دیدار وزیر ورزش با نمایندگان برنامه اسکان بشر ملل متحد سازمان ملل


سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان

سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، با نمایندگان سازمان ملل متحد در برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN Habitat) دیدار کرد.

به‌ گزارش ‌سادس، در این دیدار آقایان مارکو کامیا، رییس اقتصاد شهری و داگلاس ریگان، رییس جوانان این برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان، از این که شاهد تحولاتی مثبت در حوزه جوانان در کشورمان هستند ابراز خرسندی کرد.  سلطانی فر در این دیدار، با اشاره به  جمعیت جوان کشورمان، بر استفاده تجربیات جهانی سازمان ملل در زمینه فراهم کردن زمینه های توسعه برای جوانان تاکید کرد.

ورزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ با تاکید بر اینکه کشورمان در برنامه افق ١٤٠٤ به عنوان کشور برتر منطقه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی تبدیل خواهد شد افزود: ما در بسیاری از این شاخص‌ها در حال‌ دستیابی به اهداف‌مان هستیم و در شاخص های دیگری نیز که به دلیل تحریم های ظالمانه‌ای که بر ما تحمیل شده بود، عقب افتاده بودیم در حال‌ جبران هستیم.

سلطانی‌فر، انتخابات شوراها را به عنوان یکی از نمادهای مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم در مدیریت شهری دانست و افزود: از ١٨ سال قبل که با برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، مدیران شهری توسط مردم انتخاب شدند، شاهد بهبود شاخص های مدیریت شهری از جمله اقتصاد شهری بوده ایم.

وی نگاه به جوانان و نقش آنان در توسعه جوامع را یک نگاه استراتژیک توسط دولت یازدهم برشمرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان به عنوان هماهنگ کننده مسائل جوانان، به مساله جوانان و نقش آفرینی آنان در توسعه جامعه به عنوان یک اولویت نگاه کرده و سعی در ارتقای بیش از پیش آن دارد.

در ادامه‌ دیدار آقای مارکو کامیا، با ابراز خرسندی از حضور در ایران و ابلاغ سلام های گرم دکتر خوان کلاوس، رییس این برنامه در سازمان ملل متحد به وزیر ورزش و جوانان کشورمان را ازکشورهای پیشرو منطقه و آسیا در زمینه اقتصاد و مدیریت شهری ذکر کرد و از تلاش های دولت یازدهم برای ارتقای شاخصه‌های توانمند سازی و نقش آفرینی آحاد جامعه در این روند تقدیر کرد.

داگلاس ریگان، مدیر بخش جوانان برنامه اسکان بشر ملل متحد نیز، با تقدیر از اهتمام دکتر سلطانی فر به افزایش نقش جوانان در توسعه کشورمان این هدف را از اهداف اساسی برنامه های اسکان بشر سازمان ملل متحد ذکر کرد.

مدیر بخش جوانان برنامه اسکان بشر ملل متحد کشورمان را از مستعدترین کشورهای جهان در زمینه استفاده از نیروی جوان ذکر و ابراز امیدواری کرد همکاری های مشترک بتواند منجر به زمینه های توسعه جامعه جوان کشورمان گردد.

در پایان هیات اعزامی صندوق اسکان بشر سازمان ملل متحد با توجه به  موفقیت های کشورمان در عرصه بین‌الملل و گسترش تعاملات جمهوری اسلامی ایران با جهان، پیشنهاد تاسیس دبیرخانه جهانی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران را دادند که با استقبال وزیر ورزش و جوانان روبرو شد.

در صورت تحقق این امر، جمهوری اسلامی ایران میزبان دبیرخانه یکی از بزرگترین زیر مجموعه های سازمان ملل متحد خواهد شد که می تواند موفقیت بزرگ دیگری برای دیپلماسی عزتمندانه کشورمان تلقی شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *