شیر فله‌اى نخرید/ سلامت شیرهاى فله اى لبنیاتى‌ها مورد تأیید نیست

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به شیرهاى فله‌اى یا کیلیویی عرضه شده در لبنیاتى‌ها گفت: سلامت این شیر‌ها به هیچ وجه مورد تأیید نیست.
به گزارش سرویس اخبارعلمی سادس، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به سلامت شیرهاى فله‌اى و کیلویى که در فروشگاه‌هاى لبنیات سنتى عرضه مى‌شوند، اظهار داشت: در کارخانجات تولید صنعتى محصولات غذایى مانند مواد اولیه تهیه و تولید لبنیات و خروج آن از کارخانه مورد بررسی و نظارت کارشناسان سازمان غذا و دارو قرار مى‌گیرد.

وى ادامه داد: محصول تولید شده پس از خروج از کارخانه در سطح بازار نیز زیرنظر کارشناسان و ناظران سازمان غذا و دارو قرار دارد تا از سلامت نمونه هاى خارج شده از کارخانه اطمینان حاصل کرده و نمونه ناسالم وارد بازار نشده باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شیر فله‌اى یا کیلویى عرضه شده در فروشگاه‌ها و لبنیاتى‌ها پاستوریزه نیست، افزود: سلامت این شیر‌ها به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست زیرا ممکن است این شیر‌ها آلاینده داشته باشند به دلیل آنکه کنترل‌هاى لازم روى آن‌ها انجام نمى شود و سلامت آن‌ها تضمین شده نیست.

دیناروند تأکید کرد: در کارخانه هاى بزرگ که شیر یا فرآورده هاى آن مانند ماست یا پنیر تولید مى کنند اگر شیرى که از مرکز دامدارى به کارخانه مى‌رسد بیش از میزان مورد تایید سازمان غذا و دارو میکروب داشته باشد، این ماده اولیه به دامدارى برگشت خورده و دامدار حق تحویل آن به کارخانه را ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: متاسفانه این شیرهاى آلوده که میکروب بیش از حد مجاز براى استفاده در کارخانه هاى صنعتى را ندارند، زمانى که از کارخانه برگشت مى خورند به فروشگاه هاى لبنیات سنتى برده شده و در آنجا عرضه مى شوند که یکى از دلایل سلامت نبودن شیرهاى فله اى یا کیلویى عرضه شده در لبنیاتى‌ها است.

دیناروند یادآور شد: تعطیل کردن همه مراکز عرضه محصولات لبنی غیرمجاز امکان‌پذیر نیست و نیاز به اطلاع رسانى است تا مردم با آگاهى از محصولاتى که سلامت آن‌ها مورد تأیید نیست استفاده نکنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *