بهره مندی از ظرفیت نخبگان دلسوز در راستای پیشبرد اهداف و ماموریت های ناجا / اسلام هراسی ؛ شیوه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بستر بهره مندی از ظرفیت نخبگان فرهیخته و دلسوز در راستای پیشبرد اهداف و ماموریت ها در نیروی انتظامی وجود دارد.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس ، سردار ” حسین اشتری” در جمع اعضای انجمن اسلامی دانش آموختگان انگلستان ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهارکرد: ان شاءالله همگی بتوانیم از روزهای پایانی ایام ماه مبارک رمضان نیز بهره کافی و وافی ببریم.

برگزاری راهپیمایی روز قدس در نظم و امنیت

وی با اشاره به حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: حضور گسترده در این راهپیمایی، بار دیگر بیانگر اعلام انزجار مردم ولایی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از رژیم غاصب صهیونیستی بود و پیام این حضور گسترده این بود که استکبار محکوم به شکست و نابودی است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: همکاران من از ساعات اولیه آغاز راهپیمایی روز قدس در جای جای شهرها حضور داشتند و به لطف الهی،با تدابیر انتظامی و امنیتی این مراسم در نظم و امنیت برگزار شد.

اسلام هراسی ؛ شیوه دشمنان برای ضربه زدن  به اسلام

سردار اشتری در ادامه با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه عنوان کرد: به لطف الهی، تدابیر و منویات مقام معظم رهبری، انسجام مردمی و هوشیاری و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی امنیت مطلوبی در کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه امروز گروهک های تروریستی با نام اسلام علیه اسلام فعالیت می کنند، بیان کرد: گروهک های تکفیری و سلفی با روش ” اسلام هراسی” در صدد ضربه زدن به اسلام و جامعه مسلمین هستند و استکبار حامی اصلی این گروهک ها است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریت های نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: خدمات دهی ناجا به شهروندان وسیع است و در طول روز هر شهروندی به نوعی از این خدمات استفاده می کند و یا با یکی از بخش های نیروی انتظامی در ارتباط است  و این گستردگی ارتباط  بیانگر اهمیت ماموریت این سازمان است.

ناجا در خط مقدم تامین و توسعه امنیت

وی گفت: همکارانم در اقصی نقاط کشور حضور هوشیارانه دارند و سعی می کنند آرامش، امنیت و آسایش خیال را برای شهروندان فراهم کنند و در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت در ابعاد مختلف یکی از پایه های اساسی پیشرفت، قوام و سربلندی هر کشوری است، تأکید کرد: امنیت بستر توسعه اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی و … است و تحقق “اقتصاد مقاومتی” نیز در گرو توسعه و تقویت امنیت است.

وی عنوان کرد: امنیت یک موضوع چند جانبه و فراسازمانی است و نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین و توسعه امنیت است هر چند تقویت این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه های مسئول است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با اشاره به برخی از مأموریت های ناجا در راستای ایجاد و توسعه امنیت، یادآور شد: در هفته اول ماه مبارک رمضان تعدادی از اشرار وابسته به گروهک تروریستی “الفرقان” در خاش با هوشیاری نیروهای انتظامی شناسایی شدند.

وی افزود: در درگیری نیروهای انتظامی با این گروهک تروریستی ۵ نفر از اشرار به هلاکت رسیدند و متأسفانه یکی از همکارانم نیز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سردار اشتری یادآور شد: در بازدید از امکانات و تجهیزات این گروه تروریستی مواد منفجره ، جلیقه های انتحاری و … کشف و مشخص شد این گروه برنامه های ضد امنیتی با اولویت های مشخص در نظر داشتند که خوشبختانه به لطف الهی ، هوشیاری و آمادگی کارکنان نیروی انتظامی این توطئه خنثی شد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: دراین  درگیری نیز ۴ نفر از اشرار دستگیر و اطلاعات بسیار خوبی به دست آمد.

وی همچنین با اشاره به اقدام به موقع نیروهای سپاه در خنثی سازی توطئه گروه تروریستی “پژاک” تأکید کرد: نیروهای نظامی ، امنیتی و انتظامی با هوشیاری تحرکات گروهک های تروریستی را رصد و در لحظه اقدام می کنند و اراده و عزم راسخ برای برخورد با اشرار در نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

تاکید مقام معظم رهبری بر کاهش آسیب های اجتماعی

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تأکید بر اینکه “هوشیاری” و “اشراف اطلاعاتی” نیروهای مسلح در خنثی سازی تهدیدات موثر است، گفت: اینها نمونه هایی از اقدامات در راستای حفظ امنیت مطلوب کشور است .

وی در ادامه با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب طی چندین جلسه عنوان کرد: مبارزه با اعتیاد، کاهش طلاق، کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان ، ارتقاء امنیت اجتماعی ، اخلاقی و مقابله با حاشیه نشینی و کاهش آسیب های این معضلات، به عنوان ۵ اولویت ،مشخص و تعریف شد و مسئولان موظف شدند در راستای کاهش تهدیدات اجتماعی فعالیت های کاربردی و اقدامات راهبردی انجام دهند.

کنترل و خنثی سازی تهدیدات اجتماعی نیازمند عزم همگانی

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه عزم و اراده مبارزه با مواد مخدر در نیروی انتظامی وجود دارد، بیان کرد: اقدامات مطلوبی در این حوزه صورت گرفته است و گواه این ادعا، شهدایی است که نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: در راستای مبارزه با مواد مخدر، خانواده ، مدارس، متولیان فرهنگی و اجتماعی نقش کلیدی دارند و می توانند با “اطلاع رسانی” و “ارتقاء آگاه سازی” بوِیژه در میان قشر دانش آموز، دانشجو و جوانان اقدامات مثمر ثمری انجام دهند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، نیروی انتظامی برنامه هایی تدوین و به جد دنبال می کند هر چند کنترل و خنثی سازی این تهدیدات نیازمند عزم همگانی است.

وی گفت: این بستر در نیروی انتظامی وجود دارد که از ظرفیت نخبگان فرهیخته و دلسوز در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره گرفته شود.

سردار اشتری در پایان با تقدیر از سردار ” محمود زاده ” برای برگزاری چنین نشستی گفت : از پیشنهادها و نقطه نظرهای اعضای انجمن اسلامی دانش آموختگان انگلستان در راستای پیشبرد اهداف و ماموریت های ناجا استقبال می کنیم .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *