بازتاب هشدار قاطع سردار سلیمانی به رژیم آل خلیفه در رسانه‎های خارجی

هشدار قاطع سردار سلیمانی به رژیم آل خلیفه درباره پیامدهای سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در رسانه های خارجی بازتاب یافت.

به گزارش سادس ، پس از هشدار سردار سلیمانی به رژیم آل خلیفه رسانه‌های خبری دنیا به این مسئله واکنش نشان دادند.

شبکه الجزیره ضمن اشاره به هشدار حزب‌الله لبنان به رژیم آل خلیفه گزارش داد: فرمانده سپاه قدس گفت که رژیم آل خلیفه برای لغو تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم بهای سنگینی خواهد پرداخت.

سایت ای‌دبلیو‌دی نیز با انعکاس صحبت‌های دیروز سردار سلیمانی نوشت: یکی از فرماندهان ارشد سپاه ایران به شکل جدی به رژیم بحرین هشدار داد.

پایگاه بی‌بی‌سی هم در این باره نوشته است که سردار سلیمانی، فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران گفته است که این اقدام رژیم بحرین سبب مقاومت مسلحانه در بحرین خواهد شد و عواقب وخیمی را برای این رژیم در بر خواهد داشت.

روزنامه گاردین در همین رابطه ضمن انتشار گزارشی با عنوان “ایران اعلام کرده که بحرین با سلب تابعیت روحانی شیعه تخطی کرده است”، نوشت: سردار سلیمانی گفته است که اقدام منامه علیه آیت‌الله عیسی قاسم به مقاومت مسلحانه منجر خواهد شد.

گاردین همچنین عنوان داشت، اقدام علیه آیت‌الله عیسی قاسم کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفته که دادگاهی در بحرین فعالیت‌های گروه الوفاق را ممنوع اعلام کرد.

شبکه خبری دویچه وله نیز در گزارشی با عنوان “بیانیه بی‌سابقه سلیمانی: رژیم بحرین با حرکت مسلحانه شیعیان نابود می‌شود”، نوشت: سردار قاسم سلیمانی در واکنشی بی‌سابقه و شدیداللحن به سلب تابعیت یکی از روحانیون شیعیه بحرین به نام شیخ عیسی قاسم، این اقدام را “سوءاستفاده “آل خلیفه” (خاندان حاکم بر بحرین) از حرکت مسالمت‌آمیز مردم” دانسته و رژیم را به برآورد اشتباه از میزان “خشم مردم” متهم کرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *