افزایش ۱۰۰۲ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در اصفهان/ ۱۰ تن مواد مخدر در ۳ ماه نخست سال کشف شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست امسال تعداد ۱۹۵ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در استان توقیف شده و پرونده‌های ما نسبت به سال گذشته یک هزار و ۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار عبدالرضا آقاخانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره مأموریت‌های نیروی انتطامی استان اصفهان در 3 ماه نخست سال 95 اظهار داشت: در بخش جرائم خشن با کاهش 4 درصدی روبرو بوده‌ایم، همچنین کشفیات سرقت 2 درصد افزایش داشته است، در بخش پلیس 110 نیز حدود 420 هزار تماس داشته‌ایم که از این تعداد حدود 300 هزار تماس عملیاتی بوده است.

وی افزود: در تماس‌های نظارت 197، با 25 هزار تماس افزایش 2 درصدی صورت گرفته است و در بخش مواد مخدر با 7 درصد افزایش کشفیات مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: امسال یکی از ماموریت‌های ما که در راس کار قرار داشت مبارزه با کالا و ارز بود که قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شد، در این بخش افزایش 800 درصدی پرونده‌های بیش از 500 میلیون تومانی و افزایش 45 درصدی پرونده‌های بیش از 100 میلیون تومانی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار و 84 نفر در ارتباط با قاچاق دستگیر شدند و در 3 ماه نخست امسال تعداد 195 دستگاه خودرو حامل قاچاق توقیف شده و پرونده‌های ما نسبت به سال گذشته یک هزار و 2 درصد افزایش یافته که در مجموع از ارزش ریالی بالغ بر 230 میلیارد ریال برخوردار است.

سردار آقاخانی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر تصریح کرد: حدود 10 تن کشفیات مواد مخدر در 3 ماه نخست صورت گرفته که تریاک بیشترین میزان را با 93 درصد به خود اختصاص داده است.

وی درباره میزان تصادفات گفت: در بخش تصادفات درون شهری نیز 15 درصد کاهش روبرو بوده‌ایم و در بخش تصادفات بیرون شهری با 12 درصد و در مجموع با 13 درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در 3 ماهه نخست بوده در بخش سرقت 40 درصد افزایش کشفیات، در بخش دستگیری سارق 7 درصد رشد و در کشف قتل 35 درصد افزایش به ثبت رسیده است، همچنین در برنامه‌های ما اجرای طرح امنیت اخلاقی قرار گرفت که در رأس آن مبارزه با اراذل و اوباش بود و در این راستا 2 باند بزرگ و مخوف متلاشی شد که پس از این 2 شاهد خود معرف بودن اراذل و اوباش بوده‌ایم.

وی گفت: دائر کردن ایستگاه‌های امنیت اخلاقی از دیگر برنامه‌های ما بود که در این زمینه حدود 20 ایستگاه جدید افتتاح شد، همچنین شاهد تماس‌های تلفنی خانواده‌ها در موضوع امنیت اخلاقی بوده‌ایم و مسئله سوم در این راستا بحث دور دور کردن خودروها بوده که با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته شاهد کاهش این مسئله بوده‌ایم.

سردار آقاخانی اظهار داشت: در بحث سگ گردانی نیز شاهد ارشاد بوده‌ایم و قرار بر این شده تا سگ‌ها در محل‌های عمومی نباشند، برخورد با کانون‌های جرم نیز در دستور نیروی انتظامی است و با شناسایی کانون‌های جرم دغدغه مردم در این راه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به تذکرات 10 گانه پلیس در تیرماه افزود: نخستین تذکر به چایخانه داران بوده که ناشی از بی انضباطی‌هایی در چایخانه‌های دارای مجوز است که حرکات و موضوعاتی در آن مطرح شده و شأن آن محل را از بین برده، تذکر دوم به رانندگان بی انضباطی بوده که رعایت حال حقوق عابر پیاده را نمی‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تذکر سوم به رانندگانی است که در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی توقف می‌کنند، تذکر چهارم به صنوف مختلف بوده چراکه خانم‌ها و آقایان در واحدهای صنفی شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند، تذکر پنجم نیز به صنوف پوشاک در استفاده از مانکن‌های پشت ویترین بوده که گزارش‌های مردمی در این راستا بسیار است.

وی تصریح کرد: تذکر ششم به کسانی است که خارج از ضوابط، فضاهای ورزشی ایجاد می‌کنند، ایجاد این فضاها اگر خارج از مراحل قانونی باشد مورد برخورد قرار می‌گیرد، تذکر هفتم به متصدیان تالارها و باغ تالارها در راستای رعایت شئونات اسلامی است، تذکر هشتم نیز به گردانندگان کلاس‌هایی است که تحت عنوان‌های مختلف مانند موسیقی و به صورت غیر مجاز برگزار می‌شود.

سردار آقاخانی با بیان اینکه پس از ماه رمضان مرحله دوم طرح ارتقا امنیت اجتماعی و خلاقی در سطح استان آغاز می‌شود، افزود: نهمین تذکر به واحدهای صنفی درباره نصب دستگاه‌های صوتی خودروها است براین اساس نصب هرگونه وسایل مزاحمت آلودگی صوتی ممنوع است، تذکر دهم نیز به کاروان‌های عروسی است که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند.

وی درباره ورود موتورسیکلت‌ها به بزرگراه‌ها اظهار داشت: در سال گذشته طرحی داشتیم که به صورت حضوری از ورود موتورها به بزرگراه جلوگیری شود که البته مشکلات بسیاری را به وجود آورد اما امسال سعی بر این داریم تا با دوربین‌های نصب شده موتورسیکلت‌ها را کنترل کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به مشکلات فضای مجازی افزود: مشکلی که در اینترنت وایمکس وجود دارد این است که مردم از رمزهای مناسب استفاده نمی‌کنند و همه افراد باید از رمز مناسب استفاده کنند تا اطلاعات آنها مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دریافت پیامک‌های تهدید از سوی برخی از خبرنگاران خاطرنشان کرد: هنوز هیچ گزارشی در ارتباط با این مسئله دریافت نکرده‌ایم.

سردار آقاخانی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه بررسی پرونده اسیدپاشی تصریح کرد: به نتیجه رسیدن پرونده اسید پاشی چون خواسته و دعای مردم است در دستور کار بوده و به طور قطع به نتیجه می‌رسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی انتشار تصاویر خصوصی توسط افراد است که متاسفانه افراد آگاهی لازم را ندارند و یکی از مشکلات در کشور ما عدم استفاده از رمزهای نامناسب در رایانه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوالی درباره بسته شدن چایخانه‌ها گفت: تهدید بهداشت عمومی در مصرف قلیان دغدغه مسئولان است و یکی از عناصر برخورد با این مسئله نیروی انتظامی بوده اما سایر دستگا‌ه‌ها نیز مسئول هستند که باید در کنار نیروی انتظامی وارد عرصه شوند و ما در اجرای قانون بسته شدن چایخانه‌ها آمادگی داریم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *