23 ميليارد ريال كالاي قاچاق در فروردين ماه كشف شد

فرمانده انتظامي استان از افزايش 20 درصدي كشفيات كالاي قاچاق در فروردين ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: در اين مدت 23 ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان كشف شده است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “كيومرث عزيزي” در اين باره گفت: سال 96 را مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به نام اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال نامگذاري نمودند و در بستر تحقق رهنمودهاي ايشان توجه به ترميم اقتصاد ملي و تقويت آن در مقابل هجمه‌های اقتصادي دشمن كه معظم له از آن با عنوان جنگ اقتصادي ياد نمودند، نيازمند عزمي ملي و اتحاد كليه مردم و مسئولان است.
وي از برنامه ريزي جامع و هدفمند پليس استان در بستر تحقق شاخص‌های سال جديد گفت: قاچاق كالا در بسياري موارد با ايجاد و تشديد رویه‌های نامطلوب اقتصادي مغاير با اقتصاد مقاومتي است و نيروي انتظامي مبارزه با قاچاق كالا را به عنوان يكي از شيوه ها و ابزارهاي اصلاح نقاط ضعف اقتصاد در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي دنبال مي كند.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به عملكرد پليس استان در بحث مقابله با قاچاق كالا تصريح كرد: در راهبردهاي اجرايي پليس استان در اين حوزه در نخستين ماه سال جاري 23 ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف شد كه اين ميزان كشفيات حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
سردار عزيزي ادامه داد:‌ در عملیات‌های مبارزه با عرضه قاچاق كالا توسط پليس استان در فرودين ماه 189 نفر دستگير و 56 دستگاه خودرو نيز از قاچاقچيان كشف شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي اضافه كرد: از تعداد 142 پرونده تشكيل شده در اين بازه زماني در حوزه قاچاق، هشت پرونده ارزش كالاهاي كشف شده بالاتر از يك ميليارد ريال و تعداد 20 پرونده نيز ارزشي بالاتر از100 ميليون ريال داشته است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: قاچاق كالا آسيب و آفتي است كه پيشگيري از آن بدون همبستگي و مشاركت همگاني امكان پذير نخواهد بود و نيروي انتظامي نيز همواره برابر شرح وظايف خود آماده برخورد قاطع با هر گونه سوء استفاده در حوزه كالاي قاچاق است و شهروندان نيز مي توانند از طريق ارائه اطلاعات و گزارش‌های خود به تلفن 110 ياريگر پليس در تحقق اين نگاه باشند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *