تر و خشک نباید با هم بسوزد/ چرا بانک ملت هدف بعدی پروژه تخریب نظام بانکی قرار گرفت

متاسفانه فرهنگ غلطی در کشور ما جا افتاده که اگر یک تخلفی در بخشی از سیستمی صورت می گیرد پس از آن کل سیستم و عملکرد آن را با قضاوت های نادرست زیر سوال می برند و بی اعتمادی در اذهان عمومی ایجاد می کنند.

به گزارش سادس به نقل از “رویکرد”، بعد از افشاگری های اخیر در سیستم بانکی در مورد انتشار فیش حقوقی مدیران ارشد در سطح جامعه واکنش های مختلفی به این اقدام ناهمگون مطرح شد تا جایی که نظام بانکی کشور به علت این اقدامات زیر سوال رفت. افکار عمومی جامعه منتظر پاسخ گویی صریح مسئولان هستند.

در کنار آن برخی از جریان های مخالف دولت با اقدامات مختلف بر روی موج افشاگری ها سوار و درصدد هستند نهاد های مختلف مالی که در دوران پسا تحریم به موفقیت هایی دست یافته اند را تخریب و با فرار به جلو فعالیت های مثمر ثمر بانک های خاص از جمله بانک ملت که در حوزه افتصاد مقاومتی وارد و به حمایت از صنایع داخلی می پردازد را زیر سوال ببرند.

این جریان سازمان یافته بعد از این که نتوانست در افشا گری های اخیر بر علیه مدیران بانکی فیش حقوقی نامربوطی از مدیران بانک ملت منتشر کند در تلاش است با سند سازی و تهمت به برخی مدیران ارشد این بانک، پروژه تخریب خود بر علیه سیسنم فعال بانکی را انجام دهند.

از جمله مدیران ارشدی که اخیرا مورد این هجمه های ناروا قرار گرفته اند مدیران ارشد بانک ملت می باشند که علی رغم نبود سند دال بر تخلف در سیستم حقوق مدیران، به دنبال تخریب

در حالی بانک ملت به عنوان بزرگترین نماد مالی و پولی کشور مطرح است که مدیران ارشد این بانک با نگاه جهادی به فعالیت های درون سیستمی، سهم به سزایی در رونق فضای بانکی و اقتصادی کشور دارند تا جایی که توانستند بانک ملت را جزو یکی از ۵ شرکت بزرگ کشور معرفی کنند.

از جمله دستاوردهای بانک ملت، وجود مطالبات معوق کم نسبت به سایر بانکها ، حضور نیروهای متخصص و خبره، مشارکت در پروژه های کلان اقتصادی، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، همکاری با جامعه دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور، سازمان بهزیستی، سازمان حج و زیارت و فعالیت های عام المنفعه می باشد.

همچنین بانک ملت به منظور گسترش فعالیت‌هایش در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، به تاسیس بنیاد ملت پرداخته که هدف این بنیاد به عنوان کانونی برای دستیابی و حرکت بانک ملت به سمت بانکداری پایدار، اهمیت دادن به مجموعه مسئولیت‌های اجتماعی می باشد.

زمانیکه یک بنگاه اقتصادی فعالیت های مفیدی برای کشور و مردمش انجام می دهد دور از انصاف است که به دلیل سیاه نمایی در کل سیستم بانکی مورد هجمه های تهمت و قضاوت قرار گرفته و با وجود هیچ گونه سندی مورد تهمت قرار گیرد. متاسفانه فرهنگ غلطی در کشور ما جا افتاده که اگر یک تخلفی در بخشی از سیستمی صورت می گیرد پس از آن کل سیستم و عملکرد آن را با قضاوت های نادرست زیر سوال می برند و بی اعتمادی در اذهان عمومی ایجاد می کنند.

رییس جمهور نیز با اشاره به اینکه نباید اعتماد میان مردم و جامعه سست شود، مطرح کرد که اگر در گوشه‌ای چند نفر حقوق بالاتری را برداشت کردند، آن را تبدیل به مسئله ملی نکنیم و دولت نیز گوش شنوایی برای شنیدن نقدها دارد.

این صحبت رییس جمهور دلیل بر این نیست که نظام بانکی عاری از هر گونه تخلفی است اما موضوعی که مطرح است اینکه نباید اعتماد مردم را به طور کلی به نظام بانکی که یکی از حساس ترین بخشها می باشد و مردم با اعتماد کامل سرمایه هایشان را در بانکها گذاشته اند، از بین برد و سیاه نمایی کرد.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی نیز در بخشی از سخنانش درباره حواشی به وجود آمده درباره انتشار برخی فیش‌های حقوق، تصریح کرد که انتشار این فیش‌ها ربطی به بانک مرکزی ندارد، البته به نظرم مقداری مبالغه شده و تحت تاثیر فضای سیاسی قرار گرفته و آن عدد و رقم تجمعی از چندین پرداخت‌های قبلی بوده، البته این حرف بنده به معنای حمایت از آن رقم‌ها نیست، چرا که آن رقم‌های عادی نیز قابل قبول نبوده، به هر حال با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری معاون اول ایشان این مراحل بررسی مسیر خود را طی می‌کند.

علی ایحال سخن دولتمردان بر این است که باید با آگاهی کامل و سند قانونی این تخلفات را مورد بررسی قرار دهند و مردم نباید به دنبال حواشی و ایجاد شایعه باشند چرا که از مردم فرهیخته و متمدن ایران بعید است که شنیده های بدون منبع موسق را باور کنند و به ایجاد بی اعتمادی در جامعه دامن بزنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *