بانک‌انصار نشان جایزه مدیریت ‌سلامت‌اداری کشور را کسب کرد

 بانک‌انصار برای پنجمین‌بار پیاپی، عالی‌ترین جایزه مدیریت سلامت‌اداری کشور را به دست آورد تا در زمینه مبارزه بافساد اداری و حفظ سلامت اداری در سطح ملی همچنان رکورددار باشد.
در اختتامیه پنجمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری بانک انصار به عنوان برترین بنگاه اقتصادی در مدیریت سلامت اداری مقام اول را کسب نمود.

به گزارش سادس به نقل ازرویگرد، در آیین اهدای جوایز پنجمین دوره مدیریت سلامت اداری بخش خصوصی کشور که با حضور غلامرضا کاتب عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، آقای رخشنده رو معاون طرح وبرنامه معاونت راهبردی قوه قضاییه برگزار شد، دکتر آیت‌الله‌ابراهیمی مدیرعامل بانک‌انصار در سخنانی ارتقای سامانه حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک- به عنوان یک سامانه پیش نگر- اقدامات ساختاری، توجه به سرمایه‌های‌انسانی و اعمال نظارت‌وکنترل‌های دقیق داخلی را عمده‌ترین عوامل حفظ سلامت اداری این بانک و زمینه ساز کسب مقام نخست در کشور دانست.

دکتر ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری گفت:انجام عملیات بانکداری منطبق براهداف و سیاستهای کلی اقتصادمقاومتی باعث توسعه رقابت پذیری و پاسخگویی به نیازهای بخش واقعی اقتصاد، همراه با ایجاد شرایط پایداری در برابر تکانه های داخلی و خارجی خواهد شد.

دکتر ابراهیمی جهت گیری بانک های کشور برای پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی را امری مهم برشمرد و افزود: سیستم نظارت و کنترل یک مؤلفه‌ مؤثر در استحکام درونی شبکه بانکی است.

مدیرعامل بانک انصار در ادامه با تشریح نحوه انطباق محورهای سلامت اداری و مولفه های استحکام درونی در بانکها خاطر نشان کرد: سامانه یکپارچه نظارت و کنترل مبتنی بر ریسک و مراحل اجرای حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک، به عنوان ابزارهایی کارآمد در حفظ سلامت اداری در راستای تحقق بانک مقاوم از موضوعاتی است که بایستی مورد اهتمام قرارگیرد.

رییس شورای عالی اقتصادمقاومتی بانک انصار سپس ارتقای سامانه یکپارچه نظارت وکنترل مبتنی بر ریسک به یک “سامانه پیش‌نگر” را یک ره آورد مبارک برای بانک انصار دانست و تصریح کرد: تبیین نسبت این سامانه پیش نگر با سامانه ارزیابی ریسک کنترل ها؛ سامانه های مبارزه با پولشویی، رسیدگی به شکایات، رسیدگی به تخلفات، بازرسی، نظارت سیستمی و حسابرسی داخلی، بانک جامع کنترل‌ها و بانک ریسک‌ها از مقوله‌هایی است که بایستی مورد توجه دائمی قرار گیرد.

دکتر ابراهیمی در پایان، تهیه داشبورد جامع وارزیابی ریسک کنترل ها، به روز رسانی متمرکز چک لیست ها، ارتباط یافته ها و بندهای بازرسی و حسابرسی به کارکنان، امکان داده کاوی، تجزیه و تحلیل مناسب یافته ها و تقویت نظام کنترلی را از جمله نتایج حاصل از استقرار سامانه حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک در بانک انصار برشمرد که به کسب مقام برتر این بانک در حوزه سلامت اداری کشور انجامیده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *