رعایت حقوق متهمان در پلیس آگاهی/ تجهیز تمام بازداشتگاه‌ها به دوربین‌های نظارتی

جانشین پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر توجه ویژه به موضوع رعایت حقوق شهروندی در پلیس آگاهی از تجهیز تمام بازدشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های پلیس آگاهی به دوربین‌های نظارتی خبر داد.

سردار مسعود منفرد در گفت‌وگو با تسنیم ، در خصوص رعایت حقوق شهروندی در پلیس آگاهی اظهار کرد: از یک سو رعایت حقوق شهروندی توسط پلیس آگاهی یک تاکید و فرمان از سوی فرمانده ناجا است و از سوی دیگر به واسطه تاکیدات مقام معظم رهبری در این موضوع، ما به رعایت حقوق متهمان اعتقاد داریم.

وی ادامه داد: در این راستا، سردار اشتری دستور موکد داده‌اند که با افرادی که حقوق متهمان را نقض کرده‌اند به صورت جدی برخورد شود و رعایت حقوق شهروندی توسط پلیس به اندازه‌ای جدی است که اغلب این متخلفان از مسئولیت‌های خود خلع می‌شوند.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: سیستم‌های نظارتی، بازرسی و حفاظت ما به صورت جدی پیگیر موضوع رعایت حقوق متهمان هستند و کاملاً نسبت به این موضوع با حساسیت عمل می‌کنند و در بازرسی‌ها نوبه‌ای این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهند.

منفرد در پاسخ به این سوال که چند درصد بازداشتگاه‌های پلیس آگاهی به دوربین‌های کنترلی مجهز است گفت: در حال حاضر تمام بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها به تجهیزات کنترلی مجهز شده‌اند تا هرگونه رفتار متهمان برای جلوگیری از ضربه زدن به خودشان را تحت نظر داشته باشند و از سوی دیگر نیز رفتار همکاران ما را ثبت و ضبط کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *