انجام تخلفات راهنمايي و رانندگي حرام و رعايت آن واجب شرعي است

حضرت آيت الله العظمي”مکارم شيرازي”در ديدار رئيس پليس راهور استان قم با وي، تاکيد کرد: انجام تخلفات راهنمايي و رانندگي حرام و رعايت قوانين و مقررات واجب شرعي است.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، معظم له در سخناني ضمن قدرداني از تلاش شبانه روزي پليس، خروجي اقدامات نيروي انتظامي و پليس راهور را بسيار مطلوب دانست و اظهارداشت: ايستادگي در برابر متخلفان باعث مي شود آينده اي بهتر براي جامعه رغم بخورد.

وي با تاکيد بر اولويت بندي در کارها، اهتمام به نظم و انضباط را از توصيه هاي قرآن برشمرد.

اين مرجع عاليقدر ضمن قدرداني از برخورد پليس قم با خودروهاي داراي آلودگي صوتي و بدپوششي برخي افراد، گفت:پليس بايد با آن ها که به بهانه حريم خصوصي در جاده ها حجاب شان را رعايت نمي کنند، برابر مقررات رفتار کند.

حضرت آيت الله العظمي”مکارم شيرازي” تاکيد کرد:بايد نسبت به آموزش قوانين تلاش بيشتري شده و از همه سازمان هاي دخيل در امور ترافيکي کمک گرفته شود، در اين صورت قطعا نتيجه مطلوب خواهد بود.

وي ضمن تاکيد بر ضرورت ساماندهي موتورسيکلت سواران در قم، گفت: متاسفانه بسياري از موتورسواران قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي کنند و حقوق شهروندي را زير پا مي گذارند که بايستي هر چه سريعتر براي آن تدبيري انديشيده شود.

استاد حوزه علميه افزود:يکي از راهکارها اعمال قانون با مبالغ زياد براي متخلفين است تا اين ذهنيت ايجاد نشود که هر تخلفي مي توانند انجام دهند.

حضرت آيت الله العظمي”مکارم شيرازي” سپس با اشاره به نقش صدا وسيما در اين رابطه، تصريح کرد: صداو سيما بايد تخلفات را به تصوير بکشد تا هم زمان آموزش و پيشگيري انجام و قانونمداري سرلوحه کار قرار بگيرد.

وي تاکيد کرد: شهر قم بايد به مرتبه اي برسد که الگوي نظم و انضباط ترافيکي در ايران لقب بگيرد.

اين مرجع عاليقدر افزود: انجام تخلفات راهنمايي و رانندگي حرام است و رعايت و احترام به قانون واجب شرعي و يک نوع تکليف بوده و در اصل رعايت نکردن قوانين جاري حق الناس به حساب مي آيد .

حضرت آيت الله العظمي”مکارم شيرازي”اعمال قانون، نظارت مستمر، حضور پليس، آموزش هاي فرهنگي-ترافيکي و رفع نواقص هندسي راه ها را عاملي براي کاهش تخلفات و تصادفات در استان قم دانست.

سرهنگ”پوربافراني”رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان قم نيز طي اعلام گزارشي از عملکرد و فعاليت هاي پليس راهور استان افزود: پليس راهور استان قم به تامين نظم و امنيت اهتمام داشته و با انجام طرح هاي انضباط ترافيکي، برخورد قانوني با تخلفات و هم چنين در آموزش هاي مستمر در خصوص ارتقاء فرهنگ ترافيک موفق عمل کرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *