همه چیز درباره ایمپلنت

ایمپلنت قطعه ای است که دارای رزوه یا Thread هایی در اندازه و سایز دندان طبیعی می باشد. اگر بیماری بنا به دلایلی دندان خود را از دست داده باشد، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می شود. ایمپلنت توسط دستگاه های بسیار دقیق و با تکنولوژی پیشرفته ساخته می شود.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، ایمپلنت دندان از آلیاژ تیتانیوم ساخته می شود که این جنس دارای بالاترین خاصیت تطابق و سازگاری با بدن می باشد و هیچگونه حساسیتی با بدن نمی دهد. فلزی که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود از جنس آلیاژ تیتانیوم است که در دسته فلزات، جزو یکی از با کیفیتترین فلزات محسوب می گردد. این فلز با ایجاد یک لایه محافظ از ایجاد خوردگی و تحلیل در سطح خود جلوگیری می کند. تیتانیوم علاوه بر موارد ذکر شده در برابر مواد شیمیایی،داروها، اکسیژن و ترکیبات اسید مقاوم است و خاصیت غیر مغناطیسی دارد.
توضیحاتی که در بالا ذکر شد خصوصیات ایمپلنت دندان است و این خصوصیات باعث می شود که ایمپلنت هنگام کاشت در استخوان فک، جسم خارجی محسوب نگردد.

آیا احتمال عفونت دندان بعد از ایمپلنت وجود دارد؟
ایمپلنت دندان یکی از جدیدترین روش های درمانی است که باعث ایجاد جهش و پیشرفت در حوزه علم دندانپزشکی شده است. به همین دلیل شایعات بسیاری در بین بیماران وجود دارد از جمله اینکه آیا ممکن است پس از جراحی عفونت کند؟
مسئله این است که اگررعایت بهداشت دندان بیمار عالی باشد و متخصص ایمپلنت جراحی خود را درستی انجام دهد ایمپلنت به هیچ عنوان عفونت نمی کند.

فواید کاشت ایمپلنت چیست؟
یکی از بزرگترین فواید کاشت دندان این است که از تحلیل استخوان دندان از دست رفته جلوگیری می شود. نیازی به تراش دندان های کناری نیست و از صدمه زدن به دندان های کناری جلوگیری می شود.

ایمپلنت دارای ضمانتنامه کتبی است؟
در بعضی از برندها که کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر برند های ایمپلنت دارد ضمانتنامه کتبی ارائه می شود. این موضوع به نحوه بهداشت دهان هر فرد هم بر می گردد. در مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر سجودی، ایمپلنت دندان با ضمانتنامه کتبی از شرکت تامین کننده ایمپلنت صادر می گردد که در ۸۵۵ کشور دنیا دارای اعتبار است.

ایمپلنت چند سال عمر می کند؟
این موضوع از یک طرف بستگی به متخصص ایمپلنت دارد که تسلط و تجربه کافی در کاشت ایمپلنت داشته باشد واز طرفی رعایت بهداشت بیمار نیز موجب می گردد ماندگاری ایمپلنت طولانی تر شود.

آیا ایمپلنت پس می زند؟
یکی از رایجترین سوالاتی که بیماران از متخصص ایمپلنت میپرسند راجع به پس زدن ایمپلنت است. ایمپلنت مانند پیوند اعضا نیست که پس زده شود. به دلیل اینکه مواد استفاده شده در ساخت ایمپلنت دندان از بهترین آلیاژیست که بالاترین سازگاری را با بدن انسان دارد، این قطعه در داخل دهان پس نمی زند.

چه بیمارانی از ایمپلنت می توانند استفاده کنند؟
مراجعینی که بیماری خاصی نداشته باشند، می توانند از ایمپلنت استفاده کنند. اگر فردی از بیماری پیشرفته رنج می برد می توانند با مشورت پزشک و در شرایطی خاصی از ایمپلنت استفاده کند.

ایمپلنت چه کاری انجام می دهد؟
ایمپلنت را به نوعی بازسازی و احیای استخوان فک بعد از خارج شدن دندان میتوان ذکر کرد. ایمپلنت برای بهبود بخشیدن به جویدن غذا و صحبت کردن و زیبا جلوه دادن دندان بسیار مفید است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *