برگزاری جشنواره مطبوعات توسط «انجمن صنفی خبرنگاران» امری مبارک بود

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: واگذاری مسئولیت اجرای جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها به «انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران» اقدامی مبارک بود.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا حسین انتظامی درباره واگذاری مسئولیت برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها از معاونت مطبوعاتی به انجمنهای صنفی رسمی فعال در فضای رسانه‌ای کشور مانند انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران اظهار کرد: برای نخستین بار نیست که برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به انجمنهای صنفی واگذار می‌شود.

وی افزود: گمان می‌کنم چنین اقدامی در سالهای 77 و 78 نیز اتفاق افتاد اما انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران، نخستین باری بود که مسئولیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را برعهده گرفت و این موضوع بسیار جای خوشبختی دارد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست عمومی دولت، عقب‌نشینی به نفع صنوف است، تصریح کرد: عقب‌نشینی به این معنی که امور قابل واگذاری به بخش خصوصی و صنوف را، به آنها واگذار می‌کند زیرا صنوف نمایندگی بخش مربوطه را برعهده دارند لذا هرچه جامعیت داشته باشند، مشروعیت آنها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بهترین جایی که می‌تواند ارزیابی رقابتهای رسانه‌ای را داشته باشد، همین انجمنهای صنفی مربوط به حوزه رسانه است؛ دولت معتقد است جایگاهش را در زمینه برگزاری جشنواره‌هایی از این دست باید ترک کند و به امور اصلی یعنی سیاستگذاری و نظارت بپردازد.

انتظامی با بیان اینکه واگذاری مسئولیت اجرای جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها به انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران اقدامی مبارک بود، تصریح کرد: به سایر انجمنهای مخصوصاً انجمنهای تخصصی هم گفته‌ایم که چنین کاری را متقبل شوند به عنوان مثال برگزاری جشنواره در حوزه عکس مطبوعاتی چه بهتر است که بر عهده انجمن عکاسان مطبوعاتی گذاشته شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد یادآور شد: حدود دو ماه پیش جایزه ایثار و رسانه برگزار شد که مجری و سیاستگذار برگزاری آن، انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس بود.

وی گفت: در حوزه‌های تخصصی دیگر هم خوب است که انجمنهای صنفی تخصصی میدان‌دار باشند و این سیاست عمومی دولت است که به نفع صنوف عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام/

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *