چادرهای کهنه نماز را در نمایشگاه قرآن ۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریم

مجری طرح تعویض چادر نماز در نمایشگاه قرآن گفت: چادرهای کهنه نماز را در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن ۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریم.

به گزارش سادس امیر خناسی، مدیر یکی از تولیدی‌های محصولات حجاب درباره طرح نوکردن لباس نمازگزاران که برای نخستین بار در نمایشگاه عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن امسال در مصلای تهران در حال اجرا است، می‌گوید: ما نوکردن لباس نمازگزاران خانم را هدف قرار داده‌ایم و قرار شده است هر کسی که در خانه یا محل کار چادر نماز کهنه ای دارد به اینجا آورده و در ازای تحویل آن و پرداخت مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، یک چادر نماز نو تحویل بگیرد این طرح در ایران اولین بار است انجام می شود و سابقه اجرایی ندارد.

چادر نماز کهنه را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرند

چادر نمازهایی که آماده شده قواره ۵ متری است و قیمت تمام شده آن با توجه به همه هزینه ها یعنی پارچه، طراحی، دوخت و بسته بندی و هزینه های جانبی آن حداقل ۲۰ هزار تومان است که بخشی از آن از طریق بنیاد مد و طراحی به عنوان بن به مردم هدیه شده است به طوریکه هر بن ۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش دارد و مردم در ازای ارائه چادر نمازهای کهنه این بن را دریافت و با پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان چادر نماز نو می خرند. البته کسانی که چادر نماز کهنه نیاورند هم می توانند از این طرح استفاده کنند و با پرداخت ۱۵ هزار تومان یک چادر نماز نو تحویل بگیرند.

مسئله چادر از هسته‌ای که سخت‌تر نیست!

خناسی، این غرفه‌دار نمایشگاه عفاف و حجاب معتقد است: متاسفانه بازار چادر در ایران وضع خوبی ندارد و دلایل زیادی را برای این موضوع می توان عنوان کرد. این مشکل لاینحل نیست ما مشکلات بزرگتری مثل تحریم و مسئله هسته ای را در ایران حل کرده ایم کافی است اول مردم از تولیدات داخلی حمایت کنند و دولت هم تسهیلات مناسب در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهد و کنترل بیشتری در امر واردات داشته باشد.

وی افزود: ما از اماکن متبرکه شروع کردیم و بعد از مساجد خواستیم تا چادر نمازهایی که برای نمازگزاران درنظر گرفته‌اند نوسازی کنند نهادهای دولتی کارمند دانشجو مدارس همه می توانند در این طرح شرکت کنند.

استقبال مردم و پیشنهاد اینترنتی شدن طرح

بازدیدکنندگان از نمایشگاه عفاف و حجاب در مصلای تهران از این طرح به عنوان یک طرح نو  استقبال می‌کنند البته نظرات مختلفی در این زمینه هست مثلا عده ای می‌گویند در بازارهایی مثل قم یا حرم عبدالعظیم حسنی قیمت چادر همین است و با تخفیف از این هم کمتر می‌شود که یکی از مسئولان اجرای  این طرح در جواب این موضوع می‌گوید: بله ممکن است پارچه بی‌کیفیت چینی یا قواره کمتری را استفاده کرده باشند.

یکی دیگر از مشتری‌ها می‌گوید: می‌توانند این کار را اینترنتی انجام دهند یعنی فرد وارد سایت می‌شود ثبت نام می‌کند و مشخصات و آدرس می دهد نماینده شرکت طبق فرمی که وارد شده همان تعداد را به ثبت نام کننده تحویل می دهد و چادر نمازهای کهنه را تحویل می گیرد خانه های محلات یا مساجد هم می توانند دراین طرح سهیم شوند تا کسانی که توان جسمی یا زمانی برای حضور در نمایشگاه را ندارند هم در این طرح شرکت کنند.

چادر نمازهای کهنه بی استفاده است

چادر نمازهای کهنه‌ای که جمع می‌شود بی استفاده است این جمع کردن چادر نمازها یک حرکت نمادین است در راستای نو شدن و تازگی لباس نمازگزاران  و صرفه اقتصادی ندارد.

خناسی، اجرا کننده این طرح می‌گوید: اگر مردم طرح خاصی به نظرشان می‌رسد که با این چادر نمازهای کهنه قابل اجراست مطرح کنند در صورت مهیا بودن شرایط استقبال می کنیم. استفاده مجدد از این چادرها با توجه به اینکه سالها استفاده شده شاید مورد تایید بهداشت نباشد و بعید می دانیم بشود از این چادرها استفاده عمومی کرد.

به گزارش فارس، بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن که به همت انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در محل مصلای تهران در حال برگزاری است همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان است

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *