حقوق مدیران بانک‌ها آب رفت

 معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، از تعین سقف ۱۹.۵ میلیون تومان برای مدیران بانکی خبر داد و گفت: کارکنان بانکها جدای از حقوق، مزایای اضافه حقوق نیز دریافت می کنند.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیرامون گزارش دیوان محاسبات گفت: به محض طرح موضوع حقوق های نامتعارف کارگروهی تشکیل شد به طوری که دو جلسه برگزار و گزارشات لازم داده شد لذا ان شالله نتیجه این هفته در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
وی با اشاره به این که ۹۵۰ نفر از مدیران در بخش های بانکی، بیمه و شرکت های دولتی دریافتی نامتعارف داشتند گفت: سایر دستگاه ها کمتر با این مسئله روبرو بودند.
محمدی با اشاره به این که سقف حقوق تعداد اندکی از افراد ۵۰ میلیون تومان بود گفت: کف حقوق ها از ۱۵ میلیون تومان شروع می شد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری خاطر نشان کرد: حداکثر حقوق ثابت و فوق العاده مستمر کارکنان از ۷ برابر حداقل حقوق نمی تواند تجاوز کند.
وی با اشاره به ماده ۸۴ قانون الحاق بیان کرد: حداکثر برای شرکت های دولتی تا ده برابر بیشتر نمی تواند باشد یعنی از ۹ میلیون تومان نمی تواند بیشتر حقوق داد.

*برای جلوگیری از تخلفات دریافتی مدیران باید مقررات اصلاح شود
محمدی با اشاره به این که بین فوق العاده مستمر و غیرمستمر باید تکفیک قایل شد اظهار داشت: برای جلوگیری از تخلفات دریافتی مدیران باید مقررات اصلاح شود.
قضاوی معاون وزیر اقتصاد پیرامون پیگیری حقوق های نامتعارف گفت: حداقل حقوق در قانون خدمات کشوری ۹۰۰ هزار تومان است و لذا حداکثر آن ۷ برابر یعنی معادل ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

*سقف خالص دریافتی مدیران بانک‌ها از این به بعد ۱۹.۵ میلیون تومان است
وی با اشاره به این که سقف خالص دریافتی مدیران بانک ها از این به بعد ۱۹ و نیم میلیون تومان است ادامه داد: کارکنان جدای از حقوق مزایا اضافه حقوق نیز دریافت می کنند لذا پیرامون فوق العاده‌ها باید مرجع قانونی تصمیم بگیرد.
قضاوی افزود: در گذشته فوق العاده خاص در مورد برخی از دستگاه‌ها مثل بانک در نظر گرفته می شد که در هفته گذشته این مصوبه تنفیض پیدا کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *