بسته اخبار اجتماعی در نهم اردیبهشت ماه


اولین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با رویکرد اجتماعی و فرهنگی در روز گذشته برگزار شد، اخبار امروز اداره اجتماعی سادس را هم تحت تاثیر قرار داد و واکنش‌های مسوولان مختلف حوزه اجتماعی را به دنبال داشت.

به گزارش سادس، برخی از مهم‌ترین اخبار این حوزه در ادامه آمده است و با کلیک روی هر لینک، متن کامل آن قابل دسترسی خواهد بود:

اعلام زمان آغاز ثبت‌نام جریمه‌ریالی سربازی ۹۹

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که ثبت نام برای جریمه ریالی سربازی از ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۶ اجرایی خواهد شد.

ترافیک پرحجم در ورودی کلان‌شهرها/ بارش باران در محورهای ۵ استان

سرهنگ رحمانی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت‌ راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر در ورودی کلان‌شهرها از جمله تهران شاهد ترافیک پر حجم هستیم.

جای خالی «آموزش و پرورش» در مناظره اجتماعی کاندیداهای ریاست جمهوری

یک روز بعد از انجام اولین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،   کامیاب صدری، رئیس انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران از مغفول ماندن موضوع آموزش و پرورش در مناظره اجتماعی روز گذشته نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: یکی از مطالبات مهم فرهنگیان تحقق نظام هماهنگ عدالت اداری است.

افزایش نشاط اجتماعی در اولویت برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گیرد

دکتر محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت به کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توصیه کرد که افزایش نشاط اجتماعی در کشور را مورد توجه قرار دهند.

وزارت بهداشت پیگیر تعرفه‌های پزشکی ۹۶/لزوم رشد تعرفه‌ها متناسب با نرخ تورم

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص کاهش تعرفه‌های پزشکی و ارزش ریالی ضریب K، گفت: وزارت بهداشت پیگیر تصویب تعرفه‌های خدمات درمانی متناسب با هزینه‌هاست.

ورود ناوگان هوایی سپاه در حوزه پیوند ارگان در انتظار امضای تفاهم‌نامه

به گزارش سادس، با وجود همه پیشرفت‌های ایران در زمینه انجام اعمال پیوندی، از نیروی انسانی متخصص گرفته تا تجهیزات و حتی رایگان بودن اعمال پیوندی، اما یکی از مشکلات اساسی که حوزه پیوند عضو کشور را رنج می‌دهد و سرسختانه گلوی بیماران نیازمند پیوند عضو را می‌فشارد، نه بی‌پولی و نبود عضو، بلکه نبود سیستم ترابری هوایی برای انتقال اعضایی مانند قلب و ریه است. بر این اساس دکتر امید قبادی، قائم مقام مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، تاکید می کند که با توجه به اینکه متاسفانه مراکز پیوند قلب و ریه در کلانشهرها و پایتخت متمرکز شده‌اند، باید سیستم انتقال سریعی را برای رساندن عضو پیوندی به بیماران نیازمند فراهم کنیم.

پایان عطش ١٠ ساله هورالعظیم

سرویس محیط زیست سادس طی گزارشی  اقدامات دولت یازدهم برای احیای تالاب هورالعظیم را شرح می دهد که منجر به آبگیری ۷۰ درصدی آن شده است.

بازبینی خطوط تاکسی در پایتخت

شهریار افندی زاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از بازبینی خطوط تاکسی در تهران خبر داد.

در تولید خودروهای یورو۴ با هیچ خودروسازی شوخی نداریم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر خطوط تولید خودرو به طور منظم کنترل و بازرسی می‌شود، تاکید کرد: سال گذشته حداقل ۱۵ نوع خودرو به دلیل عدم انطباق تولید با استانداردهای یورو۴ شماره گذاری نشدند. این روند ادامه دارد و به طور مرتب خطوط تولید خودروها را کنترل می‌کنیم و هر جا انطباق با استاندارد یورو۴ نباشد، خودرو مجوز شماره‌گذاری نمی‌گیرد. در این مسئله اصلا مماشات نمی‌کنیم و با هیچ خودروسازی شوخی نداریم.

واکنش چمران به مرخصی قالیباف و تیترهای روزنامه همشهری

رییس شورای شهر تهران در مورد موضوعات مختلف پایتخت در نشست خبری‌اش توضیحاتی را ارائه کرد.

جایگاه زنان در دولت تدبیر و امید ارتقا یافته است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس تلاشهای صورت گرفته از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید، جایگاه زنان در این دولت نسبت به گذشته ارتقا یافته است.

به گزارش سادس، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی سادس تا لحظه مخابره این خبر، در زیر می آید که با کلیک بر روی لینک آنها می توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

پایان عطش ١٠ ساله هورالعظیم

واکنش چمران به مرخصی قالیباف و تیترهای روزنامه همشهری

انتشار متن کامل گزارش تفصیلی هیات ویژه گزارش ملی حادثه پلاسکو

اعلام زمان آغاز ثبت‌نام جریمه‌ریالی سربازی ۹۶

ارتباط سندرم «خستگی مزمن» با باکتری روده

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *