پول ۱.۳ میلیون صاحب حساب در ثامن الحجج پرداخت شد/ تعیین تکلیف ۹۷ هزار حساب باقی مانده پس از فروش اموال

 مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه تنها ۹۷ هزار حساب موسسه ثامن‌الحجج تعیین تکلیف نشده است، گفت: اگر تعیین تکلیف دارایی‌های ثامن الحجج انجام شود، با سرعت بیشتری می‌توانیم مطالبات صاحبان این ۹۷ هزار حساب را پرداخت کنیم.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد کورش پرویزیان،با بیان اینکه بانک پارسیان کار ملی ساماندهی سپرده‌گذاران موسسه ثامن الحجج را پذیرفت، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار حساب ساماندهی و ۴۰۰ هزار نفر پول نقد گرفته‌اند و تعدادی باقی مانده‌اند که هنوز پول خود را دریافت نکرده اند.

وی افزود: بانک پارسیان عاملیت این کار را بر عهده داشته و دخالتی در مسائل دیگر ندارد، اما اطلاعیه شماره ۹ برای سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد، در گام اول تا ۳۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود و باقی مانده پس از فروش اموال موسسه پرداخت خواهد شد. همین مساله دستاویزی برای طرح شایعات علیه بانک پارسیان شد.

مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه این اعتراض ها و شایعات در حالی مطرح می شود که ما هیچ نقشی در شکل‌گیری و انحلال آن نداشتیم، گفت: مساله موسسه ثامن الحجج فقط حجم کار ما را افزایش داده و متاسفانه بابت این افزایش حجم کار، نتوانستیم به کارمندان بانک پاداشی بدهیم.

وی ادامه داد: از ابتدای کار، به صورت کاملا شفاف مقرر شد، قوه قضائیه اموال ثامن الحجج را ارزش گذاری کند و ما فقط مزایده را برگزار کنیم، اما ممکن است برخی اموال در جریان مزایده به فروش نرسد.

پرویزیان در پاسخ به این سوال که چند حساب هنوز تعیین تکلیف نشده است، افزود: حدود ۹۷ هزار حساب باقی مانده که از مجموع آن ۴۰ هزار حساب تا ۱۰۰ میلیون تومان و حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ حساب بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی تاکنون از خط اعتباری بانک مرکزی و موجودی موسسه نزد بانک مرکزی برای پرداخت پول به سپرده‌گذاران استفاده شده است. اگر تعیین تکلیف دارایی های ثامن الحجج انجام شود، با سرعت بیشتری می‌توانیم مطالبات صاحبان این ۹۷ هزار حساب را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: بانک پارسیان یک سرمایه ملی و فعال در ابعاد بین المللی است و نباید با طرح برخی شایعات، وجهه آن را مخدوش کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *