مرخصی سارقان در تعطیلات لغو شد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از به کارگیری ۱۵ هزار گشت انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم در ایام نوروزی خبر داد.

به گزارش سادس سردار”محمد شرفی” در گفت و گو با  پایگاه خبری پلیس گفت:برای پیشگیری از وقوع جرم به خصوص در ایام نوروز، قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) با چهار کمیته تخصصی تشکیل شد که در این قرارگاه تمام گشت های پلیس پیشگیری بر اساس بلوک بندی جغرافیایی ایران اسلامی سازماندهی و کنترل می شوند.

وی افزود: به طور روزانه در حوزه پلیس پیشگیری، ۱۵ هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده با قریب به ۶۵ هزار نیروی در حال انجام ماموریت هستند و دو هزار چادر و کانکس صرفا برای تعطیلات نوروزی در مناطقی که احتمال می رود سکونتگاه ها، خالی از ساکنان باشند و یا برای تأمین امنیت و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در حال انجام وظیفه هستند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود:یکی دیگر از اقدامات قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) تشکیل کمیته اجتماعی است که این کمیته وظیفه اش انجام اقدامات ایجابی مانند آموزش، آگاهی دادن، اعلام هشدارهای پلیسی به مردم از بستر رسانه ها و از طریق تهیه بروشور، بنر، حضور در مساجد و سکونتگاه های مسافران، در تمام نقاط ایران به منظور پیشگیری از وقوع جرم است.

با اجرای طرح نوروزی پلیس ،وقوع جرایم کاهش پیدا کرده است

سردار شرفی با اشاره به کاهش ۵ درصدی وقوع سرقت طی سال گذشته در کشور، گفت:از زمان اجرای طرح نوروزی در سطح کشور تاکنون، خوشبختانه وقوع جرایم سرقت به عنف ۴۴ درصد، سرقت مسلحانه ۲۷ درصد، سرقت منزل ۵۵ درصد، سرقت اماکن خصوصی ۶۷ درصد و سرقت موتور سیکلت ۷ درصد کاهش داشته که این کاهش سرقت به دلیل همراهی مردم با پلیس،آگاهی بخشی رسانه ها و تلاش همه همکاران ما در نیروی انتظامی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی ضمن بیان اینکه سال ۹۵ را رهبر معظم انقلاب سال “اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل” نامگذاری کردند،افزود:ما تلاش خواهیم کرد در اجرای منویات مقام معظم رهبری و با برنامه ریزی های انجام شده شدت عمل خود را در برخورد و مبارزه با قاچاق، مفسدان اقتصادی و اجرای به موقع احکام قضائی در راستای تحقق شعار و فرمان،فرمانده معظم کل قوا قدم های مؤثری را برداریم.

اسباب کشی در ایام نوروز نیاز به کسب مجوز از کلانتری محل  دارد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد زیادی از هموطنان در ایام نوروز به مسافرت خواهند رفت و بسیاری از منازل خالی خواهد بود، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت منزل، هموطنان که قصد اسباب کشی در ایام نوروز را دارند حتما باید از کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود مجوز کسب کنند که این اقدام پلیس به منظور پیشگیری از وقوع سرقت منازل شهروندان است.

مرخصی سارقان در تعطیلات نوروز، لغو شد

سردار شرفی درباره نحوه کنترل سارقان و زندانیان توسط پلیس ، گفت:بر اساس تعامل بسیار خوبی که با دستگاه قضائی صورت گرفته است، سارقانی که دارای سابقه تکرار جرم هستند در ایام نوروز به مرخصی اعزام نمی شوند و از سوی دیگر، در این ایام، هر فردی که از زندان آزاد می شود توسط پلیس مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *