هیچ نفعی از ثامن‌الحجج نبردیم/برای اینکه بانک عامل بمانیم باید مقامات دوباره تصمیم بگیرند

 بانک پارسیان در اطلاعیه اعلام کرد ماموریت این بانک برای عاملیت ساماندهی ثامن‌الحجج احتیاج به تصمیم مجدد مقامات ذی‌صلاح دارد.
به گزارش  سادس یه نقل از رویکرد این بانک در اطلاعیه خود گزارشی از ساماندعی ثامن‌الحجج منتشر کرده و برای ادامه همکاری با مسوولان بانک مرکزی و قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده است.

در زیر مشروح کامل اطلاعیه بانک مرکزی را بخوانید:
ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت عید سعید فطر و آرزوى قبولى نیایش ها و طاعات هم میهنان ارجمند، به ویژه مشتریان گرانقدر سپرده گذار در تعاونی اعتبار ثامن الحجج به استحضار می رساند ” بانک پارسیان حسب تاکید ریاست محترم بانک مرکزی ج.ا.ا و مراجع قانونى ذی صلاح و همچنین پشتیبانى و همراهى کامل و ستودنى قوه محترم قضائیه، به عنوان بانک عامل قدرتمند، معتمد و امین در راستای ساماندهی هر چه بهتر امور مشتریان موسسات اعتباری غیرمجاز گام برداشته است.

بانک پارسیان، به منظور رفاه مشتریان و خدمت رسانی هر چه بیشتر به اقتصاد میهن اسلامى، تاکنون بدون هرگونه انتفاعی، حسب تصمیمات ابلاغ شده از سوى بانک مرکزی ج.ا.ا و شورای محترم پول و اعتبار، عاملیت پرداخت وجوه سپرده گذاران را به عنوان مسئولیتى بزرگ پذیرفته و تاکنون با موفقیت و سربلندى نسبت به پرداخت وجوه ایشان تا سقف مجموع ۳۵۰ میلیون ریال به ازاى هر سپرده گذار، اقدام نموده است.

همانگونه که دادستان محترم عمومی و انقلاب استان تهران در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته اند، تاکنون بالغ بر ۲۲٫۰۰۰ میلیارد ریال به ذینفعان تعاونى یاد شده، پرداخت و یک میلیون و سیصدوپنجاه هزار حساب آن تعاونى نیز با موفقیت تعیین تکلیف شده است که در حدود ۹۰ درصد از کل حسابهاى آن تعاونى می باشد. همچنین، تعیین تکلیف کمتر از یکصد وپنجاه هزار حساب باقی مانده نیز در دستور کار بانک مرکزی ج.ا.ا قرار دارد و بنابر اظهارات ریاست محترم قوه قضائیه، با این اقدامات، از ورود ۸۰۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

با توجه به اینکه پرداخت مبالغ سپرده های بالاتر، نیازمند تأمین وجوه از طریق تعیین تکلیف اموال و دارائیهایی آن تعاونی، از طریق دستگاههای ذیربط و تدوین راهکارهای مناسب برای بازپرداخت وجوه سپرده گذاران می باشد، اعلام می دارد بانک پارسیان دخالتی در فرآیند تصمیم گیری در رابطه با تعیین و زمانبندی پرداخت اصل و یا سود سپرده ها، تملک و فروش دارائیها و اموال تعاونى اعتبار ثامن الحجج ندارد. در ضمن تداوم عاملیت این بانک منوط به تصمیم گیری، تدوین و ابلاغ شیوه نامه جدید از طرف مقامات ذی صلاح می باشد.”

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *