جشنواره شهید مطهری حاصل زحمات یک ساله دانشگاه‌های علوم پزشکی است

وزیر بهداشت با بیان این که جشنواره شهید مطهری نتیجه زحمات یک ساله دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در حوزه آموزش است، گفت: این جشنواره مهم‌ترین رویداد در حوزه آموزش علوم پزشکی در کشور است.

به گزارش خبرنگار سادس، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه  هجدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش حاصل زحمات یک ساله دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در حوزه آموزشی است و به ویژه برنامه‌های سال آتی را به تصویر می‌کشاند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهای ما برگزاری این همایش است؛ چرا که با آموزش دانش و مهارت و گروه‌های پزشکی سروکار دارد و امیدواریم در مسیر خوبی قرار بگیرد و در سال‌های آتی بتواند نه تنها از نظر علمی بلکه از نظر مهارتی و رفتاری ما را در مسیر بهتری نسبت به گذشته قرار بدهد.

هاشمی تصریح کرد: هر چقدر که زمان می‌گذرد، رقابت فشرده‌تر می‌شود؛ به طوری که در سه سال گذشته ما بیشترین رشد را در دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته‌ایم و باید تلاش کنیم جایگاه بهتری را در منطقه کسب کنیم. در حال حاضر رتبه شانزده در دنیا را در حوزه علوم پزشکی داریم.

وی گفت:‌ کار بسیار دشواری است اما امیدواریم در کنار ثروت‌آفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رشد علمی نیز به جایگاه مناسبی دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص دستاوردهای سفرش به کشور عراق نیز اظهار کرد: نتایج سفر قابل قبول بود و بخش خصوصی بیش از آنچه تصور می‌شد، حضور توانمندی داشت.

وی ادامه داد:‌ این سفر برای تعریف روابط گسترده‌تر با وزارت بهداشت کشور عراق انجام شد و از بهداشت و درمان تا پژوهش و استحکام بیشتر روابط دو طرفه مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم همکاری‌های دوجانبه با وزارت بهداشت کشور عراق استمرار داشته باشد و همه کشورهای اسلامی با توجه به تاریخ و گذشته علمی پراقتدار خود به روزهای اوجشان نزدیک شوند.

وزیر بهداشت در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اظهار کرد: انتخابات فرصت بسیار ارزشمندی است؛ به خصوص برای مردم ما که از نظام شاهنشاهی رهایی یافته و باید از این فرصت به دست آمده برای تعیین سرنوشت خود استفاده ببرند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در وهله اول مسأله مهم حضور مردم است تا دولت مقتدری را در منطقه و جهان انتخاب کنند و حداکثر حمایت وپشتیبانی را از نظام داشته باشند و در مرحله بعد مردم باید با توجه به تجربه‌ای که از گذشته دارند، فردی را انتخاب کنند که شایسته مدیریت و ریاست‌جمهوری باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *