تمام ظرفيت ناجا در خدمت انتخابات با صلابت

اگر نیروی انتظامی در اجرای امنیت کوتاهی نماید، هر لحظه، هر حزب وگروهی می تواند موجبات نارضایتی مردم را فراهم نماید. اگر نیروی انتظامی در عرصه امنیت انتخابات کوتاهی کند، نامزد مغلوب می تواند با یک گردهمایی کوچک مسببات یک اغتشاش درونی را فراهم آورد.

سرويس انتظامي سادس: انتخابات در حقیقت تبلور خواست ملت هاست، در دوره ای بسیاری از کشورهای جهان توسط پادشاهان اداره می شد، در این نوع حکومت شاه به عنوان نفر اول مملکت، نظر نهایی را می دهد و بقیه جامعه و مسئولین به آن گوش می دهند. در این نوع حکومت، مردم هیچ نقش خاصی ندارند، حتی وزیر و وکیل نیز نقش خاصی را ایفا نمی نمایند، زیرا تمام امور وسط نظر شخص شاه یا ملک انجام می گردد. امروز در سال 2017 هنوز برخی کشورها اینگونه اداره می گردد. در عربستان سعودی، وزرا و مسئولین مملکتی همه از خاندان سعود می باشند، در این جامعه مردم نقش خاصی ایفا نمی کنند، حتی تصمیمات برای استفاده از در آمد توسط شاه صورت می گیرد. گاهی او تصمیم می گیرد برای مصارف شخصی و خانوادگی خرج نماید.
از نوع حکومت و عدم حضور مردم در مسائل اینگونه کشورهای بگذریم، مردم در اینگونه کشورها از امنیت روانی برخوردار نیستند. اما در توجه به دموکراسی و نوع حکومت های مردم سالاری، توجه به یک امر اهمیت دارد. باتوجه به آنچه در کتاب و سنت به عنوان منابع دریافت معارف اسلامی بدست می آید، حکومت از آن خداست، خدا حکومت را به پیامبران خود تفویض می نماید، تا آن ها باتوجه آموزه های الهی جامعه را اداره نمایند و بعد از آن ها و در صورت نبود پیامبران، این کار به عهده اوصیای آن هاست، در دوران ما که پیامبر اسلام وصی خود را امیر المومنین انتخاب نمودند، و همین طور دوازده امام بعد از ایشان، به عنوان وصی و کسانی که حکومت به آن ها تفویض شده است. اما در زمانی اتفاق می افتد که نه پیامبری ونه امامی ظاهر است و آخرین امام معصوم در غیبت به سر می برد، در این صورت طبق همان منابع اسلامی و عقل به این نتیجه می رسیم که وظیفه اجرای امور حکومت به عهده فقیه جامع الشرایط می باشد. اما در این حالت برای شرکت مردم در مسائل مهم حکومتی از مدل جمهوری اسلامی استفاده می نمایند. این همان مدلی است که امام خمینی بر آن اصرار نمودند و حتی در نامگذاری آن با دقت و اصرار فراوان فرمودند؛ (که «جمهوری اسلامی» نامگذاری گردد نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد).
حال در این مدل حکومتی، نیاز به اجرای صحیح و ایمن انتخابات است، در صورت اجرای صحیح انتخابات امنیت روانی و امنیت حقیقی افراد جامعه تأمین می گردد. حال باتوجه به پیچیدگی هایی که در تأمین امنیت نظام اسلامی موجود است، نیروی انتظامی نقش عمده ای ایفا می نماید. اگر نیروی انتظامی در اجرای امنیت کوتاهی نماید، هر لحظه، هر حزب وگروهی می تواند موجبات نارضایتی مردم را فراهم نماید. اگر نیروی انتظامی در عرصه امنیت انتخابات کوتاهی کند، نامزد مغلوب می تواند با یک گردهمایی کوچک مسببات یک اغتشاش درونی را فراهم آورد.

 

 

حال اگر فرض شود تمام انتخابات های ایران اینگونه اداره شود، نظام اسلامی در اولین روزهای شروع به کارش نابود می شد. اما حضور پررنگ نیروی انتظامی در عرصه تأمین امنیت مخصوصا امنیت انتخاباتی، امنیت روانی مردم جامعه را تأمین می نماید. این تأمین امنیت تا جایی است که حتی به ذهن هیچ کس خطور نمی نماید که می تواند از شرایط انتخابات برای موج سواری های سیاسی استفاده نماید و در نتیجه مقاصد حذبی و فردی خود را به کرسی به نشاند. اجرای امنیت در نظام مقدس اسلامی در حقیقت خدمت به اسلام و  در نهایت خدمت به مسلمین است. که این خود به تنهایی و بدون در نظر گرفتن نیت الهی دست اندرکاران، موجبات جلب حسنه را فراهم می آورد، امنیت انتخابات نیز فراهم می گردد.
حامد آزادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *