برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جایزه بزرگ ویژه معلولان


دوچرخه سواری معلولان

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان از برگزاری مسابقه جایزه بزرگ ویژه دوچرخه سواری معلول، ناشنوا و کم بینا خبر داد و گفت: به منظور آماده سازی تیم ملی دوچرخه سواری برای شرکت در مسابقات بین المللی هلند و ایتالیا این تورنمنت پیش بینی شده است.

فرهاد عصفوری در گفت‌وگو با سادس، درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی دوچرخه‌سواری معلولان پس از عدم حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که اسفند ماه در بحرین برگزار شد، اظهار کرد: تیم‌ ‌ملی دوچرخه‌سواری فعلا برنامه خاصی ندارد و منتظر تشکیل کمیته‌ فنی انجمن دوچرخه‌سواری در فدراسیون هستیم تا برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در سال جاری را به تصویب کمیته‌ فنی برسانیم.

وی گفت‌: یکی از برنامه‌هایی که برای آماده سازی تیم‌ ‌ملی دوچرخه‌سواری معلولان پیش‌بینی کردیم، برگزاری رقابت‌های دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ ویژه‌ معلولان است تا بتوانیم از این طریق تیم دوچرخه‌سواری را برای تورنمنت‌های آینده آماده کنیم. البته زمان برگزاری این تورنمنت هنوز مشخص نیست و قرار است با هماهنگی ‌اسپانسر مسابقات زمان ‌دقیق برگزاری آن را تعیین کنیم. البته این تورنمنت جزو برنامه‌های فدراسیون جانبازان و معلولان نیست و ما به خاطر ایجاد انگیزه و بالا بردن آمادگی دوچرخه‌سواران، مسابقه جایزه بزرگ را برگزار می‌کنیم که در پایان به نفرات برتر، جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان از اعزام تیم‌ ‌ملی دوچرخه‌سواری به مسابقات بین‌المللی ایتالیا و هلند در بخش استقامت جاده و تایم تریل انفرادی در تیر ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: این دو مسابقه در فاصله یک هفته‌ در ایتالیا و هلند برگزار می‌شود.

وی یکی از مشکلات این رشته را کمبود دوچرخه‌سوارانی که دارای کلاس بندی بین‌المللی پزشکی هستند، عنوان کرد و گفت‌: در حال‌ حاضر تنها ابراهیم پور و بهرام سلیمانی دارای کلاس بندی بین‌المللی پزشکی هستند و سایر دوچرخه‌سواران باید در اولین تورنمنت بین‌المللی شرکت کنند تا کلاس بندی شوند.

عصفوری ادامه‌ داد: به دلیل گران بودن دوچرخه، معمولا کمتر ورزشکاری حاضر می‌شود که وارد این رشته شود. هر چند فدراسیون در حد امکان سعی می‌کند ورزشکار را در خرید دوچرخه‌ استاندارد و خوب کمک کند اما با این حال خرید دوچرخه وظیفه فدراسیون نیست و از توان فدراسیون خارج است.

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان در پایان گفت‌: تمام سعی ما این است که شرایط لازم را برای آماده سازی دوچرخه‌سواران فراهم کنیم تا تیم آماده و قدری را عازم مسابقات بین‌المللی هلند و ایتالیا کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *