ارتباطات بانکی هموار شده است

دکتر حسن روحانی با قدردانی از همه دست اندرکاران برجام گفت: امروز ارتباطات بانکی ما با دنیا هموار شده است.

به گزارش سادس به نقل از رئیس جمهوری با قدردانی از همه دست اندرکاران برجام و به ویژه خبرنگاران رسانه‌های همگانی تصریح کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، کم هزینه‌ترین راه برای رسیدن به اهداف و منافع ایران اسلامی بود و راهی به جز برجام برای رسیدن سریع‌تر به این اهداف وجود نداشت.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شنبه شب و در ضیافت افطار با دست اندرکاران برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اظهارداشت: تردیدی نیست که اگر ارشادات ، حمایت ها و دفاع قاطع مقام معظم رهبری نبود ، در پیشبرد برجام با مشکل مواجه می شدیم.
دکتر روحانی با اشاره به بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی گفت: این کار بزرگ با کمک هم انجام شد و مصحلت هم همین بود که همه بیایند. هر جا که شبهه ای وجود داشت مورد توجه قرار گرفت و این بسیار با اهمیت بود.
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فضای برجام اظهارداشت: دوره پیش از برجام سپری شده است و اکنون رسانه های همگانی ، دولت و مجلس و همه دلسوزان باید به این بیاندیشند که چگونه می توان از فضای پسابرجام در راستای منافع ملی بیش از پیش بهره گرفت.
دکتر روحانی ، با تاکید بر اینکه “راهی جز وحدت و اتحاد نداریم”، گفت: برجام مخالف داشت و هنوز هم نه تنها در آمریکا ، اروپا و منطقه که حتی در میان برخی کشورهای نزدیک هم که متاسفانه به غلط نگران قدرت ایران هستند ، مخالف دارد و به شدت در حال تلاش علیه برجام هستند و در این ارتباط ما باید از این دستاورد، مراقبت و حفاظت کنیم و به دست دشمنان منافع ایران، بهانه ندهیم.
رییس جمهوری پرهیز از سردادن برخی شعارهای غیر ضروری و بی نتیجه را ضروری دانست و گفت: بلند داد زدن، امنیت و منافع ملی ما را تقویت نمی کند. آن چیزی که قدرت ملی ما را افزایش می دهد تقویت واقعی قدرت دفاعی ، پیشبرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله ، تحقیقات دفاعی و جذب سرمایه است اما طرح برخی شعارها، صرفا به دست آنهایی که به دنبال ایران هراسی هستند ، بهانه می دهد و موضع آنها را تقویت می کند.
رییس جمهوری اظهارداشت: ایجاد اشتغال برای جوانان ، رشد اقتصادی و بهره برداری از منابع مشترک نفت و گاز از جمله اهداف برجام بوده و هست و امروز همگان بویژه رسانه های همگانی، اساتید دانشگاه ها و کارآفرینان باید دست به دست هم دهند و در جستجوی راههای استفاده بهتر ازفرصت های پسابرجام باشند.
رییس جمهوری با اشاره به برنامه بدخواهان کشور و ملت برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در بازارهای جهانی، گفت: البته نباید اقتصاد کشور تک محصولی و متکی به نفت باشد اما باید در نظر داشت که برای نجات از اقتصاد نفتی یک برنامه بلند مدت نیاز است.
دکتر روحانی ، تلاش دشمنان برای کاهش درآمدهای نفتی ، مسدود کردن فعالیت های بانکی و افزایش تا ۲۰ درصدی هزینه های نقل و انتقالات مالی را از اقداماتی برشمرد که دشمنان پیش از برجام مرحله به مرحله اجرا کردند و اظهارداشت :با کشاندن پرونده ایران به شورای امنیت و قراردادن ما تحت مواد ۴۰ و ۴۱ فصل هفتم منشور سازمان ملل و در مرز ماده ۴۲ قرار دادن به آن معنا بود که هر زمانی ممکن بود کشور، درگیر یک توطئه نظامی از سوی بدخواهان شود.
رییس جمهوری ، یک راه حل این معضل را مذاکره ذکر کرد و گفت: آغاز مذاکره ای جدی با طرف مقابل و با راهبرد برد- برد، یکی از راههای پایان دادن به این وضعیت بود و معتقدم اگر در این مسیر حرکت نمی کردیم، موفق نمی شدیم و این مسیر و راه را در انتخابات ۹۲ به عنوان یک وعده به مردم مطرح کردم و مردم نیز درهمان انتخابات ، به این مسیر و راهبرد رای دادند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *