کارکنان شایسته بانک ملت، سزاوار بهترین ها هستند

مدیرعامل جدید بانک ملت گفت: بی تردید، بانک بزرگ ملت ساخته جمعی ِتمامی تلاشگران این بانک طی دوران حیات خود بوده و از چنان استحکامی در ابعاد نیروی انسانی، مالی و ساختار مدیریتی برخوردار است که در طول زمان به حرکت مستمر و رو به جلوی خود ادامه داده و نوسانات مقطعی نتوانسته است بانک را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر هادی اخلاقی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید این بانک که با حضور دکتر قضاوی و نیکزاد معاونان وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان بانک مرکزی و چند بانک کشور برگزار شد، با ابراز خرسندی و خشنودی از حضور مجدد در جمع کارکنان گرانقدر، پرتلاش و دوراندیش بانک ملت، تاکید کرد: بانک ملت مجموعه‌ای استکه نامش در خور اعتلاء و جایگاهش سزاوار رفیع‌ترین‌ها، در عرصه نظام بانکی است، بانکی که تعلق به آن را، افتخار خود می دانم.
وی با قدردانی از حسن اعتماد دکتر طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات مدیره بانک ملت نسبت به سپردن این مسوولیت سنگین به وی، افزود: انصاف اقتضا می کند از تمامی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و مدیران و کارکنان شاغل و بازنشسته بانک که در راستای توسعه و اعتلای بانک تلاش کرده اند، سپاسگزاری کنم.
مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: معمولاً در جلسات تودیع و معارفه فضای خاصی حاکم است و نوع نگاه ها متفاوت است؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و من معتقدم همه به آن علاقمندیم”ساختن آینده ای بهتر و باثبات تر”است.
دکتر اخلاقی خاطرنشان کرد: امروز می توان اذعان کردکه با بررسی و تحلیل دقیق شرایط محیطی، برنامه ریزی و بهره برداری مناسب از امکانات و توجه به محدودیت‌های موجود، تکیه بر ظرفیت و توانایی‌ نیروی انسانی حرفه ای، استفاده از خرد جمعی و دانش روز بانکی و البته بالاتر از همه توکل به ذات باری تعالی، حرکت جمعی ما در جهت ارتقای بانک و بهبود موقعیت کارکنان و در یک کلام ساختن آینده بهتر برای بانک، همکاران و سهامداران، موفق خواهد بود.
وی با اشاره به این نکته که تحولات نظام اقتصادی و سیستم بانکی کشور، بسیار فزاینده‌ و پر شتاب است یادآور شد: در این محیط پویا، تنها بانکی می‌تواند به مسیررشد خود ادامه دهد که ضمن آگاهی از نیازها و خواسته‌های مشتریان، انعطاف پذیر بوده و امکان پاسخگویی سریع و سفارشی سازی محصولات و خدمات بانکی را از طریق به کارگیری فناوری‌های نوین و ایجاد مزیت های رقابتی داشته باشد.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که وضعیت کنونی، امکان بهره برداری از برخی مزیت های رقابتی دائمی و پایدار را برای بانک غیرممکن ساخته است، تصریح کرد: سرعت بالای تغییرات و افزایش سطح توقع و انتظارات مشتریان، ایده مزیت رقابتی پایدار در سیستم بانکی را به چالش کشیده است.
به اعتقاد وی، در چارچوب این رویکرد، دیگر نمی‌توان مدام به یک مزیت اتکا کرد بلکه باید فرصت‌های جدید مزیت آفرینی را در بازارهای آشکار و پنهان پیش روی، شناسایی کنیم و با برنامه ریزی مناسب، ارتقای آمادگی سازمانی و تلاش مضاعف، از آنها در جهت بهبود جایگاه فاخر و شایسته بانک ملت، بهره بگیریم.
دکتر اخلاقی، وجود فضای بانشاط و صمیمی در صنعت بانکداری را از الزامات حرکت فزاینده و استمرار رشد سازمان خواند و ادامه داد: بر این باورم که توجه به سودآوری پایدار، حاشیه سود مناسب، تداوم فعالیت‌های موثر، ماندگاری سپرده‌ها و بازگشت به‌موقع تسهیلات، رعایت اولویت‌ها در مصارف به طور اعم، پذیرش ریسک منطقی در پرتو پایبندی به قوانین و مقررات و همسویی با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور؛ از جمله اولویت های مدیریتی و اجرایی بانک است.
وی تاکید کرد: دستیابی به اهداف، تکرار موفقیت‌ها، افزایش اعتبار حرفه‌ای و اعتلای جایگاه بانک، بیش از هر چیز در گرو همدلی و همکاری جمعی و کوشش مجدانه و همراهی مسوولانۀ کارکنان است و می توان با درک صحیح و عمیق از انتظارات ذینفعان، کارآمد کردن ساختار درونی بانک و اتکا بر اعتماد و مساعی همکاران، خدماتی با کیفیت و متنوع در شأن ملت عزیز ایران ارائه کرد.
دکتر اخلاقی با بیان این نکته که امروز، شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، انتظارات همه ذینفعان را متأثر ساخته است، یادآور شد: باید بپذیریم که بدون اصرار بر برخی از مزیت ها و قابلیت های پیشین خود، زمینه مناسب برای پاسخگویی به این انتظارات را ایجاد و نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: از یک سوی از منظر حاکمیت، انتظارات از نظام بانکی در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تعیین شده و از سوی دیگر، دولت تدبیر و امید در مدیریت شرایط حاکم بر اقتصاد ملی، با ملاحظات جدی در عرصه های داخلی و بین المللی مواجه شده است که این امر نیز، انتظار حضوری متمایز را از نظام بانکی کشور، رقم زده است. در عین حال، خواسته ها و نیازهای متفاوت مشتریان خرد و کلان در فضای کنونی اقتصادی کشور که سالیان متمادی، شبکه بانکی را به عنوان مهم ترین منبع تأمین مالی انگاشته اند و نیز تغییر نگرش و انتظارات سهامداران در همسویی با ایفای مسوولیت های اجتماعی فزاینده و مورد انتظار آحاد جامعه، همه و همه، مصادیقی آشکار و پنهان است که ما را به تفکر و بازآرایی در راستای پاسخگویی به این گونه انتظاراتِ تحول یافته در فضای کنونی کشور، وا می دارد و من مطمئن هستم اندیشه ناب و اراده استوار و عمیق درونی بانک ملت می تواند از عهده این مهم برآید.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که شناسایی نیازها و تامین خواسته های ذینفعان منوط به ارتقای رضایتمندی و تعلق خاطر همکاران است، تصریح کرد: کارکنان شایسته بانک ملت، سزاوار بهترین ها هستند. اگر بانک ملت صاحب تجربه، شناخت و پیوندی عمیق با مشتریان است؛ اگر در طراحی و ارائه خدمات بانکی، حرف اول را می‌زند، اگر در حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک متمایز عمل می کند و در مجموع اگر از ظرفیت‌های بالای خدمت‌رسانی بهره‌مند می باشد؛ به واسطه همین نیروی انسانی است.
وی گفت: بر خود واجب می‌دانم با رویکردی عدالت‌محور و اجتناب از تبعیض، شرایط و زمینه حضور جدی و مشارکت پررنگ همکاران را فراهم آورده و انگیزه و تعلق سازمانی را در آنها تقویت کنم. همکار ما در اقصی نقاط کشور چه در شعبه و چه در ستاد باید بداند که بانک متعلق به اوست و باتلاش خود، هم به مردم خدمت کند و هم در منافع بانک سهیم شود.
دکتر اخلاقی بر این نکته که همکاران باید به دور از دغدغه و در فضایی پویا و پرانرژی، فرصت رشد و بالندگی را پیدا کنند تاکید کرد و گفت: عدل در لغت به معنای قرار دادن هر چیز در جای درست است و به اعتقاد اینجانب، ادراک عدالت، زمانی محقق می‌شود که همکاران، این مشخصه را در تمامی رخدادهای سازمانی چه در انتخاب و انتصاب افراد، چه در جبران خدمات و پرداخت‌ها، چه در ایجاد فرصت‌های یادگیری و توسعه فردی و گروهی و چه در بهره‌مندی از مواهب و مزایای سازمانی، مشاهده و لمس کنند.
به گفته وی، بدون عدالت، آرامش حاصل نمی‌شود، بدون آرامش علاقه و تعلق ایجاد نمی‌شود و بدون تعلق سازمانی، کار درست انجام نمی‌شود. از خدا بخواهیم ما را در مسیر اجرای عدالت و قانون موفق بدارد.
مدیرعامل بانک ملت یادآور شد: بی تردید، موفقیت در محیط رقابتی کنونی، مستلزم برنامه‌ریزی مطلوب با رویکردی آینده‌نگر و ایجاد درکی مشترک از برنامه‌ها و اهداف و چگونگی طی کردن این مسیر است.
وی افزود: تلاش و کوشش همگی ما باید معطوف به هدف باشد تا با یاری و مساعدت یکدیگر در تمامی سطوح و برخورداری از هوشیاری محیطی و به کارگیری راهکارهای بدیع، بتوانیم از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو به نحو شایسته و مطلوب بهره بگیریم و با توجه به مهیا شدن فرصت حضور در عرصه‌های جهانی، از قابلیت‌های بی بدیل سازمانی در جهت درخشش دوباره بانک مدد جوییم.
دکتر اخلاقی خاطرنشان کرد: تنها با این”ماشدن” ، “ملت” قادر به ارزش‌آفرینی و سرآمدی است و این مهم، در سایه توجهات و الطاف الهی و همراهی و مودت کارکنان در اقصی نقاط کشور، دور از دسترس نیست.
دکتر حسین قضاوی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این مراسم بانک ملت را بانکی بزرگ خواند که منابع، مصارف و دارایی های آن شانه به شانه بزرگ ترین بانک دولتی کشور در حال حرکت است و این موضوع باعث شگفتی است.
وی بانک ملت را به شیر مترصد فرصت ها تشبیه کرد و گفت: این بانک توانسته است به یمن داشتن کارشناسان توانمند و خبره خود از فرصت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کند و جایگاه خود را در نظام بانکی کشور به بالاترین نقطه ارتقا دهد.
معاون وزیر اقتصاد در امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی سهم بانک ملت را از بازار منابع نظام بانکی ۲۴ درصد و به عبارتی دیگر ۳۰ درصد خواند و اظهار امیدواری کرد که این جریان مدیریتی بتواند باعث پیدایش ایده های نو و ارائه خدمات بیشتر به اقتصاد کشور باشد.
وی با قدردانی از خدمات و تلاش های علی رستگار مدیرعامل پیشین بانک ملت، اعلام کرد که خدمات ایشان در بانک ملت فراموش نخواهد شد.
دکتر قضاوی با ابراز خرسندی از حضور مدیری از خانواده بانک ملت در راس این بانک بزرگ بورسی، تاکید کرد: دکتر اخلاقی فردی اقتصاددان است که این خصیصه پیش نیاز اصلی یک بانکدار برای موفقیت است و امیدوارم با حضور ایشان در راس هرم مدیریتی بانک ملت و همکاری و همفکری کارکنان، این بانک بتواند قله های موفقیت را بیش از پیش فتح کند.
وی همچنین شرایط اقتصادی کشور را تشریح و اظهار امیدواری کرد که با ثباتی که در اقتصاد کشور ایجاد شده است، بانک ها بتوانند نقش موثرتری در اقتصاد کشور ایفا کنند.
محمد بیگدلی، رییس هیات مدیره بانک ملت هم با اشاره به موفقیت های این بانک در سال گذشته، بانک ملت را از بزرگ ترین و تاثیرگذارترین بانک های کشور خواند که نقش آن در پروژه های بزرگ و حیاتی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی با قدردانی از تلاش های علی رستگار، مدیرعامل پیشین بانک ملت به دلیل تلاش در جهت کسب موفقیت های متعدد برای این بانک، از سپردن سکان هدایت بانک ملت به دستان دکتر اخلاقی که خود از مدیران توانمند این بانک بوده است اظهار خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه مدیرعامل جدید به بانک و مسائل آن اشراف کامل دارند و با تلفیق تجربه، علم و تخصص بانکداری در ایشان، امید می رود که بانک ملت بتواند بیش از پیش مسیر تحول، پیشرفت و پویایی را طی کند.
وی در عین حال آمادگی کامل هیات مدیره بانک ملت را برای حمایت از برنامه های مدیرعامل جدید و فراهم ساختن مقدمات لازم برای پیشرفت هرچه بیشتر بانک اعلام کرد.وی اضافه کرد: بر این باوریم که یک مدیر به تنهایی نمی تواند بار سنگین این مسئولیت را بر دوش کشد، بنابراین مثل گذشته با همکاری و تلاش صمیمانه و صادقانه کارکنان پرتلاش ، مشتری مدار و حرفه ای بانک، بانک ملت مسیر موفق گذشته خود را هرچه بهتر و پویاتر ادامه خواهد داد.
علی رستگار، مدیرعامل پیشین بانک ملت هم گزارش کاملی از عملکرد خود در طول حدود ۱۵ ماه سکانداری این بانک ارائه کرد و گفت: بانک ملت در کنار مسوولیت های اقتصادی ، مسوولیت های اجتماعی خود را نیز فراموش نکرده که نمونه آن، ساخت ۶۳ مدرسه در مناطق محروم کشور، ساخت و تجهیز کتابخانه ها، ساخت خوابگاه دانشجویی، احداث ۱۳ خانه بهداشت و خرید ۹۰ آمبولانس برای آنها، حمایت از محیط بانان و آموزش سواد مالی در مدارس است.
وی همه موفقیت های کسب شده را ناشی از تلاش شبانه روزی کارکنان بانک ملت در سراسر کشور خواند و افزود: کارکنان بانک ها زحمتکش ترین قشر جامعه هستند که باید از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند.
در پایان این مراسم، حکم مدیریت عاملی دکتر هادی اخلاقی از سوی معاون وزیر اقتصاد به وی اهدا شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *