محتوای کتب درسی هر استان باید متناسب با نیازهای بومی و بازار کار همان استان تهیه شود


وزیرآموزش وپرورش در دیدار با کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آموزش در مدارس باید دارای دو ویژگی تلفیقی و کاربردی باشد.

به گزارش سادس، پیش از ظهر امروز دکتر فخرالدین دانش‌آشتیانی در نشست صمیمی با کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی که درسالن جلسات این سازمان برگزارشد، باتبریک میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهارکرد: فاصله بین آموزش و بازار کار باعث شده تا فارغ التحصیلان سطوح مختلف، فاقد مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به آموزش حرف، موجب عدم شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را می شود و ذهن آن ها را به سمت محفوظات سوق می دهد.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: آموزش در مدارس باید دارای ۲ ویژگی تلفیقی و کاربردی باشد تا موضوعات درسی برای دانش آموزان ملموس و قابل فهم باشد در این صورت است که دانش‌آموزان با علاقه به فراگیری مهارت‌ها می‌پردازند.

وی با اشاره به حجم زیاد کتابهای درسی گفت: مؤلفین باید موضوعاتی را در کتاب ها مطرح کنند که کاربردی باشد، زیرا محفوظات،دانش آموزان را به تفکر و فراگیری مهارت‌ها وادار نمی‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عضو کابینه تدبیر و امید بر ضرورت تمرکز زدایی در تدوین کتب درسی تأکید و عنوان کرد: محتوای کتابهای درسی هر استان باید متناسب با ویژگیهای جغرافیایی، فرهنگی، نیازهای بومی و بازار کار آن استان تهیه شود تا فارغ التحصیلان بلافاصله جذب بازارکار استان خود شوند.

دکتر دانش آشتیانی نقش مردم را در پیشبرد اهداف نهضت سوادآموزی کلیدی دانست و تصریح کرد: با همکاری مردم، می توان مبادی بیسوادی را مسدود کرد، امیدوارم با آموزش مهارت ها در همه سطوح، نظام تعلیم وتربیت، به نیاز بازارکار پاسخ مناسب داده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *