بررسی سایت های خبری حوزه حقوق بشر

سایت های زیادی در ایران بصورت تخصصی در حوزه حقوق بشر فعال هستند. اما تعداد کمی از آنها توانسته اند به کار خود ادامه دهند.
یکی از این سایت ها، پایگاه حقوق بشر قوه قضاییه است که با امکانات این قوه وبا حمایت مستقیم آن، فعالیت می کند. این سایت روی دامنهhttp://www.humanrights-iran.ir فعالیت د ارد و در حال حاضر رنک ۱۸ هزار را تصاحب نموده است.
سایت بعدی که به آن می پردازیم کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران است. این سایت نیز با رنکینگ الکسای ۶۸ هزار فعالیت میکند که به نسبت رنک بسیار پایینی است. کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران با دامنه http://www.ihrc.ir/ در دسترس قرار دارد.
بسیاری از خبرگزاری ها نیز سرویس حقوق بشر را زیرشاخه سرویس بین الملل خود دارند. اما کمتر پایگاه خبری یا سایتی وجود دارد که در حوزه حقوق بشر فعالیت داشته باشد.
پایگاه خبری ریشه نیز در حوزه حقوق بشر فعالیت می کند. اینکه این سایت خصوصی است یا با امکانات دولتی بروز می شود مشخص نیست. اما به هر حال با عملکرد خود طی یک سال اخیر توانسته به جایگاه مناسبی دست یابد و برعکس دو سایت دیگری که نام برده شد رنک خوبی دارد و رتبه ۱۷۰۰ ایران را تصاحب نموده است. ریشه با آدرس http://rishe.ir/ در دسترس قرار دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *