هدف پدافند غيرعامل، ايمن سازي و کاهش آسيب پذيري در همه زمينه ‌هاست

معاون اجتماعي استان گفت: عمده ترين هدف پدافند غيرعامل، ايمن سازي و کاهش آسيب پذيري در همه زمينه‌ ها است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ “صفدر سليمي” در جلسه نشست مطالعاتي پدافند غيرعامل که با حضور نمايندگان ادارات و سازمان‌هاي امدادي در محل معاونت اجتماعي استان برگزار شد، عمده ترين هدف پدافند غيرعامل را ايمن سازي و کاهش آسيب پذيري در همه زمينه‌ها دانست.

وي، اهداف پدافند غيرعامل را مستلزم وجود احساس مسئوليت بالا و جديت دانست و گفت: در زمان صلح و آرامش، وظيفه همه ما اين است که اهميت پدافند غيرعامل را درک و در راه تقويت آن تلاش کنيم و اين مهم، خاص نيروهاي نظامي نيست و هر سازماني مي‌تواند با تعريف پدافند غيرعامل در راستاي ماموريت هاي محوله آن را به کار بندد تا در زمان بحران دچار کمترين آسيب شود.

سرهنگ سليمي افزود: پدافند غير عامل را بايد به يک فرهنگ تبديل کنيم چرا که وقتي اصول پدافند غيرعامل رعايت شود، هم جنبه صرفه جويي دارد و هم جنبه مسئوليت آفريني و اين مي تواند براي کشور يک مسير تعالي و رشد باشد.

اين مقام مسئول، اظهار داشت: در دنياي امروز، علم و آگاهي شاخصه اصلي قدرت به شمار مي آيد، توسعه آموزش همگاني و گسترش علوم و فنون در کشورمان مي تواند محدوديت‌هاي مالي و انساني را برطرف سازد و با اين راهکار در جهت هرچه توانمندتر شدن استفاده کنيم.

وي با اذعان به ضرورت حضور و مشاركت ديگر مراجع مسئول در موضوع امنيت و خدمات انتظامي، ترافيکي و شهري و همچنين مديريت بحران و پديده هاي اجتماعي از همه توان سخت افزاري و نرم افزاري پليس و بسيج امکانات در کاهش حوادث و سوانح جاده اي استفاده خواهد شد.

معاون اجتماعي استان در پايان گفت: برخورد جدي با جرايم خشن و همچنين سرقت، رصد و پايش آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي، تهديدات نرم و مقابله با فعاليت هاي مجرمانه در فضاي سايبري از ضرورت هاي اجتناب ناپذير پليس خواهد بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *