امر به معروف و نهي از منکر تضمين كننده بقاء هنجارهاي اجتماعي در جامعه است

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه لازمه ارتقاء امنيت اجتماعي در جامعه نهادينه کردن فريضه امر به معروف و نهي از منکر است ، گفت : امر به معروف و نهي از منكر كارآمدترين شيوه اصلاح ناهنجاري هاي اجتماعي است .

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس ، سردار “عليرضا صالحي ” در جلسه امر به معروف و نهي از منكر انتظامي استان زنجان، گفت : امر به معروف و نهي از منكر بايد در جامعه همگاني و نهادينه شود؛ چرا كه مي تواند به عنوان شيوه اي كارآمد و سد محكمي در برابر بروز آسيب هاي اجتماعي باشد.

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد به اهتمام فرماندهان به اين فريضه مهم بيان کرد: پليس به عنوان يکي از متوليان امر به معروف و نهي از منکر در صف اول اين ماموريت است و وقتي از اين طريق در جهت اصلاح جامعه قدم برمي دارد بايد مواظب باشد خود و اطرافيانش در اين خصوص مورد غفلت قرار نگيريد.

فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه برخورد با تخلفات و جرايم گوناگون، اظهار داشت: جوانان امروز جامعه براي آن که بتوانند در راه صحيح قرار گيرند و دچار اشتباه و گناه نشوند، احتياج به تعريف الگوهاي مناسبي دارند.

سردار صالحي، ادامه داد: بسياري از افراد به ‌خصوص جوانان و نوجواناني که در دام افراد ناباب و دشمنان قرار مي‌گيرند به دليل عدم آگاهي داشتن نسبت به مسائل اجتماعي و الگوبرداري نامناسب از ماهواره‌ها و تبليغات دشمنان است.

اين مقام مسئول، آموزش مهارت‌هاي اساسي زندگي به خانواده ها، نظارت و کنترل بر فرزندان از سوي والدين، ارتقاء اعتقادات و مناسک ديني خانواده ها و تقويت باورهاي ديني در بين اقشار جامعه به‌ويژه جوانان را از جمله راهکارهاي فرهنگي و اجتماعي دانست و افزود: به كارگيري اين اصول مي تواند در اصلاح جامعه و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نقش موثر و كليدي داشته باشد.

وي با بيان اين كه فريضه امر به معروف و نهي از منکر بايد در تمام زمينه ها جاري باشد، اظهار داشت: اين امر واجب، يكي از مهم ترين واجبات اجتماعي دين اسلام است و اگر اين فرهنگ در جامعه رواج پيدا كند، جرايم به طور چشمگيري كاهش مي‌يابد.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اين كه تلاش در سنگر تامين نظم و امنيت جامعه و كاهش جرايم و آسيب هاي اجتماعي، اقدامي مهم در مسير احياي فرضيه امر به معروف و نهي از منكر است، گفت: امر به معروف و نهي از منكر بايد به يك فرهنگ در جامعه تبديل شود، چرا كه مي تواند سد محكمي در پيشگيري از بروز جرايم باشد.

سردار صالحي باتاكيد بر اينكه همکاري و همياري در ايجاد امنيت پايدار و احياء فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، بيش از پيش، نياز است، افزود: امر به معروف و نهي از منکر يکي از ارکان اساسي اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرايض ديني است.

اين مقام مسئول بصيرت، دشمن شناسي و دشمن ستيزي را از شاخصه هاي کارکنان ناجا معرفي کرد و افزود: ولايت مداري بايد محور فعاليت هاي ما باشد.

سردار صالحي در پايان با اشاره به تلاش دشمن در راستاي تغيير باورهاي ديني مردم، گفت: بايد در برخورد با مردم و در بيان و ادبيات خود از آموزه هاي ديني و قرآني بيشتر بهره برد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *