کارکردهای آموزش و پرورش تغییر می‌کند


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول ، کارکردهای آموزش و پرورش تغییر می‌کند.

به گزارش سادس، مهدی نوید ادهم در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز در مرکز استان، اظهار کرد: طی سال های گذشته در مجموعه آموزش و پرورش به دنبال این بودیم که مجموعه‌ای از دانش ها را به فرزندان خود آموزش دهیم، اما امروز درصدد این هستیم تا مدرسه را تبدیل به محل زندگی فرزندان خود کنیم.

وی ادامه داد: امروز برآن شده‌ایم تا تربیت سیاسی، اخلاقی، هنری،  اجتماعی و علمی فرزندان خود را متناسب با نیازهای روز تغییر دهیم.

نوید ادهم افزود: امروز دانش آموزان در مدارس به کتابخانه، نمازخانه، زمین ورزش و راهروهای با نشاط و فضای زیبا در داخل حیاط مدرسه نیازدارند.

وی با بیان اینکه خیران باید ساختمانی را بسازند که تعلیم تربیت با هم در آن اتفاق بیافتد، عنوان کرد:  باید بیش از پیش از ظرفیت خیران در گسترش فضاهای آموزشی بهرمند شویم.

وی با تاکید بر مساعدت بیش از پیش خیران در همایش های خیرین مدرسه ساز، یادآورشد: طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی خیرین در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ها در کشور جمع آوری شده است.

نوید ادهم با اشاره به گزارش های استان در خصوص فضاهای فیزیکی موجود و عملکرد خیران ، یادآورشد: این سیر تغییر روند رو به جلویی داشته اما سرعت آن کافی نیست. 

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه استان و وجود ظرفیت های مناسب در آن باید ساخت و سازها ارتقاء یابد زیرا وجود مدارس دو نوبته در مناطق شهری زیبنده نیست.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی درخواست می کنیم تا در یک برنامه فشرده نسبت به رفع کاستی های موجود در مدارس استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش اظهارکرد: طی سال های گذشته آموزش در مدارس فقط به منظور مهارت آموزی بود اما امروزه آموزش با هدف زندگی مسالمت آمیز انجام می شود.

محمد رضا صالحی با اشاره به نقش پررنگ خیرین در امر تعلیم و تربیت با ساخت و ساز مدارس ، یادآورشد: با گسترش مدارس آگاهی در جامعه افزایش یافته و به تناسب آن بی سوادی حذف خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش نرخ باسوادی در استان، گفت: هم اکنون نرخ باسوادی در زنان از ۸۶ درصد به ۸۹ درصد و در میان مردان نیز از ۸۰ به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در این استان جشن اتمام مدارس دو نوبته را برگزار کنیم، گفت: تلاش می کنیم تا کیفیت آموزش و عدالت آموزشی در سطح شهر و مدارس استان بیش از پیش ارتقاء یابد.

صالحی عنوان کرد: هدف از تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز ایجاد پیوند عمیق بین آحاد جامعه است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *