تدوین 32 بسته آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مدارس


رییس سازمان بهزیستی کشور از تدوین 32 بسته ویژه آموزشی در چهار حیطه تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد.

به گزارش سادس، انوشیروان محسنی بندپی در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه سازمان بهزیستی در طراحی و تدوین بسته‌های خدمتی با گروه‌های علمی همکاری دارد افزود: مرکز توسعه راهبردی سلامت سازمان در تدوین بسته های خدمتی مشاوره و روانشناسی اقدام کرده است.

وی افزود: اعتیاد، خودکشی، خشونت روابط جنسی، فقر، افسردگی و پرخاشگری از جمله آسیب های اجتماعی هستند که بسته‌های مداخله اجتماعی برای پیشگیری از آنها در مدارس تدوین شده است که شامل 32 بسته می شود.

بندپی ادامه داد: بسته ها در چهارنوع حقوقی، مشاوره، مددکاری و روانشناسی برای گروه های دانش آموزی، والدین، معلمان و کارشناسان تدوین شده و برخی دیگر در حال تدوین هستند.

به گزارش سادس، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی قوه قضاییه گفت: هر جامعه بیدار و هوشیاری بحث پیشگیری رشد مدار را  می پذیرد. از آنجا که طرح نماد می تواند در قالب پیشگیری رشد مدار اجتماعی مطرح شود آن را با دستگاه‌های مربوط در میان گذاشتیم که مورد موافقت همگان قرار گرفت.

الفت با اشاره به اینکه ترافیک کاری در بحث پیشگیری بالا است، افزود: برای اجرای هرچه بهتر همکاران در حال فعالیت هستند، در گذشته افتخارآفرینی در طرح نماد داشتیم و این طرح به عنوان طرحی فوق العاده مورد پذیرش قرار گرفته و اعتبارات قابل توجهی برای آن درنظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی قوه قضاییه ادامه داد: با همکاری سایر نهادها و هم افزایی با آنها برنامه هایی در نظر داریم و طرح را با سیاست‌های درون سازمانی گره زدیم. اعتبارات خوبی برای طرح تخصیص یافته است و فعالیت های خود را ادامه می دهیم و به استان ها نیز تعمیم می دهیم البته در هر استان شورای عالی پیشگیری وجود دارد که برنامه‌ها را تدوین و اجرا می کنند.

به گزارش سادس، فریده اولادقبا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است گفت: از طرح هایی که در این خصوص به مجلس ارائه شود حمایت می کنیم.

وی افزود: پیشنهاد می کنم استان های کم برخوردار و محروم که محل ترانزیت مواد مخدر هستند و می توانند برای دانش آموزان مخاطره آمیز باشند را به این طرح اضافه کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: جای وزارت ورزش و جوانان در این شورا بسیار خالی است و پیشنهاد می کنم از وزارت ورزش و جوانان هم استفاده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *