ترس از جنگ، ترفند انتخاباتی نئولیبرال‌های ناتوان ایرانی

آمریکا برای ورود به جنگی تمام عیار با ایران (نظیر جنگی که در عراق و افغانستان و به واسطه تجاوز نظامی به راه انداخت) نیازمند ارتشی حداقل با یک میلیون نفر پیاده نظام و توان لجستیکی بزرگ اقتصادی برای اداره یک جنگ طولانی و فرسایشی است.

به گزارش سادس هر نوع تجاوز نظامی احتمالی آمریکا به ایران (که ما آن را امری بسیار غیرمحتمل و یک لاف گزاف تبلیغاتی می دانیم) ضربات خردکننده ای بر نیروهای آمریکایی و ظرفیت های اقتصادی آمریکا و کل اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد و حاصلی جز شکست بر اثر یک جنگ فرساینده پرهزینه برای آمریکا نخواهد داشت و این شکست، سرعت حرکت افولی آمریکا را چند برابر خواهد کرد.

بی عقل ترین و متوهم ترین و کودن ترین سیاستمداران آمریکایی نیز می دانند که تجاوز نظامی تمام عیار به ایران (از نوع تجاوزی که آمریکا به عراق و افغانستان داشت) چگونه آمریکا را گرفتار و زمینگیر می کند.

تهاجم نظامی تمام عیار آمریکا به ایران (آنگونه که در عراق و افغانستان رخ داد) امری بسیار نامحتمل و دور از ذهن است، اما تبلیغ بر سر آن و لاف زدن درباره آن برای یک جناح سیاسی در ایران نفع دارد و از این رو به دنبال دمیدن در تنور لاف “خطر تهاجم نظامی آمریکا به ایران” است.

نئولیبرال های ایرانی که کارنامه ای پر ازخالی و ناموفق دارند و به دنبال آن هستند تا فقدان دستاورد اقتصادی و اجتماعی و کارنامه منفی خود را تحت الشعاع یک شعار تبلیغاتی به نام “دور کردن خطر جنگ ” پنهان کرده و در آستانه انتخابات به مردم بفروشند.

 
#شهریار_زرشناس

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *