ناجا آبرو و حیثیت نظام از نگاه جامعه است / اجازه نمی دهیم هیچ کس اقتدار ناجا را مخدوش کند

وزیر دفاع با بیان اینکه ناجا آبرو و حیثیت نظام از نگاه جامعه است، تصریح کرد: هیچ گاه اجازه نمی دهیم هیچ عنصر ، فرد و یا سازمان اقتدار ناجا را مخدوش کرده و از بین ببرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “دهقان” در دومین روز از همایش سراسری فرماندهان، مدیران و روسای ناجا اظهار داشت: مجموعه نیروهای مسلح وظیفه خود را تأمین امنیت واهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند و از این میان نیروی انتظامی از جایگاه و موقعیت خاص و ویژه ای برخوردار است که همانا بحث استقرار ، حفظ و توسعه امنیت است.
وی با بیان اینکه هر نوع توسعه ، پیشرفت و انجام فعالیت در سطح ملی مستلزم وجود امنیت است، گفت: در سایه امنیت توسعه امکان پذیر است و با توسعه یافتگی، امنیت تضمین می شود.
وی به ارتباط مستقیم و مستمر ناجا با آحاد ملت در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: این تماس و ارتباط نزدیک ، خدمات رسانی مستمر، مبارزه با جرایم و پیشگیری از وقوع آن موجب می شود که نیروی انتظامی به عنوان مظهر حاکمیت تلقی شود؛ این مظهر بودن، بیانگر یک سری ویژگی ها است.
وزیر دفاع ، اقتدار را یکی از ویژگی های مظهر حاکمیت عنوان کرد و گفت: اقتدار، مطالبه ملت از نیروی انتظامی است؛ ناجا آبرو و حیثیت نظام از نگاه جامعه است به میزانی که اقتدار آن در جامعه ملموس و قابل مشاهده باشد حس امنیت در جامعه به وجود آمده و نیز باعث ناامنی هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت می شود.
سردار دهقان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در شرایطی از این اقتدار بهره مند است که قبل از آنکه وارد عرصه دیگری شود حضور او نافی ناامنی باشد.
وی تصریح کرد: هیچ گاه اجازه نمی دهیم هیچ عنصر ، فرد و یا سازمانی این اقتدار را مخدوش کرده و از بین ببرد؛ در سایه اقتدار، قدرت نبایستی ابزاری برای از بین بردن حق باشد .
سردار دهقان با بیان اینکه قانون گرایی به عنوان یک مشخصه بارز باید در جامعه موج بزند، تصریح کرد: احترام و تمکین از قانون ، اجرای بدون تبعیض قوانین و اعمال آن؛ اقتدارآفرین، حیثیت ساز و نظم بخش جامعه است.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم قانون و نظم برای مردم درست تبیین شود ، تصریح کرد: باید نوعی التزام برای آحاد جامعه به وجود بیاید و اعمال قانون به یک خواست عمومی تبدیل شود؛ نیروی انتظامی علاوه بر مقتدر بودن و قاطعیت و اجرای درست قانون با مردم با مروت و انصاف رفتار کرده و منعطف باشد.
وزیر دفاع خاطر نشان کرد: مأموران پلیس در درجه نخست باید امانت دار باشند و آنچه در عرصه عمومی انجام می شود را بدانند و حریم را حفظ کنند.در سایه همین پاکدستی، امانت داری و قاطعیت است که از سوی مردم پذیرفته می شوند.
وی قاطع بودن را یکی دیگر از ویژگی های ناجا به عنوان مظهر حاکمیت نام برد و گفت: نیروی انتظامی مسئول تأمین امنیت و القاء آرامش روحی و روانی در سطح فردی و اجتماعی است؛ ناجا از نگاه ملت ایران عزیز و عملکرد آن مورد رضایت رهبری و نظام است؛ که باید آن را صیانت کند ؛ بایستی با ارتقاء روحیه و انگیزه، تلاش خود را در سایه نوآوری ، فناوری و افزایش مهارت ها ارتقاء دهد.
وزیر دفاع بیان کرد: معتقد هستیم که از قابلیت های نظام برای ارتقاء ناجا استفاده و در مسیری حرکت کنیم که نیروی انسانی دغدغه معیشت نداشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه و تهدیدات قادر نیستیم با نگاه سنتی ناجا را اداره کنیم لذا باید قبل از هر نوع تهدید آن را در نطفه خفه کنیم.
سردار دهقان بر به کارگیری تجهیزات و فناوری های نوین در راستای انجام مأموریت ها تأکید کرد و گفت:با استفاده از نیروی انسانی دارای انگیزه ، فهیم و مستعد می توانیم از ابزارها به خوبی بهره ببریم که این امر می تواند باعث اقتدار بیشتر شود.
وزیر دفاع به ناامنی های پیرامونی، منطقه و تهدیدات گروه های تروریستی و تکفیری اشاره و تأکید کرد: در آستانه انتخابات باید به شکل جدی از مرزها و داخل کشور مراقبت و در راستای امنیت پایدار تلاش کنیم زیرا امنیت پایه اساس و ارکان جمهوری اسلامی است؛ با توجه به نزدیکی به انتخابات نباید غفلت کرده و در این برهه باید بیشتر حساس باشیم.
سردار دهقان تصریح کرد: وزارت دفاع وظیفه خود می داند که با به کارگیری همه ظرفیت های خود و کشور از نیروی انتظامی حمایت و در حوزه های معیشتی ، آموزشی ، ارتباطات امن، تجهیزات انفرادی ، تأسیسات و اماکن ، امکانات و تجهیزات هوایی و دریایی نیازهای این نیرو را تأمین کند.
وی افزود: ان شاء الله فرماندهان ، افسران و کارکنان این نیروی خدوم و مردمی بتوانند بدون کمترین دغدغه ای به وظیفه ذاتی و مأموریت اصلی خود که همانا برقراری امنیت در کشور است، بپردازد.
وزیر دفاع به دروغ پراکنی و جعل اخبار نادرست از سوی منافقین در خصوص توانمندی های صلح آمیز هسته ای ایران و در پی آن موضع گیری نادرست و خصمانه برخی مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: بسیار جای تعجب است که مقامات آمریکایی با طناب فرسوده منافقین که مهم ترین ویژگی آنها ترور و خیانت به مردم کشورشان است به چاه می افتند.
وی خاطر نشان کرد: بی تردید این توطئه شیطانی منافقین شکست خواهد خورد و ملت هوشیار و انقلابی ایران هرگز تحقیر و تهدید را نمی پذیرد و در راستای ایفای نقش منطقه ای و جهانی و تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود لحظه ای کوتاهی نخواهد کرد.
سردار دهقان به انتخابات پیش رو اشاره و بیان کرد: در آستانه این رویداد بزرگ ملی دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش می کنند، لذا باید با مراقبت و هوشیاری بیشتر تأمین کنندگان امنیت ، اجازه کوچکترین حرکت تهدید آمیز به آنان داده نشود.
وزیر دفاع در خاتمه از خدمات و مجاهدت های فرماندهان، افسران و کارکنان ناجا در راستای برقراری امنیت در کشور تقدیر و تشکر کرد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *