۲ فیلم عجیب در پرونده آدم‌ربایی ۲ میلیاردی

 وقتی ۳ مرد در برابر اتهام آدم‌ربایی قرار گرفتند، فیلمی به قاضی ارائه کردند که نشان می‌داد ادعای شاکی دروغ و آدم‌ربایی در کار نبوده است.

به گزارش  سادس به نقل از”جام نیوز”، همين فيلم باعث شد كه قاضي، پرونده را مختومه اعلام كند اما چند روز پيش شاكي فيلم تازه‌اي به دادسرا ارائه كرد كه نشان مي‌داد متهمان با تهديد و زور او را ربوده‌اند.سال گذشته مرد ميانسالي به شعبه ششم دادسراي جنايي تهران رفت و مدعي شد كه در دام 3‌آدم‌ربا افتاده است.

وي در توضيح ماجرا به قاضي محسن مديرروستا گفت: من صاحب نمايندگي يكي از شركت‌هاي خودروسازي در شهرستان هستم و براي انجام كارهاي اداري به تهران آمده بودم. وقتي از اداره مركزي خارج شدم، شخصي مرا صدا زد. برگشتم و ديدم 2نفر كنار خودروي هيوندا ايستاده‌اند و يكي هم پشت فرمان نشسته است. آنها را در جريان معامله‌اي كه سال‌ها قبل انجام داده بوديم، مي‌شناختم.

وقتي به سمتشان رفتم يكي از آنها خواست سوار ماشينشان شوم. من اما به گمان اينكه كاسه‌اي زير نيم‌كاسه است قبول نكردم كه ناگهان ديگري تهديد كرد كه اگر سوار نشوم مرا به قتل مي‌رساند.شاكي ادامه داد: از ترس جانم سوار ماشين شدم و آنها حركت كردند. در بين راه آنها با تهديد از من خواستند كه با پسرم تماس بگيرم.

 

مي‌دانستند كه پسرم همراه من به تهران آمده و در دفتر نمايندگي است. با پسرم تماس گرفتم و آدرس محلي كه گروگانگيران روي كاغذ نوشته بودند را دادم. وقتي به محل مورد نظر رسيديم، چند دقيقه بعد پسرم هم آمد. گروگانگيران در آنجا با تهديد از من خواستند تا پاي برگه فروش و واگذاري نمايندگي خودرو به آنها را امضا كنم.

 

علاوه بر اين، چند اوراق ديگر مقابلم قرار دادند و خواستند پاي همه آنها را امضا كنم. من هم براي حفظ جان خودم و پسرم اين كار را انجام دادم.

شروع تحقيقات

با اين شكايت، 3‌گروگانگير به دادسرا احضار شدند اما وقتي پيش روي قاضي قرار گرفتند، فيلمي ارائه كردند كه نشان مي‌داد هيچ اجباري در ميان نبوده و شاكي با لبخند و رضايت پاي برگه‌ها را امضا كرده است. يكي از آنها در تحقيقات گفت: سال90 معامله‌اي با شاكي انجام داديم كه در جريان آن وي 2ميليارد تومان به ما بدهكار شد.

براي برگرداندن بدهي‌اش مدام امروز و فردا مي‌كرد تا اينكه اين اواخر قرار شد دفتر نمايندگي را به نام ما منتقل كند و سندش را به اسم من و شركايم بزند. همين شد كه آن روز با او در تهران قرار گذاشتيم و به سمت دفتر يكي از شركايم رفتيم. در آنجا حتي از او فيلمبرداري هم كرديم و با رضايت كامل پاي تمام برگه‌ها را امضا كرديم و اصلا ماجراي آدم ربايي در ميان نبوده است.

2فيلم عجيب

قاضي پس از انجام تحقيقات، قرار موقوفي تعقيب براي 3مردي كه متهم به آدم‌ربايي بودند، صادر كرد و پرونده مختومه شد. چند روز بعد اما شاكي بار ديگر به دادسراي جنايي تهران رفت و فيلمي به دادسرا ارائه كرد كه نشان مي‌داد او را به زور و تهديد ربوده‌اند. وي گفت: فيلمي كه 3مرد آدم‌ربا در دفتر از من گرفتند جعلي است؛ چرا كه در آن لحظه كه لبخند مي‌زدم، يكي از آنها در پشت صحنه چاقويي زير گلوي پسرم گذاشته بود و تهديدم كرد كه اگر نقش بازي نكنم، جان پسرم را مي‌گيرند.

 

او فيلمي به دادسرا ارائه كرد كه با موبايل گرفته شده و نشان مي‌داد كه 3مرد با تهديد و زد و خورد، شاكي را به زور سوار ماشين كرده بودند. او گفت: اين فيلم را رهگذري با موبايلش گرفته بود. او وقتي ديده بود كه 3نفر بر سر من ريختند و با تهديد مرا سوار ماشين كرده‌اند با موبايلش فورا فيلمبرداري كرده و پس از آن ماجرا را با يكي از دوستانم كه مرا مي‌شناخت، در ميان گذاشته بود. مردي كه فيلم صحنه ربودن را گرفته بود، مي‌گفت بايد 20ميليون پرداخت كني تا فيلم را در اختيارت قرار دهم. در نهايت راضي شد كه با خريد يك گوشي آيفون برايش فيلم را بگيرم و پس از آن راهي دادسرا شدم.

 

تحقيقات ادامه دارد

پس از شكايت دوباره اين مرد و ارائه فيلم تازه، قاضي جنايي مجددا پرونده را به جريان انداخت و 3مرد ميانسال را دوباره به دادسرا احضار كرد. آنها اين بار مدعي شدند كه فيلم ساختگي است، ‌چراكه تصوير آنها اصلا در فيلم مشخص نيست. هم‌اكنون قاضي جنايي فيلم تازه را در اختيار تيم تشخيص هويت قرار داده تا آنها با انجام بررسي‌ها نظر خود را درخصوص ساختگي يا واقعي بودن آن اعلام كنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *