وقتی گردشگری ترکیه به کما می رود !

درآمد ترکیه از صنعت گردشگری در سال جاری میلادی به طور بی سابقه ای ۱۲ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.
به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی پرس تی وی نوشت: بنگاه‌های تجاری می‌گویند وضعیت صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۶ میلادی به مراتب بدتر از پیش بینی ها خواهد بود.
به نوشته روزنامه حریت، چاپ ترکیه، مشکلات موجود که در پی تشدید نگرانی‌های امنیتی در این کشور افزایش یافته است و همچنین کاهش قابل توجه گردشگران روسی احتمالا بر دیگر بخش‌ها از جمله کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود و میزان بیکاری را افزایش خواهد داد.
داود چتین، رئیس اتاق صنعت و بازرگانی آنتالیا (ATSO) می گوید شمار گردشگران در سال جاری تقریبا صفر بوده است و انتظار می رود در پی حملات تروریستی اخیر در ترکیه شمار گردشگران از اروپا و عمدتا آلمان به طور قابل توجهی کاهش یابد.
چتین افزود: «اوضاع فعلی ما در مقایسه با آن‌چه پیشتر بدترین سناریو برای ما پیش بینی شده بود، به مراتب بدتر است.»

وخامت صنعت هتلداری
این گزارش همچنین به نقل از معاون این سازمان و یوسف حاجی سلیمان، رئیس اتحادیه هتلداران منطقه گردشگری مدیترانه (AKTOB) می افزاید صنعت گردشگری در گزارش قبلی خود کاهش درآمدی ۸ میلیارد دلاری را پیش بینی کرده بود.
حاجی سلیمان یک روز قبل از وقوع حمله تروریستی اخیر در استانبول گفت با احتساب خسارات پیشی بینی شده از بازار اروپا ما اکنون باید خسارت درآمدهای بالقوه مان را مورد بازنگری قرار دهیم. اوهمچنین یادآور شد شمار گردشگران اروپایی در سال ۲۰۱۶ میلادی تقریبا به نصف کاهش پیدا می کند. وی همچنین پیش بینی کرد شمار گردشگران ایرانی از حدود ۴۵ هزار نفر در سال گذشته به ۳۰ هزار نفر کاهش یابد.
چتین گفت تعداد زیادی از هتلداران امسال هتل‌های خود را تعطیل خواهند کرد و در نتیجه فقط در آنتالیا حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر بیکار خواهند شد.
از ژوئیه گذشته پس از آن که دولت آنکارا مواضع اعضای حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) را در مناطق مرزی در جنوب شرق این کشور هدف قرار داد، چندین حمله انفجاری در این کشور روی داده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *