غلبه شبکه های پرداخت بانکی بر بیت‎کوین

براساس گزارش Citibank در یکی از پژوهش های اخیر؛ بیت کوین هنوز به عنوان تهدیدی جدی برای شبکه های پرداخت متمرکز قلمداد نمی شود و ارز دیجیتال هم چنان در حالت آزمایشی و برای موارد کاربرد محدود و انتقال وجوه نظیر به نظیر به کار می رود.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد تیم تحقیقاتی این بانک مشکلاتی مانند عدم مقیاس پذیری، نفوذ شبکه و عدم چارچوب نظارتی مشخص را از موانع گسترش فراوان ارز دیجیتال اعلام کرده اند.
این گزارش به شبکه پرداخت با استفاده از شبکه های اجتماعی نیز اشاره کرده است. شمول مالی سرویس های BitPesa و شرکت انتقال وجه B۲B به نام Abra که در حال توسعه کسب و کارهای بیت کوینی است را مطرح کرده است اما اعلام می کند که هنوز اپلیکیشن چندان متحول کننده ای به میان نیامده است که بتواند ارز دیجیتال را به جریان اصلی صنعت پرداخت و انتقال وجه تبدیل کند.
مؤلفان این گزارش ایده ای درباره ارزان تر ارائه کردن بیت کوین مطرح کرده اند به طوری که تجربه کاربری بدون هیچ گونه اصطکاکی در مقایسه با زیرساخت های موجود به وجود آید.
در این گزارش آمده است: « از آنجایی که این شبکه از میزان هزینه های مرتبط با انرژی بسیاری متضرر می شود، معتقدیم این هزینه ها باید در نهایت توسط کارمزد تراکنش های کاربران پرداخت شود. بنابراین بیت کوین نسبت به شبکه های متمرکزتر نیز بسیار گران تر است.»
در حالی که یک ارز دیجیتال با پشتیبانی از بانک ها می تواند تهدید جدی تری برای عملیات فعلی بانک ها محسوب شود، بانک سیتی، بیت کوین را خطر نامحتملی می خواند.
آینده بلندمدت تری که برای بیت کوین محتمل تر است، ممکن است در یکپارچه سازی پرداخت های ماشین-به-ماشین نهفته باشد؛ به طوری که اپلیکیشن های اینترنت اشیاء را پشتیبانی کند.
هم چنین، در این گزارش آمده است: « ما معتقدیم یک شبکه باز مانند بیت کوین با قرارگرفتن در کنار موبایل، یادگیری ماشینی، بزرگ داده ها و اینترنت اشیاء، پتانسیل های بسیاری برای خلق مدل های جدید پرداختی خواهد داشت.»
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *