بهره مندي از ظرفيت نخبگان دلسوز در راستاي پيشبرد اهداف و ماموريت هاي ناجا / اسلام هراسي ؛ شيوه دشمنان براي ضربه زدن به اسلام

فرمانده نيروي انتظامي گفت: بستر بهره مندي از ظرفيت نخبگان فرهيخته و دلسوز در راستاي پيشبرد اهداف و ماموريت ها در نيروي انتظامي وجود دارد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس ، سردار ” حسين اشتري” در جمع اعضاي انجمن اسلامي دانش آموختگان انگلستان ضمن تبريک فرا رسيدن عيد سعيد فطر اظهارکرد: ان شاءالله همگي بتوانيم از روزهاي پاياني ايام ماه مبارک رمضان نيز بهره کافي و وافي ببريم.

برگزاري راهپيمايي روز قدس در نظم و امنيت

وي با اشاره به حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپيمايي روز قدس افزود: حضور گسترده در اين راهپيمايي، بار ديگر بيانگر اعلام انزجار مردم ولايي و انقلابي جمهوري اسلامي ايران از رژيم غاصب صهيونيستي بود و پيام اين حضور گسترده اين بود که استکبار محکوم به شکست و نابودي است.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: همکاران من از ساعات اوليه آغاز راهپيمايي روز قدس در جاي جاي شهرها حضور داشتند و به لطف الهي،با تدابير انتظامي و امنيتي اين مراسم در نظم و امنيت برگزار شد.

اسلام هراسي ؛ شيوه دشمنان براي ضربه زدن  به اسلام

سردار اشتري در ادامه با اشاره به وجود برخي ناامني ها در منطقه عنوان کرد: به لطف الهي، تدابير و منويات مقام معظم رهبري، انسجام مردمي و هوشياري و آمادگي نيروهاي نظامي و انتظامي امنيت مطلوبي در کشور برقرار است.

وي با بيان اينکه امروز گروهک هاي تروريستي با نام اسلام عليه اسلام فعاليت مي کنند، بيان کرد: گروهک هاي تکفيري و سلفي با روش ” اسلام هراسي” در صدد ضربه زدن به اسلام و جامعه مسلمين هستند و استکبار حامي اصلي اين گروهک ها است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه با اشاره به گستردگي و تنوع مأموريت هاي نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: خدمات دهي ناجا به شهروندان وسيع است و در طول روز هر شهروندي به نوعي از اين خدمات استفاده مي کند و يا با يکي از بخش هاي نيروي انتظامي در ارتباط است  و اين گستردگي ارتباط  بيانگر اهميت ماموريت اين سازمان است.

ناجا در خط مقدم تامين و توسعه امنيت

وي گفت: همکارانم در اقصي نقاط کشور حضور هوشيارانه دارند و سعي مي کنند آرامش، امنيت و آسايش خيال را براي شهروندان فراهم کنند و در اين راستا از هيچ کوششي فروگذاري نمي کنند.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه امنيت در ابعاد مختلف يکي از پايه هاي اساسي پيشرفت، قوام و سربلندي هر کشوري است، تأکيد کرد: امنيت بستر توسعه اقتصادي ، اجتماعي، سياسي و … است و تحقق “اقتصاد مقاومتي” نيز در گرو توسعه و تقويت امنيت است.

وي عنوان کرد: امنيت يک موضوع چند جانبه و فراسازماني است و نيروي انتظامي در خط مقدم تأمين و توسعه امنيت است هر چند تقويت اين مهم نيازمند همکاري همه دستگاه هاي مسئول است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه با اشاره به برخي از مأموريت هاي ناجا در راستاي ايجاد و توسعه امنيت، يادآور شد: در هفته اول ماه مبارک رمضان تعدادي از اشرار وابسته به گروهک تروريستي “الفرقان” در خاش با هوشياري نيروهاي انتظامي شناسايي شدند.

وي افزود: در درگيري نيروهاي انتظامي با اين گروهک تروريستي 5 نفر از اشرار به هلاکت رسيدند و متأسفانه يکي از همکارانم نيز به درجه رفيع شهادت نائل شد.

سردار اشتري يادآور شد: در بازديد از امکانات و تجهيزات اين گروه تروريستي مواد منفجره ، جليقه هاي انتحاري و … کشف و مشخص شد اين گروه برنامه هاي ضد امنيتي با اولويت هاي مشخص در نظر داشتند که خوشبختانه به لطف الهي ، هوشياري و آمادگي کارکنان نيروي انتظامي اين توطئه خنثي شد.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: دراين  درگيري نيز 4 نفر از اشرار دستگير و اطلاعات بسيار خوبي به دست آمد.

وي همچنين با اشاره به اقدام به موقع نيروهاي سپاه در خنثي سازي توطئه گروه تروريستي “پژاک” تأکيد کرد: نيروهاي نظامي ، امنيتي و انتظامي با هوشياري تحرکات گروهک هاي تروريستي را رصد و در لحظه اقدام مي کنند و اراده و عزم راسخ براي برخورد با اشرار در نيروهاي مسلح کشور وجود دارد.

تاکيد مقام معظم رهبري بر کاهش آسيب هاي اجتماعي

عالي ترين مقام انتظامي کشور با تأکيد بر اينکه “هوشياري” و “اشراف اطلاعاتي” نيروهاي مسلح در خنثي سازي تهديدات موثر است، گفت: اينها نمونه هايي از اقدامات در راستاي حفظ امنيت مطلوب کشور است .

وي در ادامه با اشاره به ديدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب طي چندين جلسه عنوان کرد: مبارزه با اعتياد، کاهش طلاق، کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان ، ارتقاء امنيت اجتماعي ، اخلاقي و مقابله با حاشيه نشيني و کاهش آسيب هاي اين معضلات، به عنوان 5 اولويت ،مشخص و تعريف شد و مسئولان موظف شدند در راستاي کاهش تهديدات اجتماعي فعاليت هاي کاربردي و اقدامات راهبردي انجام دهند.

کنترل و خنثي سازي تهديدات اجتماعي نيازمند عزم همگاني

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه عزم و اراده مبارزه با مواد مخدر در نيروي انتظامي وجود دارد، بيان کرد: اقدامات مطلوبي در اين حوزه صورت گرفته است و گواه اين ادعا، شهدايي است که نيروي انتظامي در راستاي مبارزه با مواد مخدر تقديم کرده است.

وي يادآور شد: در راستاي مبارزه با مواد مخدر، خانواده ، مدارس، متوليان فرهنگي و اجتماعي نقش کليدي دارند و مي توانند با “اطلاع رساني” و “ارتقاء آگاه سازي” بوِيژه در ميان قشر دانش آموز، دانشجو و جوانان اقدامات مثمر ثمري انجام دهند.

فرمانده نيروي انتظامي اضافه کرد: در حوزه کاهش آسيب هاي اجتماعي، نيروي انتظامي برنامه هايي تدوين و به جد دنبال مي کند هر چند کنترل و خنثي سازي اين تهديدات نيازمند عزم همگاني است.

وي گفت: اين بستر در نيروي انتظامي وجود دارد که از ظرفيت نخبگان فرهيخته و دلسوز در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بهره گرفته شود.

سردار اشتري در پايان با تقدير از سردار ” محمود زاده ” براي برگزاري چنين نشستي گفت : از پيشنهادها و نقطه نظرهاي اعضاي انجمن اسلامي دانش آموختگان انگلستان در راستاي پيشبرد اهداف و ماموريت هاي ناجا استقبال مي کنيم .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *