تحصیل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در ایران در حوزه علوم پزشکی


دکتر هاشمی با اشاره به تحصیل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در ایران در حوزه علوم پزشکی، گفت: در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، فرصت های بسیار خوبی برای حضور شرکت های تولیدی ایران وجود دارد.

به گزارش سادس، دکتر سیدحسن هاشمی پس از ملاقات با وزیر بهداشت عراق و در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر بهداشت عراق با تاکید بر همکاری های بیشتر در منطقه و میان دو کشور ایران و عراق در حوزه بهداشت، گفت: در حوزه درمان نیز تجارب و امکانات زیادی وجود دارد و امیدواریم همکاری‌های بین المللی و منطقه ای در حوزه سلامت گسترش بیشتری یابد.

وزیر بهداشت از وجود فرصتهای مناسب در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن برای حضور شرکت های تولیدی ایران خبر داد و گفت: بازار خوبی برای شرکت های تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و کافی است که این شرکت‌ها همت کنند و وارد این عرصه شوند.

هاشمی در عین حال گفت: همتایان عراقی نیز می‌توانند از فرصتهای بوجود آمده جهت استفاده از فناوری‌ها ایران استفاده کنند و وابستگی خود را به کشورهای دیگر در این حوزه به حداقل برسانند.

وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به حضور مداوم ایران در کنار عراق در مقابله با داعش، گفت: عمده فعالیت ها و کمک های ما مربوط به تأمین پزشک، پرستار، دارو و واکسن بوده و امیدواریم این مساعدت‌ها ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش وبدا، دکتر هاشمی در پایان افزود: اگر چه پیروزی در عراق نزدیک است؛ امیدواریم شر دشمنان در عراق به خودشان بازگردد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *