توانایی شهرستان ری در خودکفایی گندم استان تهران/تأمین آب دشت تهران با تصفیه پساب ری


فرماندار ویژه شهرستان ری با بی نظیر خواندن زمین های کشاورزی حاصلخیز این شهرستان،گفت: احیای ظرفیت کشاورزی شهرستان ری می تواند استان تهران را در تولید گندم خودکفا کند.

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اینکه یکی از وجوه مهم توسعه‌ای ری، استفاده از ظرفیت کشاورزی آن است افزود: معتقدیم که احیای کشاورزی ری هم به صورت مستقیم و هم از طریق رونق گرفتن صنایع وابسته باعث ایجاد شغل و اشتغال خیل بیکاران خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ همه اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری در سفر سال ۹۴ به این شهرستان گفت: با بهره برداری از اعتبارات مصوب این سفر بیمارستان ۷ تیر و فیروزآبادی در شهرستان ری تکمیل شده و مردم شهرستان ری از نظر درمانی و تجهیزات مرتبط با آن کاملا بی نیاز می شوند.

وی افزود: اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به شهرستان ری موجب تحولات مطلوب و گسترده در رفع مشکلات آب و راه های روستایی شهرستان ری شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان “اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال” از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر ریل کشور را اقتصادی تعریف کرده و دولت نیز همه ظرفیت خود را برای حرکت با سرعت و قدرت در این ریل به کار می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در حرکت کشور همه همدل و همزبان باشیم افق‌های روشنی در پیش رو قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از جریانات و افراد سیاسی همه ظرفیت خود را در جهت تخریب و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در کشور قرار داده اند و این کار جز خدمت به دشمنان و خشنود کردن آنان معنایی ندارد.

معاون استاندار تهران شهرستان ری را دارای جذابیت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی دانست و تاکید کرد: برای استفاده از پتانسیل کشاورزی باید پسابی که به ری سرایز می شود را تصفیه کرد در همین راستا نیز کشورهایی که دارای تکنولوژی های برتر در صنعت تصفیه هستند برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

 
جمالی پور تصریح کرد: یک میلیارد و دویست میلیون مترمکعب پساب به سمت ری می آید که اگر تصفیه و وارد چرخه شود، می تواند تمام دشت تهران و حتی سمنان و قم را آبرسانی کند. ما باید برنامه ریزی کنیم که این حجم بسیار بزرگ پساب به فرصتی برای رشد کشاورزی ری بدل شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *