هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس

در آمریکا به طور متوسط هر سال 289 هزار نفر مورد تهاجم و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند که یعنی هر 1.8 دقیقه، یک نفر؛ هم‌چنین هر 8 دقیقه یک مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان رخ می‌دهد.

 هر دو دقیقه یک آمریکایی مورد «تهاجم جنسی» قرار می‌گیرد[1] و هر 8 دقیقه، این فرد، یک کودک است. اگر این آمار برایتان باورکردنی نیست، ادامه این گزارش را حتماً بخوانید.

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
خشونت و تهاجم جنسی با تجاوز فرق می‌کند و ممکن است
منجر به صدماتی مانند شکستگی استخوان قربانی شود

درباره آمار این گزارش

آمریکا قطعاً در زمینه آمار جرم و جنایت جنسی در دنیا رکورددار است. مشرق نیز پیش‌تر برای اثبات این واقعیت، درباره «خشونت» و «تجاوز» جنسی در زندان‌های آمریکا (از این‌جا بخوانید) و هم‌چنین ارتش این کشور (از این‌جا بخوانید) گزارش‌هایی را منتشر کرده است. با این حال، جامعه عمومی این کشور نیز وضعیتی بهتر از ارتش و زندان‌های آن ندارد و گزارش حاضر به بیان برخی آمار در همین زمینه خواهد پرداخت.

افرادی که دست به تجاوز جنسی می‌زنند، لزوماً بی‌سواد،

فقیر یا از سطوح پایین اجتماعی نیستند – دانلود

در این گزارش تلاش می‌شود تا از دیدگاه منابع «قابل‌استناد» از جمله وزارت دادگستری آمریکا و وزارت بهداشت و خدمات انسانی و دیگر نهادهای دولتی و آکادمیک آمریکا به این معضل نگاه شود. توضیح، این‌که منابعی مانند وزارت دادگستری آمریکا اگرچه قابل‌استناد هستند، اما ممکن است همیشه قابل‌اعتماد نباشند.

به عنوان مثال، یکی از منابع اصلی این گزارش، «بررسی ملی قربانیان جرائم[2]» است که هر سال دو بار توسط وزارت دادگستری، از طریق «اداره آمار دادگستری» و با جامعه‌ای به بزرگی 50 تا 77 هزار خانواده صورت می‌گیرد، اما چند محدودیت بزرگ دارد که مهم‌ترین این محدودیت‌ها در نظر نگرفتن موارد خشونت و تجاوز جنسی علیه کودکان زیر 12 سال در آمریکاست.

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
«ملیسا بانیا» روی یک بنر نوشته که یک روز در حالی از خواب بیدار
شده که یکی از نزدیک‌ترین دوستانش در حال تجاوز به او بوده است

با وجود آن‌چه گفته شد، آمار وزارت دادگستری آمریکا هم‌چنان قابل‌استنادترین آمار در زمینه خشونت و تجاوز جنسی در این کشور محسوب می‌شود. ضمناً، این آمار آن‌قدر تکان‌دهنده است که برای اثبات موضوع این گزارش کافی به نظر می‌رسد، بنابراین می‌توان پی‌گیری آمار واقعی جرائم جنسی در آمریکا را که قطعاً از آمار ارائه شده در این گزارش بیش‌تر است، به گزارش مستقل دیگری موکول کرد.

هر 2 دقیقه به 1 آمریکایی بالای دوازده سال تهاجم جنسی می‌شود

بنا به گزارش «اداره آمار دادگستری»، به طور متوسط در هر سال 288.820 آمریکایی که 12 سال یا بیش‌تر سن دارند[3]، مورد تهاجم و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند[4]، یعنی یک نفر در هر 1.8 دقیقه. در این میان، افراد زیر 30 سال، در معرض بیش‌ترین خطر تجاوز قرار دارند، به طوری که 69 درصد از قربانیان تجاوز جنسی در آمریکا بین 12 تا 34 سال سن دارند؛ 15 درصد 12 تا 17 سال و 54 درصد، 18 تا 34 سال. آمار تجاوز میان شهروندان 35 تا 64 ساله، 28 درصد و میان شهروندان بالای 65 سال، 3 درصد است.

تجاوز جنسی علیه کودکان نیز در آمریکا وضعیت وحشتناکی دارد. آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور نشان می‌دهد[5] به طور متوسط سرویس‌های حفاظت از کودکان، هر 8 دقیقه، اسناد قطعی یا شواهدی قوی پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد یک کودک مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است[6]، یعنی 63 هزار سوءرفتار جنسی علیه کودکان در هر سال. 34 درصد از این کودکان کم‌تر از 12 سال سن دارند و 66 درصد از آن‌ها بین 12 تا 17 سال[7].

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
«جنیفر نوریس» و «جسیکا هینوس» هر دو قربانی
تجاوز جنسی در ارتش آمریکا هستند

از هر 9 دختر زیر 18 سال در آمریکا، یک نفر و از هر 53 پسر زیر 18 سال نیز یک نفر مورد سوءرفتار یا تهاجم جنسی افراد بزرگ‌سال قرار گرفته است[8]. 82 درصد از قربانیان زیر 18 سال نیز دختر بوده‌اند[9]. آمار تکان‌دهنده درباره پرونده‌های تجاوز علیه کودکان که به مقامات اعمال قانون در آمریکا گزارش می‌شود[10] این است که 93 درصد از کودکان قربانی تجاوز جنسی، توسط افرادی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند که آن‌ها را می‌شناسند. 59 درصد از متجاوزان، از آشنایان قربانی و 34 درصد از آن‌ها اعضای خانواده قربانی بوده‌اند.

آمار تکان‌دهنده‌تر مربوط به پرونده‌هایی است که سرویس‌های حفاظت از کودکان شواهد آن‌ها را پیدا می‌کنند، اگرچه قربانیان آن‌ها به مقامات شکایتی نکرده‌اند. گزارش سال 2014 وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا درباره این پرونده‌ها نشان می‌دهد 80 درصد از متجاوزان جنسی به کودکان، والدین آن‌ها بوده‌اند[11].

چند میلیون زن آمریکایی در قرن 21 مورد تجاوز قرار گرفته‌اند

طبیعتاً دختران و زنان در آمریکا بیش از مردان هدف تجاوز جنسی قرار می‌گیرند (البته آمار تجاوز به مردان هم در ادامه این گزارش خواهد آمد). آمار «مؤسسه ملی عدالت» و «مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری» آمریکا نشان می‌دهد[12] از 1998 تا کنون، از هر 6 زن در آمریکا، 1 نفر در عمر خود در معرض تجاوز یا اقدام به تجاوز قرار می‌گیرد[13]. 14.8 درصد از این افراد مورد تجاوز قرار می‌گیرند، در حالی که 2.8 درصد هدف تجاوز قرار می‌گیرند، اما به دلایل مختلف، قربانی نمی‌شوند.

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
«کیت وبر» (چپ) وقتی 19 سالش بود مورد تجاوز جنسی قرار گرفت
و تا همین امروز از اختلال استرسی پس از حادثه رنج می‌برد

طبق برآوردهای موجود، تنها از سال 1998 تا الآن 17.7 میلیون زن آمریکایی هدف یا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و در این میان، زنان جوان‌تر، بیش‌تر در معرض خطر بوده‌اند. چنان‌که گفته شد، در میان کل قربانیان تجاوز جنسی در آمریکا، 82 درصد از قربانیان زیر سن قانونی و 90 درصد از قربانیان بزرگ‌سال، زن بوده‌اند. دختران بین 16 تا 19 سال، چهار برابر بیش‌تر از عموم مردم آمریکا احتمال دارد که مورد هدف یا تجاوز و تهاجم جنسی قرار بگیرند.

آمار تجاوز در دانشگاه‌های آمریکا[14] نیز یکی از مباحثی است که تا کنون گزارش‌های زیادی درباره آن نوشته شده است. ما در این‌جا تنها به بخشی از آماری اکتفا می‌کنیم که در گزارش اداره آمار دادگستری آمده است. این آمار حاکی از آن است که دختران 18 تا 24 ساله، اگر به دانشگاه بروند، سه برابر بیش از زنان به طور کلی (صرف‌نظر از سن) احتمال دارد مورد خشونت جنسی قرار بگیرند. البته نرفتن به دانشگاه هم دردی از این گروه سنی دوا نمی‌کند، چون دختران 18 تا 24 ساله‌ای که به دانشگاه نمی‌روند، چهار برابر بیش از کل جمعیت زنان در معرض خطر تجاوز جنسی قرار دارند.

آمار این گروه سنی در میان مردان نیز شگفت‌آور است: دانش‌جویان مرد 18 تا 24 ساله، 78 درصد بیش‌تر از کل جمعیت مردان در معرض خطر تجاوز یا تهاجم جنسی قرار دارند. آخرین نکته در این‌باره هم این‌که قربانیان تجاوز در دانشگاه‌های آمریکا عمدتاً مورد تجاوز را به هیچ‌کس، چه مقامات اعمال قانون و چه مقامات دانشگاه، گزارش نمی‌دهند، چراکه ترس از اخراج و یا رفتن آبرویشان آن‌ها را وادار می‌کند به جای تلاش برای گرفتن حق خود، با واقعیت فراگیری تجاوز در دانشگاه‌ها کنار بیایند.

دانشگاه‌های آمریکا آمار هولناکی در

زمینه تجاوز جنسی دارند – دانلود

تجاوز جنسی منحصر به دختران و زن‌ها نیست

آمارهای موجود نشان می‌دهد نه تنها دختران و زن‌های آمریکایی، بلکه پسران و مردهای این کشور هم در مقابل تجاوز جنسی ایمن نیستند. میلیون‌ها مرد در آمریکا تا کنون مورد تجاوز قرار گرفته‌اند که اگرچه شمارشان از زنان کم‌تر است، اما آمارهای آن‌ها هم در جای خود، تکان‌دهنده است. از سال 1998 تا کنون شمار مردانی که هدف یا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند 2.78 میلیون نفر بوده است. طبق آمارهای مختلف حدود 3 درصد از مردان آمریکایی (یعنی 1 نفر از هر 33 نفر) در عمر خود هدف یا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. این در حالی است که طبق آمار سال 2013 اداره آمار دادگستری، از هر 10 قربانی تجاوز جنسی، 1 قربانی مرد بوده است[15].

آمارهای دیگری هم درباره قربانیان تجاوز جنسی در آمریکا وجود دارد، از جمله این‌که سرخ‌پوستان آمریکایی که 12 سال یا بیش‌تر سن دارند، به طور متوسط و به نسبت جمعیتشان، دو برابر نژادهای دیگر در معرض تجاوز یا تهاجم جنسی قرار دارند. هر سال 5,900 نفر از این افراد تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند.

جهت یادآوری برخی آمارهای دیگر نیز باید گفت که تخمین زده می‌شود هر سال، 80,600 نفر از زندانیان در آمریکا توسط مقامات زندان مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند. بیش از نیمی از روابط جنسی میان زندانیان و مقامات زندان (که تماماً غیرقانونی است) بدون رضایت زندانی صورت می‌گیرد[16].

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
«سوزی چمپوکس» سر مزار دخترش «سوفی» که پس از تجربه
تجاوز جنسی به طرز مشکوکی دست به «خودکشی» زد

ارتش آمریکا نیز وضعیتی شبیه به زندان‌های این کشور دارد. 18,900 نفر از پرسنل نظامی آمریکا طی سال مالی منتهی به سپتامبر 2014، روابط ناخواسته جنسی را تجربه کردند. از این تعداد، تنها 43 درصد از زنان و 10 درصد از مردان، تجاوز جنسی را به مقامات مربوط گزارش دادند.

آمارهای دیگر درباره تجاوز جنسی در آمریکا

همه این آمارها نشان می‌دهد وضعیت تجاوز و خشونت جنسی در آمریکا وخیم‌تر از بسیاری از کشورهایی است که دولت این کشور آن‌ها را کشورهای جهان سوم می‌نامد. چنان‌که گفته شد، هر دو دقیقه یک آمریکایی مورد تهاجم جنسی قرار می‌گیرد و هر هشت دقیقه، این اتفاق برای یک کودک رخ می‌دهد. این در حالی است که تنها 6 نفر از هر 1000 متجاوز جنسی در آمریکا به خاطر اقدام خود به زندان می‌افتند.

همان‌طور که گفته شد، آمارهای مختلفی[17] درباره شمار قربانیان تجاوز جنسی در آمریکا وجود دارد[18] که هیچ‌یک از آن‌ها را نمی‌توان آمار «دقیق» توصیف کرد. چه بسا بیش از آماری که وجود دارد، آمار آن دسته از قربانیان تجاوز باشد که به دلایل مختلف هیچ‌گاه فرد دیگری را از این اتفاق مطلع نمی‌کنند[19].

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
بعد از آن‌که «ناتاشا شوت» تهاجم جنسی سرگروهبان آموزشی‌اش
را گزارش داد، گروهبان‌های دیگر ارتش هم او را آزار جنسی دادند

به علاوه، آمارهای زیادی هم در گزارش‌های مختلف ناگفته می‌ماند که شنیدن آن‌ها واقعاً دردناک است. مثلاً این‌که اطلاعات آمارهای موجود، 21.8 درصد از تجاوزهای جنسی علیه زنان در آمریکا، به صورت دسته‌جمعی رخ می‌دهد[20]. 55 درصد از تجاوزها داخل یا در نزدیکی خانه قربانی، رخ می‌دهد[21]. 15 درصد در محیط‌های باز و عمومی اتفاق می‌افتد. 8 درصد در مدرسه انجام می‌شود.

48 درصد از تجاوزها زمانی رخ می‌دهد که قربانی در خواب و یا مشغول کار دیگری درون خانه است؛ و این یعنی ناامنی حتی در خانه خود فرد. 12 درصد از قربانیان در محل کار خود مورد تجاوز قرار می‌گیرند. 7 درصد در مدرسه این اتفاق برایشان می‌افتد. این‌ها یعنی عملاً در هر کجا که باشید، امکان دارد قربانی هوس‌رانی فردی شوید که به احتمال قوی هیچ‌گاه برای این اقدام خود مجازات نخواهد شد.

از بیماری روانی تا خودکشی؛ پیامدهای تجاوز جنسی

مطالعات مختلف نشان می‌دهد تجاوز جنسی، صرفاً یک روی‌داد جنسی در زندگی قربانیان نیست، بلکه منجر به پیامدهای دیگری نیز می‌شود که می‌تواند از بیماری‌های روانی گرفته تا خودکشی را شامل شود. احتمال بروز افسردگی یا فکر کردن درباره خودکشی در قربانیان خشونت جنسی به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
«ویرجینیا مسیک» توسط فردی مورد تجاوز قرار گرفت که
به 10 نفر دیگر نیز تجاوز کرده بود

94 درصد از زنانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند، دو هفته بعد از این اتفاق، علائم «اختلال استرسی پس از حادثه[22]» (PTSD) را از خود نشان می‌دهند[23]. برای درک پیامدهای تجاوز جنسی بر این زنان باید دانست که یکی از شایع‌ترین موارد بروز اختلال استرسی پس از حادثه در افراد، در سربازان آمریکایی است که از جنگ بازمی‌گردند.

حدود 70 درصد از قربانیان تجاوز یا تهاجم جنسی دچار افسردگی متوسط تا شدید می‌شوند که این آمار بیش از قربانیان هر جرم خشن دیگری است[24]. آمار ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر نیز در میان قربانیان تجاوز جنسی افزایش می‌یابد. این افراد 3.4 برابر بیش‌تر از دیگران احتمال دارد رو به مصرف ماری‌جوانا بیاورند، 6 برابر بیش‌تر ممکن است کوکائین مصرف کنند و 10 برابر بیش از دیگران مستعد استفاده از سایر مواد مخدر رایج هستند.

قربانیان تجاوز جنسی اغلب در ارتباط با اعضای خانواده، دوستان و هم‌کاران خود نیز با مشکل مواجه می‌شوند و ممکن است در زندگی روزمره، برای ادامه تحصیل و در شغل خود دچار معضلات بزرگی شوند که عملاً زندگی آن‌ها را فلج می‌کند. زنانی که تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند، بنا به ماهیت «تجاوز» جنسی، هم‌چنین بیش‌تر در معرض بارداری ناخواسته و بیماری‌های جنسی قرار دارند.

هر دو دقیقه به یک آمریکایی تجاوز می‌شود +فیلم و عکس
بعد از آن‌که «جنیفر نوریس» مقابل تجاوز جنسی ارشدهایش مقاومت
کرد، چند نفر از هم‌قطارهای خود به عنوان انتقام، به او تجاوز کردند

طبق آمار، در آمریکا سالانه حدود 250 هزار مورد تجاوز علیه زنانی صورت می‌گیرد که در سنین باروری هستند. اگر این آمار را با آمار 3.5 تا 5 درصدی احتمال بارداری قربانیان تجاوز جنسی در همان یک مرتبه، ترکیب کنیم، به آماری می‌رسید که اداره آمار دادگستری آمریکا داده است: هر سال، بین 7,750 تا 12,500 نوزاد در نتیجه تجاوز جنسی در این کشور متولد می‌شوند. با این حال، این پایان کار نیست. 33 درصد از زنانی که تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند بعد از این اتفاق به فکر خودکشی می‌افتند[25]. بدتر این‌که 13 درصد از زنان، بعد از تجاوز جنسی «اقدام» به خودکشی می‌کنند.

 


[1] Victims of Sexual Violence: Statistics Link

[2] National Crime Victimization Survey Link

[3] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, National Crime Victimization Survey, 2010-2014 (2015)

[4] Criminal Victimization, 2014 Link

[5] United States Department of Health and Human Services, Administration for Children and Families, Administration on Children, Youth and Families, Children’s Bureau. Child Maltreatment Survey, 2012 (2013)

[6] Children and Teens: Statistics Link

[7] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Sex Offenses and Offenders (1997)

[8] David Finkelhor, Anne Shattuck, Heather A. Turner, & Sherry L. Hamby, The Lifetime Prevalence of Child Sexual Abuse and Sexual Assault Assessed in Late Adolescence, 55 Journal of Adolescent Health 329, 329-333 (2014)

[9] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Sexual Assault of Young Children as Reported to Law Enforcement (2000)

[10] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Sexual Assault of Young Children as Reported to Law Enforcement (2000)

[11] United States Department of Health and Human Services, Administration for Children and Families, Administration on Children, Youth and Families, Children’s Bureau. Child Maltreatment Survey, 2013 (2014)

[12] Prevalence, Incidence, and Consequences of Violence Against Women: Findings From the National Violence Against Women Survey Link

[13] National Institute of Justice & Centers for Disease Control & Prevention, Prevalence, Incidence and Consequences of Violence Against Women Survey (1998)

[14] Campus Sexual Violence: Statistics Link

[15] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Female Victims of Sexual Violence, 1994-2010 (2013)

[16] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Sexual Victimization in Prisons and Jails Reported by Inmates, 2011-2012 (2013)

[17] Child Sexual Abuse Statistics Link

[18] Statistics on Perpetrators of Child Sexual Abuse Link

[19] National Research Council. Estimating the Incidence of Rape and Sexual Assault. Washington, DC: The National Academies Press, (2013)

[20] Horvath, Miranda et al. Handbook on the Study of Multiple Perpetrator Rape. Routledge 2013, page 15

[21] Scope of the Problem: Statistics Link

[22] Posttraumatic stress disorder Link

[23] D.S. Riggs, T. Murdock, W. Walsh, A prospective examination of post-traumatic stress disorder in rape victims. Journal of Traumatic Stress 455-475 (1992)

[24] Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice Statistics, Socio-emotional Impact of Violent Crime (2014)

[25] DG Kilpatrick, CN Edumuds, AK Seymour. Rape in America: A Report to the Nation. Arlington, VA: National Victim Center and Medical University of South Carolina (1992)

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *