فراز و فرودهای بارسلونای لوییس انریکه در فصل ۱۷-۲۰۱۶


بارسلونا

بارسلونا تحت هدایت لوییس انریکه لحظات متفاوتی را در این فصل لالیگا سپری کرده است.

به گزارش سادس و به نقل از اسپورت کاتالونیا، بارسلونا تاکنون فصل عجیبی را پشت‌سر گذاشته است. شاگردان لوییس انریکه فراز و فرودهای زیادی داشتند. شب‌های درخشان این تیم با کابوس به پایان رسید و معجزه نوکمپ در تاریخ جهان فوتبال به نام آبی‌اناری‌ها به ثبت رسید. داستان عجیب بارسلونا هنوز به پایان نرسیده و ممکن است بازهم شاگردان لوییس انریکه لحظات دراماتیکی را رقم بزنند. در ادامه به اتفاقاتی که آبی‌اناری‌ها تا به امروز تجربه کردند، اشاره می‌شود.

سپتامبر – اکتبر ۲۰۱۶

در هفته سوم لالیگا نخستین شگفتی رقم خورد. بارسلونا دو بر یک مغلوب آلاوس شد و با ۶ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت (رئال مادرید با ۹ امتیاز صدرنشین بود). ۱۵ روز بعد آبی‌اناری‌ها در نوکمپ برابر اتلتیکومادرید یک بر یک متوقف شدند. بارسا تیم سوم بود و مادرید در جایگاه نخست قرار داشت. شرایط در دوم اکتبر بدتر شد، بارسلونا در بالائیدوس چهار بر سه شکست خورد. هفته هفتم لالیگا بود و تیم کاتالانی در جایگاه چهارم قرار داشت. این در حالی بود که مادرید در جایگاه دوم قرار داشت و نتوانست از این فرصت بهره ببرد و برابر ایبار یک بر یک مساوی کرد.

نوامبر – دسامبر ۲۰۱۶

شاگردان لوییس انریکه در هفته دوازدهم پس از تساوی بدون گل مقابل مالاگا و امتیاز از دست دادند. مادرید با پیروزی سه بر صفر در ویسنته کالدرون صدرنشینی‌اش را حفظ کرد و اختلافش را با بارسا به چهار رساند. یک هفته بعد بارسا به آنوئتا رفت و دوباره مساوی کرد. این دیدار با نتیجه یک بر یک به  پایان رسید. مادرید صدرنشین اختلافش را به ۶ امتیاز رساند. هفت روز بعد سفیدپوشان در نوکمپ به مصاف بارسا رفتند و تساوی یک بر یک کسب کرد تا فاصله ۶ امتیازی حفظ شود.

ژانویه ۲۰۱۷

شاگردان لوییس انریکه سال جدید را نیز خوب شروع نکردند. هشتم ژانویه در هفته هفدهم در خانه ویارئال یک بر یک مساوی کردند. بارسلونا تیم سوم بود و مادرید با اختلاف پنج امتیاز در صدر قرار داشت (۴۰ بر ۳۵). در پایان ماه و در هفته بیستم  آبی‌اناری‌ها در ویامارین به تساوی یک بر یک دست یافتند. تیم کاتالانی با ۴۲ در جایگاه دوم قرار داشت و مادرید با پیروزی ۳ بر یک در آنوئتا ۴۶ امتیاز ی شد و در صدر قرار گرفت.

فوریه – مارس ۲۰۱۷

بارسلونا شکست تحقیرآمیزی را در پاریس برابر پاری سن ژرمن تجربه کرد. وضعیت برای بارسلونا هشدار دهنده‌ بود اما هشتم مارس معجزه نوکمپ با پیروزی ۶ بر یک برابر تیم فرانسوی رقم خورد. مادرید در مقابل در هفته بیست و دوم دو بر یک مغلوب والنسیا شد و امتیاز از دست داد. همچنین دو هفته بعد برابر لاس پالماس سه بر سه مساوی کرد. بارسلونا پس از پیروزی برابر پاری سن ژرمن دوباره به لیگ بازگشت اما در ریازور دو بر یک مغلوب شد.  مادرید توانست نفس بکشد و اختلافش را با بارسا به دو برساند.

آوریل ۲۰۱۷

ماه آوریل برای آبی‌اناری‌ها خوب شروع نشد و این تیم با دو گل مغلوب مالاگا شد. مادرید اختلافش را با بارسلونا بیشتر کرد و ۷۲ امتیازی شد. شاگردان انریکه سه روز بعد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در تورین برابر یوونتوس قرار گرفتند و با سه گل تحقیر شدند. آبی‌اناری‌ها نتوانستند در نوکمپ نتیجه را جبران کنند و از این رقابت ها حذف شدند. کاتالانی این در شرایط ال کلاسیکو را برگزار کردند. با این حال توانستند میزبان‌شان را سه بر دو شکست بدهند و در صدر قرار بگیرند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *