نفت بشکه‌ای ۴۱ دلار/کاهش ۶ دلاری «طلا»

امروز در بازارهای جهانی با تقویت ارزش دلار قیمت طلا ۶.۴ دلار کاهش یافت.

به گزارش سادس به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۶ دلار و ۴۰ سنت افزایش یافت و هر اونس از این فلز گرانقیمت به ۱۲۴۸ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

امروز قیمت فلز زرد در نخستین روز هفته در کمترین زمان به قیمت ۱۲۳۹ دلار و ۸۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۲۵۳ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته ۲۲ دلار و ۶۰ سنت و نسبت به یک سال گذشته ۶۶ دلار و ۲۰ سنت با افزایش همراه بود.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت؛ امرورز افزایش ارزش دلار نسبت به روزهای گذشته عاملی برای کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

براساس این گزارش ارزش دلار یک دهم درصد در مقابل یورو افزایش یافت. و به کاهش‌های سه هفته اخیر خود پایان داد. از سوی دیگر سیاستمداران فدرال‌رزرو آمریکا تصمیم گرفتند افزایش نرخ بهره در این کشور را به جای ۴ بار تا پایان سال طی دو مرحله انجام دهند و این عاملی برای افزایش ارزش دلار شد.

———————————-

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام برنت کاهش اندک ۴ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۴۱ دلار و ۱۶ سنت به فروش رفت. قیمت نفت خام وست تگزاس آمریکا هم کاهش ۵۲ سنتی را تجربه کرد و بشکه ای ۳۸ دلار و ۹۲ سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت نوشت بعد از اینکه شرکت‌های انرژی آمریکا خبر فعال کردن یک دکل نفتی در این کشور را دادند امیدها برای تثبیت عرضه نفت خام در این کشور بیشتر شد و تا حدودی قیمت را پایین کشید.

قیمت نفت از ماه فوریه تا کنون بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و دکل‌های نفتی آمریکا از سال گذشته تا کنون به دو سوم کاهش یافته و به کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ رسیده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *