بانک انصار پرچمدار بهره گیری مناسب از ابزارهای نوین مالی

دکتر محمدرضا فهمی معاون اقتصادی بانک انصار طی سخنانی در جمع مدیران این بانک بر بهره گیری موثر از مزایای سوپرمارکت های مالی تاکید کرد. وی در ابتدا با اشاره به موضوع بانکداری خرد و تجاری گفت: بانکداری خرد ایجاب می کند که بانک انصار به منظور تکمیل زنجیره ارزش خود و پاسخگویی هر چه بهتر به نیاز مشتریان، از ظرفیت های بالقوه سوپرمارکت مالی حداکثر بهره مندی را داشته باشد.

دکتر فهمی پس از آن با اشاره به وظایف سوپرمارکت های یاد شده گفت: آن ها بنا دارند همه خدمات مورد نیاز و تقاضای مشتریان، از جمله لیزینگ، سهام، سرمایه گذاری، بیمه، مدیریت ثروت، خدمات مسافرتی و … را ارائه دهند. معاون اقتصادی افزود: در سوپرمارکت های مالی بسته های ارزشی خدمات شامل بازار سرمایه، خدمات مدیریت دارایی، خدمات مالی، خدمات مشاوره ای و اختصاصی، صندوق های سرمایه گذاری، بیمه ای، لیزینگ، صرافی، کارگزاری و مشاوره مالی ارائه می شود و افزایش رضایت مشتریان، تکمیل زنجیره ارزش افزوده، انعطاف در ارائه خدمات و افزایش بهره وری شعب از مزایای این طرح به شمار می آید.

معاون اقتصادی در فراز دیگر از سخنان خود از آخرین مدل سوپرمارکت مالی ارایه شده در سال ۲۰۱۰ یاد کرد و گفت که تاکید اصلی این مدل بر استفاده از فن آوری اطلاعات و فضای مجازی است. وی افزود: بانک مسکن اولین تجربه سوپرمارکت مالی ایران را در سال ۱۳۸۹ با عرضه اوراق تسهیلات مسکن رقم زد و تجربه دوم نیز به عرضه موفق اوراق گواهی سپرده خاص توسط بانک انصار به عنوان اولین تجربه بانک ها مربوط می شود.

دکتر فهمی سپس به توانایی های بانک انصار در این حوزه اشاره و اضافه کرد که تجربه استفاده از ابزارهای نوین در بانک با راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت امین و امید انصار وارد مرحله جدیدی شد. عملیات اجرایی این طرح تنها ظرف یک ماه با آموزش فشرده کلیه شعب بانک و تهیه زیرساختهای مورد نیاز منجر به جذب منابع مناسب گردید. لذا، ظرفیت استقرار سایر ابزارهای نوین بازار پول و سرمایه با آموزش مناسب و همکاری سایر بخشهای بانک میسر می باشد.

معاون اقتصادی گفت: به منظور استقرار هرچه سریعتر سوپرمارکت های مالی، به اتفاق معاونت ها و مدیران شعب استان، مدل اجرایی سوپرمارکت مالی انصار بررسی و ۳ شعبه نیز به عنوان پایلوت به منظور اجرای اولیه طرح انتخاب شده است که پس از برطرف نمودن مشکلات و موانع احتمالی، در سطح کلیه شعب بانک به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون اقتصادی در پایان از تدوین دوره های آموزشی و آماده سازی زیرساخت های نرم افزاری صرافی، لیزینگ، کارگزاری و بیمه در بانک انصار خبر داد و بر استقرار مطلوب سوپرمارکت مالی به عنوان یکی از ابزارهای مالی و نوین تاکید کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *