هر گونه معامله املاک فقط از طریق کمیسیون معاملات انجام می شود

روابط عمومی بانک کشاورزی اعلام کرد: باتوجه به نیاز شدید بانک کشاورزی به ساختمان اداری، مذاکرات اولیه با شهرداری برای اخذ جواز ساخت انجام شده بود لیکن با تغییر مقررات، بانک از هرگونه ساخت و ساز ممنوع شد. باتوجه به ممنوعیت ساخت و عدم توفیق در فروش، گزینه مبادله زمین با یک ساختمان اداری (که بار مالی به دولت تحمیل نکند) از نظر کمیسیون معاملات بهترین معامله و تبدیل به احسن زمین محسوب شده است.

 
به گزارش سرویس اخبار بانکی سادس، روابط عمومی بانک کشاورزی درباره اخبار منتشر شده پیرامون مبادله یک ساختمان با یک قطعه زمین در خیابان سهروردی از سوی این بانک با بیان اینکه زمین بانک کشاورزی مورد تصرف یا هیچ اقدام غیرقانونی دیگر قرار نگرفته است، اعلام کرد؛

هرگونه معامله نسبت به املاک دولتی با رعایت قوانین جاری و بررسی های دقیق کارشناسی در کمیسیون معاملات بانک تصویب و در نهایت به تائید هیأت مدیره بانک می رسد. بنابراین انجام معامله از طرف هیأت مدیره پیشنهاد نمی شود. بلکه از طرف کارشناسان خدوم بانک پیشنهاد شده و پس از بررسی کامل جوانب امر، در کمیسیون معاملات تصویب می شود.

همچنین ارزیابی زمین توسط هیأتی به سرپرستی تیمسار. ت از معتبرترین کارشناسان رسمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی انجام شده است.

روابط عمومی این بانک در ادامه آورده است؛ زمین مذکور دو سری از طریق درج آگهی در جراید کثیرالانتشار به مزایده گذاشته شده، لیکن پیشنهاد خریدی به قیمت کارشناسی واصل نشده است. اگر بر فرض محال ارزش زمین بیش از قیمت کارشناسی بود، مسلماً تاکنون فروخته شده بود.

همچنین باتوجه به نیاز شدید بانک کشاورزی به ساختمان اداری، مذاکرات اولیه با شهرداری برای اخذ جواز ساخت انجام شده بود لیکن با تغییر مقررات، بانک از هرگونه ساخت و ساز ممنوع شد. باتوجه به ممنوعیت ساخت و عدم توفیق در فروش، گزینه مبادله زمین با یک ساختمان اداری (که بار مالی به دولت تحمیل نکند) از نظر کمیسیون معاملات بهترین معامله و تبدیل به احسن زمین محسوب شده است.

روابط عمومی این بانک در ادامه توضیح داده است که با چند نفر از خریداران احتمالی زمین برای معاوضه مذاکراتی صورت گرفته است که هیچ یک از آنها هیچگونه وابستگی به مدیران بانک ندارند. این مذاکرات بدلیل آنکه خریداران زمین، قیمت کارشناسی بانک را بالاتر از ارزش روز می دانند (به این دلیل که در دوبار مزایده خریداری نداشته است) و تقاضای اعمال تخفیف قانونی در قیمت پایه را دارند و بانک حاضر به هیچگونه تخفیفی نشده است، تاکنون به نتیجه و توافق نهایی منجر نشده و کماکان در دست پیگیری است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *