پزشک زیبایی در مشهد به زنان و دختران هتک حرمت می کرد

زن جوانی با شکایت خود از انتشار دهها مورد تصاویرنامناسب گرفته شده از بیماران زن قبل و بعد از عمل زیبایی ، در کانال و گروه تلگرامی توسط یک متخصص زیبایی پرده برداشت.

به گزارش سادس به نقل از “جام نیوز”، اوایل هفته گذشته یک زن جوان در حالی که برگه شکایتی در دست داشت با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم رایانه ای مشهد مدعی شد تصاویر نامناسبی از وی در اقدامی غیر اخلاقی و غیر شرعی توسط یک دکتر متخصص زیبایی منتشر شده که این اقدام جراح زندگی اش را خراب کرده است .

زن جوان در توضیح این مسئله به بازپرس جاویدنیا گفت : چند ماه پیش برای انجام یک عمل زیبایی به سراغ این متخصص در مطبش رفتم و قرار شد پس از انجام معاینات مورد عمل جراحی قرار بگیرم. موعد عمل فرا رسید و من برای بیهوشی قبل عمل آماده می شدم که پزشک مذکور از من خواست تا قبل از انجام عمل از بدنم عکس هایی را تهیه کند. در حالی که این متخصص زیبایی مدعی بود که این موضوع یک روند طبیعی برای مقایسه تغییرات حاصل شده پس از عمل است! با گوشی تلفن همراهش عکس هایی را از بدن من تهیه کرد. مدتی که از انجام عمل زیبایی گذشت و من از نتیجه آن رضایت نداشتم اعتراض خودم را به ایشان اعلام کردم و پس از آن آقای دکتر عکس های من را به عنوان نظرخواهی از دیگر اعضای گروه در گروه تلگرامی اش منتشر کرد.

زن جوان در حالی که مستنداتی از ادعاهای مطرح شده اش علیه متخصص را هم به همراه خود آورده بود خواستار برخورد قانونی با پزشک متخلف شد.

با ارجاع شکوائیه به پلیس فتا و بررسی های کارشناسان آن پلیس مشخص شد که متخصص زیبایی یادشده اقدام به ایجاد یک کانال و یک گروه در شبکه اجتماعی تلگرام نموده است و به منظور تبلیغ کار خود عکس های قبل و بعد از عمل تهیه شده از بیماران مختلف را به گونه ای که هویت بیمار مشخص نباشد، در کنار هم قرار داده و با ویرایش و پوشاندن کامل و یا ناقص اندام خاص افراد با قید شماره و آدرس مطب آن عکس ها را در کانال و گروه حدودا ۳۵۰ نفره خود به صورت عمومی منتشر کرده است و متأسفانه این امر مورد اعتراض بیماران نیز قرار نگرفته است.

چنانکه شاکی پرونده نیز قبلا از انتشار عکس ناشناخته اما نامناسب خود رضایت داشته است اما زمانی که در گروه ابراز نارضایتی می نماید، دکتر مزبور عکس وی را مجددا برای نظرخواهی منتشر می کند که منجر به افشای هویت صاحب عکس می شود و به این دلیل از این اقدام دکتر شکایت می کند. در ادامه با تکمیل تحقیقات قضایی و جمع آوری مستندات کافی پزشک متخلف به اتهام انتشار عکسهای غیراخلاقی و تصاویر خصوصی شاکی به دستور بازپرس ویژه جرایم رایانه ای مشهد تحت تعقیب قرار گرفت و مأموران پلیس فتا در اقدامی به موقع، با مراجعه به مطب موصوف گوشی و سیستم های رایانه ای مورد استفاده در این بزه را توقیف نمودند . در ادامه پزشک نیز با حضور در شعبه ویژه جرایم رایانه ای مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفت و ضمن اقرار به اشتباهات خود و ابراز ندامت و پشیمانی و عدم اطلاع دقیق از مقررات قانونی با قرار تأمین دویست میلیون ریالی تا رسیدگی نهایی آزاد شد.

بازپرس جاویدنیا ضمن هشدار به پزشکان متخصص زیبایی در این زمینه اظهار داشت: ممکن است پزشکان محترم در کلاس های دانشگاهی یا کتب درسی یا در زمان درمان یا عمل جراحی مجبور باشند بیمار را در وضعیت نامناسبی ببینند، اما در همان موارد نیز فتاوای شرعی تصریح دارند که فقط باید به حد ضرورت اکتفا کنند.

در مورد عمل های زیبایی نیز چنانچه عکس گرفتن برای پرونده پزشکی بیمار و امکان بررسی ادعاهای بعدی بیمار ضرورت داشته باشد، اولا عکس باید فقط از اندام عمل شده و با پوشاندن بقیه بدن تهیه شود و به گونه ای باشد که هویت بیمار در عکس مشخص نباشد نه اینکه عکس کامل از بدن بیمار تهیه شود و بعدا ویرایش شود، ثانیا تمامی اقدامات باید بارضایت بیمار باشد .

جاویدنیا با تأکید بر ضرورت سالم سازی فضای مجازی تأکید کرد: استفاده از عکسهای خاص و نامناسب بیماران برای تبلیغ در فضای مجازی ولو به صورت ناشناخته ممنوع است و با پزشکان متخلف برخورد قانونی جدی خواهد شد و در صورت تکرار لغو پروانه پزشکی آنان را نیز به دنبال خواهد داشت. بیماران نیز توجه داشته باشند که غیر از مسئولیت شرعی در رعایت ضرورت مراجعه به پزشکان متخصص مرد یا حتی زن در خصوص اندام خاص خود و صرفنظر از احتمال بسیار بالای افشای اینگونه عکسها در فضای مجازی و بی فایده بودن افسوس بعد از آن، چنانچه به انتشار عکسهای غیراخلاقی از خود حتی به صورت ناشناس رضایت دهند، خود نیز به عنوان معاونت در جرم قابل تعقیب خواهند بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *