نصرالله: نقشه براندازی نظام سوریه نقش بر آب شد/شیخ عیسی قاسم شایسته جایزه صلح نوبل است

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین روز شهادت مصطفی بدرالدین تاکید کرد: نقشه براندازی نظام سوریه و ورود از لبنان به حمص و همچنین حمله از جنوب سوریه، نقش بر آب شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در مراسم چهلمین روز شهادت فرمانده شهید حزب الله مصطفی بدرالدین معروف به ذوالفقار آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین به خانواده های شهدای حلب تبریک گفت و از خداوند خواستار عالیترین درجات برای شهدا شد.

نصرالله افزود: هفته آینده به امیدخداوند روز جهانی قدس را که امام خمینی (ره) به آن دعوت کرده بود، گرامی خواهیم داشت.

وی گفت: ما به مردم سوریه در سوریه و به مردم عراق در عراق کمک می‌کنیم و در عین حال به دفاع از لبنان نیز می‌پردازیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: هنگامی که داعش مناطقی در عراق را به اشغال خود در آورده بود و اوضاع بسیار دشوار شده بود، برداران از عراق تماس گرفتند و گفتند ما تعدادی فرمانده و نیرو می‌‌خواهیم. من هم با مصطفی بدرالدین تماس گرفتم و گفتم که برادران در عراق نیازمند نیرو و فرمانده هستند و طی چند ساعت تعداد مناسبی از برادران برای رفتن به بغداد آماده شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت اگر کمک برداران در ایران و سپاه پاسداران و حزب الله و برادرانی عراقی و دیگران نبود، داعش اکنون در بغداد بود.

نصرالله افزود: عراقی هایی که در فلوجه و الانبار و موصل می‌جنگند از کل منطقه و امت اسلامی دفاع می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از ماهها قبل یک تصمیم منطقه‌ای و بین المللی بسیار بزرگ برای وارد کردن هزاران فرد مسلح گرفته شد و این افراد مسلح از ترکیه وارد حلب شدند.

وی تاکید کرد: نقشه براندازی نظام سوریه و ورود از لبنان به حمص و همچنین حمله از جنوب سوریه، نقش بر آب شد.

نصرالله افزود: شهید بدرالدین مسئولیت حفاظت از سوریه را در راه دفاع از لبنان بر عهده گرفت.

وی دربارۀ اوضاع بحرین و مساله سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم نیز گفت: «آنچه مقام های بحرین انجام دادند، بسیار خطرناک بود. خواسته های مردم مبتنی بر معیارهای انسانی، اخلاقی و بین المللی بوده و به خشونت دست نزده اند. آل سعود می خواهد مانع گفتگو و اعطای حقوق به ملت بحرین شود؛ چون آزادی ملت بحرین زمینه را برای قیام ملت عربستان، این ملت محروم از حقوق سیاسی، هموار می کند».

نصر الله با تاکید بر مسالمت آمیز بودن قیام مردم بحرین و رهبران آن گفت: «ظلم، سرکوب و تعدی رژیم بحرین جوانان این کشور را به خروش کشاند، اما شیخ عیسی قاسم و امثال وی مانع خشونت شدند و شور مردم را کنترل کردند. اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است».

نصر الله افزود: «شیخ قاسم و علمای بحرین دنباله روی کسی نیستند و کسی چیزی به آنان دیکته نمی کند. این آل خلیفه است که دنباله رو آل سعود و نماینده انگلستان است».

دبیر کل حزب الله، در پایان، تاکید کرد: «دنیا باید به مسئولیتش برای جلوگیری از اجرای حکم لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و اخراج وی از کشور عمل کند».

شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله بود که بر اثر حملات توپخانه ای عناصر تکفیری در حومه دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.

این فرمانده شهید از سال ۱۹۸۲ فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، او همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات ترور جان سالم به‌در برده بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *