ارتش در حادثه سربازان از خود رفع مسئولیت نمی کند

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حادثه ای که برای سربازان رخ داد رفع مسئولیت نمی کنیم زیرا سربازان نزد ما امانت هستند و باید امانتداری کنیم.

به گزارش  سادس به نقل از مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سرباز جان‌باخته در تصادف اتوبوس، گفت: می گویند در پادگان‌ها سربازان را می ‌زنند که اینگونه سخنان آب در آسیب دشمن ریختن است، در هر خانواده ای ممکن است اختلافی باشد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی سخت است زیرا باید آمادگی لازم برای دفاع از کشور را کسب کند اما اینکه اینگونه شایعه سازی کنند صحیح نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: فرماندهان مراکز آموزشی با تشکیل شورای انتصاب از میان ولایت مدارترین، خوش اخلاق ترین و متخصص ترین افراد انتخاب می شوند.

امیر پوردستان تصریح کرد: البته بروز برخی رفتارها نیز باعث عزل افراد شده است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه برای همگان ناراحت کننده بود، گفت: نباید تحت تاثیر جو و حرف‌ها خصوصا مطالب طرح شده از خارج کشور، ارکان نظام را زیر سئوال ببریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه گروه های بررسی این حادثه به سرعت تشکیل شد، گفت: نتایج بررسی عوامل سانحه مشخص کرد که ۵۰ درصد راننده، ۲۵ درصد راهداری و ۲۵ درصد شرکت تعاونی مربوطه مقصر بوده‌اند.

امیر پوردستان تاکید کرد: این موضوع مسئولیت را از ارتش ساقط نمی‌کند ما مقصر و مسئول هستیم و به صرف این گزارش نمی توانیم از خود رفع مسئولیت کنیم، سربازان امانت نزد ما هستند و ما باید امانتداری کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت مراکز آموزشی امروز به مراتب از گذشته بهتر است، گفت: فضای پادگان‌های آموزشی ارتش با هفت سال قبل قابل مقایسه نیست طی این سال‌ها هر سه‌شنبه بیش از ۳ هزار کلاس قرآن در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش برپا است و طی ایام اعتکاف، بیش از هفت هزار نفر از پرسنل و سربازان این نیروی نظامی در اعتکاف شرکت داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار جوان ارتشی در رده‌ها و رشته‌های مختلف به امر ورزش اشتغال دارند، وجود ۱۵۰ ورزشگاه و ۳۰ استخر در پادگان‌های نیروی زمینی، آماری بسیار مطلوب تلقی می شود و بزرگترین باشگاه فرهنگی ورزشی کشور متعلق به نیروی زمینی ارتش است که ۱۸۰ رشته ورزشی را در بر می گیرد.

امیر پوردستان با اشاره به جایگاه والای سربازان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همواره به وظیفه خود به شایستگی عمل کرده‌اند همانگونه که در سال ۹۳ داعش طی یک هفته شرق تا غرب عراق را درنوردید، قبل از رسیدن به مرزهای ما به واسطه توان رزمی و رشادت سربازان، متوقف شد.

وی تاکید کرد: وجود و حضور سربازان در پادگان‌ها، بازدارندگی می آورد همین سربازان هستند که تحرکات دشمن را مدام رصد می کنند و به همین دلیل است که دشمن نمی تواند با جمهوری اسلامی طرف شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *