چرا رئیس جمهور قدردان هلال احمر است؟


«از ۴۱ حادثه شناخته شده در دنیا، ۳۱ حادثه در ایران روی می‌دهد و در همه این حوادث، هلال احمر باید با دست پر از مردم پشتیبانی کند.»

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر به بهانه فرا رسیدن «هفته هلال احمر» در یادداشتی با عنوان «چرا رئیس جمهور قدردان هلال احمر است؟» ، به حمایت‌های رییس جمهور از هلال احمر اشاره کرده است.

به گزارش سادس، متن یادداشت وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

«در یک ماهه اول سال جدید، رئیس جمهور در سه نوبت از جمعیت هلال احمر قدردانی کرد و این در حالیست که هلال احمر همچون سالیان طولانی که به آسیب دیدگان حوادث و مردم خدمت می کند، این بار نیز به وظایف ذاتی و بشردوستانه خود عمل کرده بود. با وجود این، دکتر حسن روحانی در مدتی کوتاه، بارها قدرشناسی خود را نسبت به خدمات هلال احمر ابراز داشته است: اولین تشکر رئیس جمهور از خدمات جمعیت هلال احمر به نخستین روزهای فروردین امسال برمی گردد که در سفر به استان گیلان، از  پست جوانان هلال احمر بازدید کرد. در این بازدید، رئیس دولت، هلال احمر را جمعیتی معرفی کرد که چشم امید مردم در مواقع بحران، سختی ها و مشکلات  است. روحانی به حادثه خیزی ایران هم اشاره کرد و گفت هلال احمر در تمام این حوادث فعال است.

 فزونی اطلاعات رئیس جمهور از خدمات هلال احمر آنجایی مشخص شد که ایشان به خدمات برون مرزی هلال احمر در کشورهای حادثه دیده نیز اشاره کرد و گفت که هلال احمر رسالت جهانی دارد. دکتر روحانی، هلال احمر را پشتوانه خوبی برای مردم، وسیله نجات جان انسان ها و آرامش بخش مردم  نیز معرفی کرد. رئیس جمهور حتی از فعالیت های نوروزی هلال احمر نیز اطلاع داشت و اشاره کرد که هلال احمر فعالیت های ترویجی و عملیاتی در نوروز دارد.

دومین قدردانی رئیس جمهور از جمعیت هلال احمردر روز هفدهم فروردین انجام شد که دکتر حسن روحانی؛ رییس جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاح پایگاه امداد هوایی هلال احمر سمنان، علاوه بر تشکر از خدمات هلال احمر در نوروز، از سرعت عمل هلال احمر در امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان نیز قدردانی کرد. او برای اثبات نظر مثبت دولت به هلال احمر، خرید ۱۰ فروند بالگرد برای این نهاد امدادی را در دولت یازدهم یادآوری کرد و از خداوند برای خدمات بیشتر هلال احمر به هموطنان طلب توفیق کرد.

سومین قدرشناسی رئیس دولت نسبت به هلال احمر، در زمان بازدید از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی اتفاق افتاد. دکتر حسن روحانی  از اینکه هلال احمر و سایر نهادها در کنار مردم سیل زده بودند و به آنها کمک کردند، تشکر خود را ابراز کرد.

 بحث واریز نشدن بخش عظیمی از مطالبات هلال احمر در سال گذشته، قطعا به سمع رئیس جمهور محترم رسیده است، در حوادث اخیر نیز اهمیت کار هلال احمر و الزام  پر بودن انبارهای امدادی در زمان حوادث، بیشتر برای ایشان روشن شده است. هلال احمر ۲۲ قلم کالای امدادی باید در زمان حوادث داشته باشد تا در زمان وقوع سوانح بتواند احتیاجات زیستی، غذایی و حتی دارویی مردم سانحه دیده را فراهم کند.

این واقعیت‌ها، نشانه‌هایی مکفی برای رضایت کامل رئیس جمهور از این نهاد مردمی بود تا در نشست ویژه ستاد بحران استان آذربایجان شرقی اعلام کند: امروز شرایط هلال احمر از نظر هوایی و انبارهای استانی نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و در آینده نیز بهتر خواهد شد.

آینده ای که رئیس جمهور محترم به آن اشاره داشتند، بی‌شک؛ آینده نزدیک است چرا که برخی حوادث طبیعی نظیر زلزله، ناگهانی بوده و خبر نمی کند. زلزله خراسان غیرقابل پیش بینی و سیل آذربایجان ها قابل پیش بینی بودند اما جدا از آمار متفاوت تلفات دو سانحه، عملیات امدادرسانی، اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان مشترک بود.

نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نمایندگان ایشان در شورای عالی هلال احمر نیز به حمایت از هلال احمر اعتقاد دارند و می دانند که هلال احمر هیچ زمانی به بهانه نبود اعتبار، از انجام وظایف خود ذره ای کوتاهی نکرده است. دکتر علی نوبخت یکی از چهار نماینده رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر، اخیرا در جلسه این شورا گفت که « هلال‌احمر در سال ۹۵ و به‌خصوص اواخر سال با موجی از مشکلات مواجه بود؛ اما با همه این مشکلات، همواره پای کار بوده و در ارائه خدمات به مردم سربلند بیرون آمد.»
علاوه بر قدردانی رئیس محترم دولت، سایر زیرمجموعه های دولت نیز قدردان تلاش های هلال احمر هستند. در نشست بررسی امدادرسانی به سیل زدگان آذربایجان شرقی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که وابسته به وزارت کشور است، پس از تشکر از خدمات هلال احمر؛ طرح ملی خادم ( خانواده آماده در مخاطرات) را که هلال احمر برای افزایش آمادگی مردم در زمان حوادث انجام می دهد مفید دانست.

نگاه مثبت دکتر روحانی و دولت محترم به هلال احمر می تواند تا مدت های طولانی ادامه داشته باشد، چرا که هلال احمر خدمتگزار بودن خود را به مردم و مسوولان بارها ثابت کرده است. اما حوادث و سوانح طبیعی را پایانی نیست، به ویژه برای کشور ما که از ۴۱ حادثه شناخته شده در دنیا ۳۱ حادثه در ایران روی می دهد و در همه این حوادث، هلال احمر باید با دست پر از مردم پشتیبانی کند. اکنون؛ هلال احمر که به ویژه طی ٢ سال گذشته بارها مورد تقدیر و مردم، مسوولان و نخبگان کشور قرار گرفته است، در آستانه هفته هلال احمر، امید دارد تا با تدبیر دولت، نسبت تامین خواسته های مهم خود نظیر واریز کامل اعتبارات بودجه ای، افزایش بالگردهای امدادی و …، بر افتخار خدمتگزاری مردم عزیز و سربلندی ایران اسلامی بیافزاید و ما هلال احمری ها در این راه پر افتخار خدمت داوطلبانه و بی مزد و منت هم قسم هستیم.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *