ذوالنور: طرح تحول سلامت یکی از طرح‌های خوب بود اما مشکلاتی برای بیمه‌ها به‌وجود آورد


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از قشر ضعیف و کارگر، راهبردی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه ظرفیت‌های تولید و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار سادس منطقه قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، عصر شنبه(دوم اردیبهشت) در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) قم، در آستانه بزرگداشت هفته کارگر،  افزود: خدمت به قشر ضعیف و کارگر باید در سرلوحه امور قرار بگیرد. ما وظیفه داریم کمک های مادی، معنوی، فکری، بهداشتی و … را به این قشر ارائه دهیم چرا که آن‌ها ولی‌نعمتان ما هستند.

وی بیان کرد: قشر ضعیف در جامعه، آسیب‌پذیر است. نباید بگذاریم افراد ضعیف از نظر مالی و قشر کارگر به‌واسطه فقر و محرومیت‌ها دچار آسیب شوند.

ذوالنور تصریح کرد: هر کس در حد توان خود باید به معیشت اقشار ضعیف رسیدگی کند. خدمت خود دارای ارزش والایی است و خداوند پاداش ویژه‌ای برای اقشار ضعیف و ناتوان در نظر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت‌های تولید و اشتغال بهترین نوع خدمت برای اقشار ضعیف است. با توجه به بیانات رهبری در مورد سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، هر کس در این زمینه وظیفه‌ای دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه ظرفیت‌های تولید و اشتغال، بسیاری از آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و دولت و مجلس باید در این عرصه توجه خاصی به رفع موانع تولید و اشتغال داشته باشند.

وی، بیمه را یکی از خدمات مهم به قشر ناتوان برشمرد و گفت: سازمان‌های پوششی و تامینی و بیمه‌ها در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. طرح تحول سلامت اگرچه یکی از طرح‌های خوب بود اما مشکلاتی را برای بیمه‌ها به وجود آورد.

ذوالنور اظهار داشت: در طرح تحول سلامت باید برای پوشش کامل بیمه‌ای افراد ضعیف و ناتوان برنامه‌ریزی می‌شد، چرا که بودجه ۱۳ هزار میلیاردی این طرح در طول سال اگر تنها صرف بیمه اقشار ضعیف می‌شد چه بسا بسیاری از دغدغه های این قشر در حوزه سلامت به طور کامل از بین می‌رفت.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی ها به سمتی برود تا در این طرح اقشار بسیار ضعیف و کارگران تحت پوشش خدمات بیشتری قرار بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  گاهی پزشکان هزینه‌های هنگفتی را بر بیمه‌ها تحمیل می‌کنند در حالی که اگر مدیریت شود پوشش خدماتی به بهترین نحو ساماندهی می‌شود.

ذوالنور به ضرورت چابک‌سازی دولت اشاره کرد و یادآور شد: دولت نباید توسعه یابد. خودرو هرچه سنگین‌تر باشد حرکت آن کندتر می‌شود دولت چابک می تواند بهتر به خدمت بپردازد.

وی بیان کرد: یک‌سوم بودجه دولت اوراق قرضه‌ای است و باید هزینه‌های جاری مدیریت شود تا بتوان بخش‌های تولیدی و کارآفرینی را تقویت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:استان قم ظرفیت‌های مهمی در توریست درمانی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و ایجاد زیرساخت‌های لازم، قم را از نظر خدمت به توریست‌ها در حوزه درمان و بهداشت ارتقاء بخشید.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بروکراسی و موانع جذب سرمایه‌گذاری را بردارند تا با ایجاد بسترهای لازم شاهد حضور گسترده سرمایه‌گذاران و گردشگران و بازده اقتصادی آن باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *