کلاهبرداری با ترفند كمك‌های خيرخواهانه مردمی و جمع‌آوری فطريه

رئيس پليس فتا خراسان رضوی در خصوص کلاهبرداری با ترفند كمك‌های خيرخواهانه مردمی و جمع‌آوری فطريه هشدار داد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: با نزديك شدن به روزهای پايانی ماه مبارك  رمضان شاهد راه‌اندازی كانال و گروه‌هايی در فضای سايبری هستيم كه به شهروندان پيشنهاداتی از قبيل دريافت كمك‌های مردمی و خيرخوهانه و شناسايی مستقيم نيازمندان را پيشنهاد می‌دهد در حالی‌كه مجوزهای لازم برای اين منظور را ندارند.

سرهنگ جواد جهانشيری افزود: در اين روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاويری از افراد بی‌خانمان يا کودکان بيمار، احساسات انسان دوستانه کاربران روزه‌دار را تحريک و با معرفی درگاه‌های جعلی و تماس و پيام‌های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می‌‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصريح کرد: كاربران مراقب اين فراخوان‌ها باشند زيرا در سال‌های گذشته کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد نيازمند، فعاليت‌های مجرمانه‌ای داشتند که پليس فتا اقدام به شناسايی و دستگيری اين قبيل کلاهبرداران و سوء استفاده‌گران کرده است.

رئيس پليس فتا خراسان رضوی تأکید کرد: كاربرانی که قصد دارند فطريه يا کفاره روزه خود را از طريق فضای مجازی يا تلفن ‌بانک پرداخت كنند، می‌توانند فطريه يا کفاره روزه خود را از طريق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند اقدام كنند و از واريز فطريه يا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

سرهنگ جهانشيري با اشاره به توجه شهروندان در نحوه پرداخت اینترنتی گفت:  شهروندانی که تمايل دارند از طريق تلفن‌بانک، اينترنت بانک و سايت‌های معتبر کميته امداد امام خمينی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطريه يا کفاره روزه خود کنند نيز دقت داشته باشند تا در دام سايت‌های جعلی موسوم به فيشينگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ايمنی چون آدرس سايت و وجود گواهينامه ssl را ناديده نگيرند.

وی خاطر نشان کرد: پليس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *