مرد قاتل از زندان فرار کرد+عکس

  پلیس سراسر کشور عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری مرد اعدامی که با کمک همدستانش از دست ماموران زندان جیرفت گریخته، آغاز کرده است.
به گزارش  سادس له نقل از “جام نیوز”  پیش از ظهر دوم تیر امسال یکی از ماموران زندان شهرستان جیرفت همراه چهار سرباز، مرد اعدامی به نام امین رضا را که به اتهام قتل در این زندان دوره محکومیتش را سپری می‌کرد، سوار خودروی حمل زندانیان کردند. آنها به سمت دفترخانه ای در خیابان دولت شهرستان جیرفت به راه افتادند تا مرد زندانی، سندی را در آنجا به نام یکی از اعضای خانواده‌اش ثبت کندو او را دوباره به زندان بازگردانند.مامور بدرقه و یکی از سربازان پس از آن که خودروی حمل زندانی مقابل دفترخانه متوقف شد، او را تحت تدابیر امنیتی از خودرو خارج و به دفترخانه ـ که در یک خیابان خلوت بود ـ منتقل کردند. بعد از آن که مرد زندانی دردفترخانه کار ثبت و انتقال سند را انجام داد، همراه مامور زندان و سربازی که دستش به مرد اعدامی دستبند خورده بود، به راه افتادند و وقتی مقابل خودروی حمل زندانی رسیدند، ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که همگی چهره‌هایشان را پوشانده بودند و مسلح بودند، به روی خودروی زندان آتش گشودند. مامور زندان سعی می‌کرد سریع‌تر مرد اعدامی را به داخل خودرو منتقل و از فرار وی جلوگیری کند که موفق نشد. در این هنگام یکی از مردان مسلح پای او را هدف شلیک گلوله قرار داد که منجر به زخمی شدن وی شد. در این مرحله مردان مسلح دیگر سربازان را تهدید به مرگ کرده و مرد زندانی را همراه سربازی که به دستش دستبند بود، با خود بردند.

با اعلام این ماجرا به پلیس، ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند مامور بدرقه زندان زخمی شده که او را به بیمارستان منتقل کردند. با تحقیق از سربازان معلوم شد که یکی از هم‌خدمتی‌های آنها نیز در دام آدم‌رباهای مسلح گرفتار شده و جانش در خطر است. بررسی محل حادثه نیز نشان داد، در آنجا هیچ دوربینی نصب نبوده و فیلم یا عکسی از صحنه آدم‌ربایی ثبت نشده است.

ماموران جست‌و‌جو برای دستگیری آدم‌رباهای مسلح را ادامه دادند تا این‌که ساعاتی بعد اطلاع یافتند آدم‌رباها، سربازی را که به گروگان گرفته بودند، در محله‌ای رها و همراه مرد اعدامی فرار کرده‌اند.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند مرد اعدامی امین‌رضا نام دارد که ۹ سال پیش در حین درگیری با مردی در شهرستان کهنوج، او را به قتل رسانده و گریخته بوده که چهار سال بعد از این جنایت، زمانی که دوباره به استان کرمان بازگشته ، توسط پلیس دستگیر و به زندان جیرفت منتقل شده بود. او بعد از محاکمه به قصاص محکوم و حکم وی نیز تائید شده و در آستانه اجرای حکم قصاص بود.

این در حالی بود که در ادامه تحقیقات معلوم شد، چند روز قبل از انتقال مرد زندانی به دفترخانه، همسرش با حضور در مرجع قضایی تقاضا کرده اجازه دهند تا او سند خانه را به نام وی انتقال دهد تا آن را بفروشد؛ که این حادثه رخ داده است. پلیس همچنان در جست‌و‌جوی مرد اعدامی و افرادی است که مقدمات فرار او ر ا فراهم کرده‌اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *