بازسازی کامل بینی و بخشی از صورت با فناوری‌های جدید + تصاویر

عمل فوق تخصصی بازسازی بینی و بخشی از صورت یک بیمار در بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با موفقیت انجام شد.

به گزارش سادس، این عمل فوق تخصصی 5 ساعته با حضور دکتر پرویز صدیق فوق تخصص جراحی ترمیمی و پلاستیک از دانشگاه لندن، دکتر حسین بهنیا استاد و متخصص جراحی دهان و فک در بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با موفقیت انجام شد.

این عمل جراحی منحصر به فرد به منظور بازسازی بینی به صورت تیمی بر روی یک مرد جوان که به دلیل بیماری در خردسالی، بینی و استخوان قسمت میانی صورتش را از دست داده بود، روز شنبه ۲۶ فروردین ماه سال ۹۶ در بیمارستان طالقانی انجام شد. 

دکترحسین بهنیا، استاد گروه جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس تیم جراحی در این مورد گفت: این بیمار به دلیل عفونت شدید و تا حدودی به دلیل نامشخص، دچار نقص عضو شدید در قسمت میانی صورت شده بود. این نقص عضو نه تنها در استخوان‌های فک بالای بیمار ایجاد شده بود، بلکه بینی بیمار نیز به همین دلیل تشکیل نشده و یا از بین رفته است.

وی ادامه داد: ابتدا به روش‌های مختلف از جمله دیسترکشن استئوژنزیس و جراحی‌های متعدد، بازسازی استخوان‌های فک بالا، اکلوژن و استخوان‌های قسمت میانی صورت انجام شد و پس از گذشت سه سال و اطمینان از ثبات نتایج با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید مانند بازسازی‌های سه‌بعدی اسکلت بینی با ماده‌ای سازگار با بدن ساخته شد. این وسیله با کمک یک تیشو اکسپندر در محل پیشانی کارگذاری شد و به تدریج متسع شد و بعد از 3 ماه از محل پیشانی با پایه عروقی به محل بینی از دست رفته چرخانده و پیوند زده شد.

دکتر بهنیا خاطرنشان کرد: در بررسی منابع علمی تاکنون این روش در بازسازی کامل بینی به کار گرفته نشده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی حال عمومی بیمار را خوب و نتیجه عمل را رضایت‌بخش توصیف کرد.

  انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *